728 x 90

نماینده ویژه آمریکا در سوریه: رژیم ایران باید خاک سوریه را ترک کند

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه
جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه: ما نگران اقدامات نیروهای رژیم ایران در سوریه هستیم. این نیروها باید از سوریه خارج شوند.

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه، گفته است رژیم اسد مسئول اصلی بیرون رفتن تمامی نیروهایی است که در این کشور حضور دارند و طبق قطعنامه ۲۲۵۴شورای امنیت، تمامی نیروهایی که در سال ۲۰۱۱آنجا نبوده‌اند، از جمله رژیم ایران، باید از سوریه خارج شوند.

جیمز جفری روز پنجشنبه ۱۰مرداد در گفتگویی با خبرنگاران در وزارت‌خارجه آمریکا، افزود: «ما به‌ویژه نگران اقدامات نیروهای رژیم ایران هستیم. مسئولیت بیرون رفتن آنها برعهده دولت سوریه است».

وی در این گفت‌و‌گو، که متن کامل آن در سایت وزارت‌خارجه آمریکا منتشر شده است، افزود: «امیدواری ما این است که با حل مناقشه اساسی داخلی، دیگر دلیل و بهانه‌یی هم برای ماندن آن نیروها در سوریه باقی نماند».

آمریکا تاکنون بارها نقش ویرانگر رژیم ایران در مناقشات منطقه‌ای، از جمله در سوریه، که موجب طولانی شدن جنگ در آن کشور شده است، را محکوم کرده است.

آمریکا قطع کردن محل درآمدهای رژیم ایران برای جلوگیری از تأمین مالی گروهها و رژیم‌های تبهکار، از جمله حزب‌الله و رژیم اسد در سوریه را از اهداف اصلی بازگرداندن تحریم‌های اعمال شده بر رژیم ایران، برشمرده است.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا در امور ایران، نیز به‌تازگی در جلسه‌یی با اعضای یکی از کمیته‌های فرعی مجلس نمایندگان آمریکا گفت رژیم ایران در سوریه مشغول ساختن پایگاهی برای اجرای عملیات تروریستی است. وی تأکید کرد فشار آمریکا برای مقابله با همین کارهای رژیم ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b207678d-efd0-47d6-8a41-ca140b3e8f4b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات