728 x 90

نماینده رژیم ایران در سازمان ملل: آمریکا به‌دنبال تغییر نظام ایران است

مجید تخت‌روانچی
مجید تخت‌روانچی

نماینده رژیم ایران در سازمان ملل روز جمعه ۱۸مهر گفت که سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه تهران با هدف «تغییر نظام» طراحی شده و وزیر خارجه ایران نیز هدف از تحریم‌های جدید را «گرسنگی دادن ملت» ایران توصیف کرد.

مجید تخت روانچی در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع مبارزه با تروریسم، سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه رژیم ایران را مصداق «تروریسم دولتی» دانست.

وی گفت: «این سیاست، با هدف ایجاد درد و رنج در میان مردم و هم‌چنین ایجاد ناآرامی‌های اجتماعی مطابق با سیاست فاسد آن برای تغییر رژیم طراحی شده است».

تخت روانچی مجبور به اعتراف شد که اعمال اقدامات «یک‌جانبه اجباری» از سوی آمریکا، «اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار داده» و «شرایط کلی بهداشت را طی همه‌گیری کرونا به‌شدت تشدید کرده است».

در ادامه فشار حداکثری آمریکا روی رژیم ایران که برای قطع فعالیت‌های تروریستی این رژیم است آمریکا روز پنجشنبه نیز اعلام کرد ۱۸ بانک دیگر ایران را که تاکنون از برخی محدودیت‌های این کشور معاف بودند، در لیست سیاه و فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

گفتنی است که در کنار نماینده رژیم ایران در سازمان ملل، این موضوع واکنش شماری از دیگر مقام‌های ایرانی از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران، را نیز برانگیخته است.

ظریف در واکنش هیستریک و با بهانه کردن پول دارو و غذا پس از انتشار بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: «در میانه همه‌گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابود کردن کانال‌های باقی مانده برای پرداخت پول دارو و غذا است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8c384d20-ee81-47f1-a4a5-96aa232a6cb9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات