728 x 90

نماینده رژیم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: اعتماد نظام به‌ آژانس در ماه‌های اخیر صدمه دیده است

آژانس بین المللی اتمی
آژانس بین المللی اتمی

نماینده رژیم در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: سفر رافائل گروسی به ایران ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد

خبرگزاری حکومتی مهر -۲شهریور۹۹: کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم رژیم در آژانس بین‌المللی اتمی نوشت: «همان‌گونه که قبلاً اعلام شد، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس، فردا به ایران سفر می‌کند و در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با مقامات کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد».

وی با بیان این‌که اعتماد ایران به آژانس در ماههای اخیر صدمه دیده است، تأکید کرد: «ضروری است که سفر مدیرکل به ایران، موجب اعتمادسازی شود.این سفر ارتباطی با مکانیسم به‌اصطلاح ماشه ندارد و خواست آمریکا هم نیست و در چارچوب دعوت طرف ایرانی صورت می‌پذیرد».

غریب آبادی با بیان این‌که اجازه نخواهیم داد دیگران روابط آژانس و ایران را به‌ویژه در شرایط حساس فعلی مدیریت کنند، نوشت: «مهم است این اطمینان در تهران داده شود که آژانس بر مبنای سه اصل بی‌طرفی، استقلال و حرفه‌یی‌گری حرکت خواهد کرد و در مسائل پادمانی نیز فراتر از اصول استاندارد و ارزیابی‌ها و داده‌های مستقل خود عمل نخواهد کرد. تنها در این صورت است که سوءتفاهمات می‌تواند رفع شده و همکاریها تداوم یابد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9643ac99-b6b4-43f1-a509-2a80a1aa982e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات