728 x 90

نمای روز ـ آیا خامنه‌ای جام‌زهر ۲۰۲۱ را می‌خورد؟

رژیم آخوندی در وحشت از تصویب قطعنامه شورای حکام، به‌رغم دود و دم مخالفت با برجام، با یک عقب‌نشینی مفتضحانه در برابر آژانس اتمی تلاش کرد یک فرصت دیگر ۳ماهه تمدید کند.

آخوند روحانی ـ ۱۴اسفند ۹۹:

به آژانس نصیحت می‌کنم که روابط بسیار خوب و دوستانه‌ای که ما با هم داریم نگذارند تخریب بشود. بگذارید توافق ادامه پیدا کند، مسیر ادامه پیدا کند. فعالیت‌های هسته‌یی ما صددرصد صلح‌آمیز است.

تلویزیون خامنه‌ای – ۱۴اسفند ۹۹:

آقای غریب آبادی سفیر دائم جمهوری اسلامی در مقر سازمانهای بین‌المللی در این باره گفت با تلاشهای گسترده دیپلماتیک فرایند صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام متوقف شد.

معنای تلاشهای دیپلماتیک در نظام آخوندی را خبرگزاری رویتر به‌نقل از یک دیپلمات فرانسوی این‌طور توصیف کرد:

رویتر ـ ۱۴اسفند ۹۹:

ایران طی روزهای گذشته علائم دلگرم کننده‌ای در مورد از سر گیری دیپلماسی اتمی و گشودن گفتگوهای غیررسمی نشان داده است.

ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا این ملاقات در روزها یا هفته‌های آینده بتواند صورت بگیرد. ایران بگونه‌ای که گزارش‌شده، تولید فلز اورانیوم را به‌حالت تعلیق درآورده است.

آخوند روحانی ـ‌۱۴اسفند ۹۹:

متأسفانه از کشورهای اروپایی هم هستند که ادعای دوستی با ما می‌کنند دنبال یک طرحی هستند برای امروز و فردا من اینها را نصیحت می‌کنم که این کار را نکنند.

آخوند علم‌الهدی هم که از چند روز قبل بوی عقب‌نشینی را شنیده بود در نمایش جمعه هفته گذشته ۸اسفند هشدار داد:

ما چرا از آمریکا می‌ترسیم؟ ما چرا از غرب وحشت داریم؟ آنها جنایت کنند و ما عقب‌نشینی کنیم. چرا این‌قدر با دشمن این‌قدر مماشات کنیم؟

با این حال هیات نمایندگی آمریکا در آژانس انرژی اتمی طی بیانیه‌یی هشدار داد:

اکنون فرصت دیگری از طرف مدیر آژانس به ایران داده شده است تا همکاریهای ضروری خود را تا قبل از اجلاس بعدی آژانس ارائه کند.

حال سؤال این است که چرا رژیم با این فضاحت عقب‌نشینی کرد؟

آیا خامنه‌ای جام‌زهر برجام ۲۰۲۱ را می‌خورد؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d7459183-e284-4f7c-84be-32b1278eecf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات