728 x 90

نقض وخیم حقوق‌بشر و حکومت ترور رژیم ایران - کنفرانس کمیته پارلمانی و فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا

کنفرانس كميته پارلمانی و فدراسيون حقوق بشر ايتاليا
کنفرانس كميته پارلمانی و فدراسيون حقوق بشر ايتاليا

کنفرانس کمیته پارلمانی و فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا روز ۲مهر با عنوان نقض وخیم حقوق‌بشر و حکومت ترور رژیم ایران در داخل و خارج کشور با حضور سناتور لوچو مالان از اعضای ارشد سنای ایتالیا و نایب‌رئیس حزب زنده باد ایتالیا در سنا، سناتور روبرتو رامپی نایب‌رئیس هیئـت پارلمانی ایتالیا در مجمع پارلمانی شورای اروپا، جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۱ـ۲۰۱۳، پروفسور آنتونیو استانگو رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا و الیزابتا زامپاروتی برگزار شد.

در این کنفرانس به تشکیل یک کمیسیون مستقل بین‌المللی برای تحقیق در مورد قتل‌عام سال۶۷

ضرورت بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه رژیم آخوندی فراخوان داده شد.

‌پرفسور آنتونیو استانگو رئیس فدراسیون حقوق‌بشر ایتالیا:

عصر به خیر و به کنفرانس بین‌المللی در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران خوش آمدید. ما می‌دانیم که وضعیت ایران، به‌ویژه در چند سال اخیر وضعیتی جدی بوده است. ما هم‌چنین می‌دانیم که اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد چند روز پیش آغاز شد. در شرایط کنونی بین‌المللی بسیار مشکل است که سازمانهای بین‌المللی هم‌چون سازمان ملل به‌طور واقعی در مورد اهداف پایه‌یی خود تأثیرگذار باشند. یکی از این اهداف دفاع از آزادیها و حقوق‌بشر پایه‌یی است. در این چارچوب دولتهایی هستند که مسئولیت مشخص دارند. امروز چند عضو مهم پارلمان ایتالیا و چند شخصیت برجسته با ما همراه خواهند بود. ایتالیا در این مقطع زمانی یکی از کشورهایی است که می‌تواند در تحرک مجمع عمومی سازمان ملل نقشه به‌سزایی داشته باشد. همراه با انگلستان و فرانسه. بنابراین دولتهای دمکراتیکی هستند که به‌طور خاص مسئولیت دارند تا دست به دفاع فعال از حقوق‌بشر در سراسر جهان بزنند.

ما می‌دانیم که هدف نهایی رژیم آخوندها دستیابی به بمب اتمی است. می‌دانیم آنها تروریستها را تأمین مالی می‌کنند. از سازمانهای تروریستی حمایت مادی می‌کنند تا به‌عنوان عناصر نیابتی آنها یا به هر شیوه‌یی دست به اقدامات تروریستی در خاورمیانه بزنند. در چند سال اخیر شاهد بودیم که رژیم ایران حتی به شکل مستقیم از طریق دیپلماتهای خودش دست به حمایت از اقدامات تروریستی در چند پایتخت اروپایی زده است از پاریس تا تیرانا. دپیلماتهای این رژیم در چند کشور اروپایی در حال طراحی اقدامات تروریستی دستگیر شده‌اند.

رژیم ایران، از نظر کارنامه حقوق‌بشر، تقریباً به‌طور مداوم در شمار بدترین ناقضان حقوق‌بشر در شاخص سالانه خانه آزادی و سایر گزارشهای معتبر طبقه‌بندی شده است. استفاده از مجازات اعدام، از جمله به دلایل سیاسی، مانند استفاده از شکنجه برای اعتراف اجباری، سیستماتیک است. فقدان کامل حقوق مدنی و سیاسی کاملاً شناخته شده است، اما در چند سال اخیر به دور از مشاهده هر گونه پیشرفت جدی در این زمینه وخامت فزاینده را. شاهد بوده‌ایم.

دهها زندانی سیاسی، که عمدتاً در جریان موج اعتراضات اخیر علیه رژیم دستگیر شده‌اند، در معرض اعدام هستند. در میان آنها، بسیاری به ارتباط با مجاهدین خلق متهم شده با عنوان "دشمنان خدا" محکوم شده‌اند. این یک ویژگی رفتاری رژیم ایران است.

یک گزارش اخیر سازمان عفو ​​بین‌الملل با عنوان "دستگیریهای گسترده، ناپدیدشدن و شکنجه بعد از اعتراضات آبان ۹۸ در ایران" تأکید می‌کند که وضعیت بسیار جدی است. . و باید یاد‌آوری کرد حدود ۱۵۰۰ تظاهر کننده در قیام آن ماه توسط شبه‌نظامیان رژیم در خیابانهای چندین شهر در ایران به‌قتل رسیدند.

در واقع، این همان رژیمی است که در سال۱۳۶۷، سی هزار زندانی سیاسی را اعدام کرد، و ما هم‌چنان می‌خواهیم که سازمان ملل متحد به‌طور پیگیرانه علیه این جنایات اقدام کند. این جنایت علیه بشریت است. در مورد بررسی آن جنایت اقدام کند. عدم اتخاذ تدابیر مناسب در این باره باعث جری‌تر شدن رژیم برای ادامه فعالیت خود به روش جنایتکارانه و با مصونیت از مجازات می‌شود. آنها احساس مصونیت کامل می‌کنند نسبت به همه جنایاتی که در نقض حقوق‌بشر مرتکب شده‌اند.

شکی نیست که رژیم ایران به‌دنبال نابودی کل جنبش مقاومت به رهبری مجاهدین خلق است.

جامعه بین‌المللی قطعاً باید راهی برای جلوگیری از تهدید واقعی صلح و امنیت جهانی ناشی از دیکتاتوری آخوندها پیدا کند. به همین دلیل، من طرفدار "مکانیسم ماشه"، موجود در توافق هسته‌یی هستم، که می‌تواند به‌طور خودکار تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه رژیم ایران را که قبل از سال (۱۳۹۴) ۲۰۱۵ وجود داشت در صورت نقض، اعمال کند.

این نقطه شروع کنفرانس ما است. و اکنون مایلم که از برخی از شخصیتهای برجسته سیاسی تقاضا کنم در این مباحث ما را همراهی کنند...

سناتور لوچو مالان، از اعضای برجسته سنای ایتالیا و نایب‌رئیس حزب زنده باد ایتالیا در سنا:

رژیم ایران یک خطر بین‌المللی است. یک تهدید برای امنیت جهانی است. زیرا رژیم از تروریسم بین‌المللی حمایت می‌کند. ما می‌دانیم در بیروت چه اتفاقی افتاد. ما می‌دانیم که طریق حزب‌الله به شکلی قوی توسط رژیم تأمین مالی می‌شود و حتی سرکرده حزب‌الله می‌گوید که همه موشکهایش را رژیم ایران داده است.

اضافه بر این رژیم ایران به‌طور ثابت و روزانه حقوق‌بشر را در کشور نقض می‌کند. هزاران زندانی سیاسی شکنجه شده‌اند. بسیاری کشته شده‌اند. بسیاری دستگیر شده و کسی از محلشان مطلع نیست. این چیزی غیرقابل قبول است.

همه کشورهایی که با رژیم ایران رابطه دارند، چه رابطه دیپلماتیک و چه رابطه اقتصادی باید از رژیم بخواهند که به این سؤالها پاسخ بدهد: چرا زندانیان سیاسی را آزاد نمی‌کنی؟ چرا به اعلامیه جهانی حقوق‌بشر احترام نمی‌گذاری؟ و اگر رژیم به این سؤالات پاسخ نداد، که نخواهد داد، ما باید قویاً تحریم‌ها را تجدید کنیم.

من از دولت ایتالیا در مورد چندین مسأله مرتبط با ایران سؤال کرده‌ام. در اکثر مواقع دولت ایتالیا پاسخی نمی‌دهد. آنها در مورد نقض حقوق‌بشر توسط رژیم ایران پاسخی ندادند. در مورد حمایت این رژیم از تروریسم بین‌المللی پاسخی ندادند. آنها فقط در یک مورد به من پاسخ دادند و آن هم درباره تقاضای آمریکا برای تحریم تسلیحاتی رژیم بود. اما دولت ایتالیا چه گفت؟ آنها نگفتند که آیا از تمدید حمایت می‌کنند یا علیه آن رأی می‌دهند. آنها هیچ چیز نگفتند. این غیرقابل قبول است.

ما باید از همه کشورهای دموکراتیک، از شهروندان همه کشورهای دموکراتیک بخواهیم که از دولتشان بخواهند که از آزادی حمایت کنند. از دموکراسی حمایت کنند.

اگر ما در ایران که دمکراسی وجود ندارد از دمکراسی حمایت نکنیم؛ اگر از حقوق‌بشر در ایران و در سایر کشورهایی که ایران قصد نفوذ در آنها را با ارتباطات تروریستی و دیپلماتیک خود دارد حمایت نکنیم، از آزادی و دمکراسی در کشور خود پشتیبانی نکرده‌ایم. بگذارید در کنار ایران بایستیم. بگذارید در کنار جنبشی که مریم رجوی این زن و رزمنده خارق‌العاده آن را هدایت می‌کند بایستیم. بگذارید در کنار هزاران زندانی سیاسی بایستیم که در زندانها شکنجه می‌شوند و خانواده‌هایشان از هم پاشیده می‌شود. بگذارید در کنار آنها بایستیم. بگذارید در کنار آزادی بایستیم.

سناتور روبرتو رامپی، نایب‌رئیس هیأت پارلمانترهای ایتالیا در مجمع پارلمانی شورای اروپا:

بسیار متشکرم، و از همه ممنونم. بله، من معتقدم که ما در یک لحظه بسیار بسیار خاص از تاریخ، تاریخ جهان و تاریخ ایران هستیم. ما به‌خوبی می‌دانیم که وضعیت ایران در مورد حقوق‌بشر، زندانیان سیاسی، وضعیت مجازات اعدام و خشونت اعدام، در مورد کودکان و جوانان چقدر وحشتناک است.

و می‌دانیم که همه در جهان و هر ملتی در جهان از این موضوع اطلاع دارند.

اما من معتقدم که امروزه جهانیان و به‌ویژه سازمان ملل متحد، و ایتالیا باید کارهای بیشتری در مورد این وضعیت انجام دهند.

در دو هفته پیش، در پارلمان ایتالیا، به‌ویژه در مجلس سنا، من این امکان را داشتم که با وزیر امور خارجه و سایر افراد وزارت امور خارجه صحبت کنم و در جلسه عمومی در سنا صحبت کنم تا از موضع ایتالیا در سازمان ملل، در مورد وضعیت خشونت و شکنجه و بحران حقوق‌بشر در ایران و تحریم‌ها سؤال کنم. ما معتقدیم که باید از ایتالیا و همه کشورهای اروپایی خواسته شود که از تحریم‌هایی که برای ایران داریم استفاده کنند،

من سخنم را با طرح ایده‌یی به پایان می‌رسانم که تمامی کسانی که من را می‌شناسد خیلی خوب آن را می‌دانند من معتقدم ایران یک کشور بسیار بسیار کبیر است، کشوری بزرگ با سنت و فرهنگی بسیار طولانی و باستانی. ، درباره شعر، فلسفه. کشوری قوی که می‌تواند یکی از مهمترین کشورهای جهان باشد. رژیم امروز ایران یک مشکل بزرگ برای مردم ایران است، چیزی است که اجازه نمی‌دهد آن کشور به اندازه ممکن عالی باشد و هم‌چنین یک رژیم بسیار بسیار خطرناک برای همه مردم در سراسر جهان است، زیرا ما می‌دانیم که با پول مردم ایران که برای کمک به مردم ایران در شرایط نیاز استفاده نمی‌شود، رژیم ایران به بسیاری از سازمانهای تروریستی در سراسر جهان کمک می‌کند.

بنابراین باید جلوی آن را بگیریم. ما باید به تغییر دموکراتیک رژیم در ایران کمک کنیم.

ما باید در این مورد بیشتر کار کنیم. و ما واقعاً معتقدیم که زمان انجام این کار است.

بنابراین ما از سازمان ملل متحد می‌خواهیم همه آنچه در توان آنها است را انجام دهند و به‌ویژه، کمیسیون بین‌المللی که می‌تواند به ایران برود و شرایط و حقوق‌بشر و نقض حقوق‌بشر را که هر روز و هر ساعت انجام می‌شود را در ایران بررسی کند. بسیار از شما متشکرم.

جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا ۲۰۱۱ ـ ۲۰۱۳:

رژیم ایران ده برابر بیشتر از حد مجاز قانونی اورانیوم غنی کرده است. بسیاری از موارد نقض گسترده حقوق بین‌الملل، حقوق‌بشر و کرامت انسانی توسط آخوندها ادامه دارد. در برابر این تخلفات واقعاً نیاز است مکانیسم ماشه برای اعمال مجدد همه تحریم‌های سازمان ملل عمل کند.

جهان باید رژیم ایران را: آن‌گونه که هست بشناسد، یک رژیم افراطی و تروریستی. این رفتار تردیدی باقی نمی‌گذارد که جامعه بین‌المللی باید اقدامات بیشتری انجام دهد تا رژیم ایران را مجبور به پایان دادن رفتارهای شرورانهٔ خود کند.

رژیم به حاکمیت ترور و وحشت خود در سراسر منطقه و فراتر از آن ادامه می‌دهد. تحریم جهانی تسلیحاتی یک ضرورت مطلق برای از کار انداختن توانایی رژیم ایران در مسلح ساختن نیروهای نیابتی تروریست خود و تجارت تسلیحات پیشرفته با روسیه و چین است، که با این تجارت مبالغ هنگفتی برای گسترش فساد و تروریسم به دست می‌آورد.

زمان آن رسیده است که صلح را بر منافع خود مقدم بدانیم و یک "ائتلاف مصمم"هوشمند از نظر سیاسی را در پشت کارزار «فشار حداکثری» متحد کنیم. زمان برای معاملات بسیار معیوب تمام شده است. ما باید به محاصره اقتصادی رژیم ایران متعهد شویم. این یک"باید" امنیتی بین‌المللی است.

زمان آن رسیده است که دفاع بسیار قوی از حقوق‌بشر مردم ایران را در اولویت قرار دهیم.

زمان آن هم اکنون، همین ساعتها، در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل است.

در مورد موج وحشتی که رژیم می‌گستراند، ۱۲۰۰۰ زندانی سیاسی، که بسیاری از آنها کودکان یا نوجوانان زیر ۱۸سال هستند، پس از قیام آبان گذشته دستگیر شدند. آنها را برای ضرب و شتم و شکنجه وحشیانه به زندان عبرت و دیگر مراکز مخفی شکنجه منتقل کردند

این یک شکست فضاحت‌بار جامعه بین‌المللی است که موظف است رژیم ایران را به‌خاطر این جنایات و در واقع برای قتل‌عام بیش از ۳۰،۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۳۶۷ مورد بازخواست قرار دهد.

دبیرکل گوترز باید بدون تأخیر بیشتر، دستور یک هیات تحقیق مستقل برای بازدید از زندانیان سیاسی در ایران بدهد و خواستار آزادی فوری آنها شود.

دولتهای اروپایی باید به سفرایشان در تهران دستور دهند با زندانیان سیاسی ملاقات کنند و خواستار پایان شکنجه و اعدام شوند.

آخرین نکته، من می‌خواهم به‌یاد بیاورم که وزارت امور خارجه (ایالات متحده) در ۱۷ژوئیه از جامعه جهانی خواست تا تحقیقات مستقل در مورد قتل‌عام سال۱۳۶۷ را انجام دهد و حسابرسی و عدالت را ارائه دهد. (وزارت‌خارجه) گفت:

نوزدهم ژوئیه سالگرد آغاز به‌اصطلاح کمیسیونهای مرگ ایران است. بنا به گزارشات، به دستور خمینی، این کمیسیون ها هزاران زندانی سیاسی مخالف را با اجبار ناپدید کرده و به‌طور فراقضایی اعدام کردند. رئیس فعلی قوه قضاییه رژیم و وزیر دادگستری فعلی هر دو به‌عنوان اعضای سابق این"کمیسیونهای مرگ" شناخته شده‌اند. همه مقامات رژیم که مرتکب نقض حقوق‌بشر شده‌اند باید پاسخگو باشند. سازمان ملل و اتحادیه اروپا باید از جامعه بین‌المللی بخواهند تحقیقات مستقل انجام دهند و برای قربانیان این موارد نقض وحشتناک حقوق‌بشر سازمان‌یافته توسط رژیم ایران، پاسخگویی و عدالت برقرار کنند.

متشکرم؛ تشکر از شما

الیزابتا زامپاروتی:

انجمن به قابیل دست نزنید نقض جدی حقوق‌بشر در ایران را پیگیری و مستند می‌کند، و به‌ویژه ما اعدامها را مستند و ثبت کردیم، آخرین مورد بسیار چشمگیر و بسیار نمادین بود.

به نوید افکاری اشاره می‌کنم که در ۱۲سپتامبر ۲۲شهریور اعدام شد. او پسر بسیار جوانی بود، ۲۷ساله و قهرمان کشتی و زندانی سیاسی بود. وی در جریان تظاهرات سال۱۳۹۷ دستگیر شد و به اعدام محکوم شد.

بدون شک در زندانهای رژیم ایران هزاران هزار نفر وجود دارند که به دلایل سیاسی بازداشت شده‌اند. و ما از موارد شکنجه، رفتارهای غیرانسانی و تحقیرآمیز که علیه استانداردهای بین‌المللی هستند مطلع هستیم. اعمالی که با کنوانسیونهای بین‌المللی امضا شده توسط ایران نیز مغایر است.

بنابراین ما از ماهیت این رژیم آگاه هستیم، یک رژیم تروریستی، رژیمی فاسد، رژیمی سرکوبگر. و به همین دلیل، ما به کسانی که محدود شده‌اند و از آزادی محروم هستند توجه زیادی می‌کنیم. و به همین دلیل، ما خواستار تحقیقات بین‌المللی هستیم. ما خواستار نظارت بین‌المللی بر وضعیت محرومان از آزادی در ایران هستیم. ما می‌دانیم که صلح و امنیت در همه دنیا و به‌ویژه در خاورمیانه فقط در صورت تغییر رژیم قابل دستیابی است، فقط در صورت تغییر رژیم در ایران و تبدیل شدن به یک کشور دموکراتیک. ما می‌دانیم که برنامه مقاومت ایران چقدر قدرتمند است، و ایمان اعضا آن برای داشتن یک ایران آزاد چقدر قوی است. و ما هم‌چنان از مقاومت ایران حمایت خواهیم کرد. ما هم‌چنان از رئیس‌جمهور مریم رجوی حمایت می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b277222-1f07-4c78-b991-5cc7b446f36e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات