728 x 90

نقشه‌ مسیر فرانسه برای لبنان در جهت جذب کمکهای خارجی

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه

به گزارش خبرگزاری رویترز ۵شهریور، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه نقشه مسیری برای سیاستمداران لبنانی تهیه کرده است که اصلاحات سیاسی و مالی مورد نیاز برای گشودن کمکهای خارجی را تعیین می‌کند. این نقشه‌مسیر برای نجات لبنان از بحرانهای متعدد اقتصادی را شامل می‌شود.

بنا به این گزارش یک منبع سیاسی لبنان گفت: «این سند دو صفحه‌یی توسط سفیر فرانسه در بیروت ارائه شده است».

از طرفی ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت لبنان بدون انجام اصلاحات و تشکیل دولت جدید ممکن است از بین برود.

به گفته وزیر خارجه فرانسه نخبگان سیاسی لبنان باید هر چه زودتر با تشکیل دولت جدید اصلاحات حیاتی برای این کشور را به اجرا بگذارند. وی گفت: «جامعه جهانی اگر آنها [مقامات لبنان] اصلاحات انجام ندهند چک سفید برایشان امضاء نمی کند. آنها باید سریع این کار را انجام دهند زیرا خطر کنونی از بین رفتن لبنان است.»

کریس رامبلینگ سفیر انگلستان در لبنان؛ روز چهارشنبه ۵ شهریور؛ از نقش حزب الله در تضعیف صلح در لبنان خبر داد.
وی پس از دیدار با بشاره پطرس الراعی رهبر کلیسای مسیحیان مارونی لبنان گفت: « با رهبر کلیسای مسیحیان مارونی لبنان طرح بی‌طرفی پیشنهادی‌ او که برخی‌ها و از آن جمله حزب‌الله به محتوای آن پایبند نیستند و این‌که این رفتار آنها ثبات لبنان را تضعیف می‌کند، را بررسی کردیم.»
وی همچنین در این دیدار درباره اوضاع اقتصادی سخت و چالش‌هایی که لبنان با آنها مواجه است و ضرورت انجام اصلاحات در مرحله حساس کنونی با پطرس الراعی گفتگو کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7f4ca04c-6689-406e-aa03-c5a9fe01e72e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات