728 x 90

نفر شماره ۲ شبه‌نظامیان حوثی یمن کشته شد + فیلم

 تلویزیون اسکای نیوز 3 اردیبهشت 97 گزارش داد:

کشته شدن صالح الصماد یکی از مهمترین سرکردگان شبه‌نظامیان حوثی ضربه هولناکی را به این گروه  وابسته به رژیم ایران در یمن وارد کرد. این فرد نفر دوم لیست تروریستهای تحت تعقیب ائتلاف عربی بحساب می آمد

 الصماد ریاست شورای عالی سیاسی حوثی را به‌عهده داشت. به‌گفته شبه‌نظامیان حوثی او روز پنجشنبه گذشته در بمباران ائتلاف کشته شد.

شورای عالی سیاسی پوشش برای توجیه کودتا در یمن

 کودتاگران حوثی وابسته به رژیم ایران در بیست‌وهشتم ژوئیه سال ۲۰۱۶ شورای عالی سیاسی خود را که صماد ریاست آنرا به‌عهده گرفت تأسیس کردند تا فعالیتهایشان را علیه دولت قانونی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی گسترش دهند.

این فرد فرماندهی کل شبه‌نظامیان حوثی را نیز که از سال ۲۰۱۴ علیه دولت قانونی یمن می‌جنگیدند به عهده داشت.

   ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی جایزه‌ای معادل بیست میلیون دلار را برای کسانی تعیین کرده بود که بتوانند اطلاعاتی را در مورد این شخص ارائه دهند چرا که او نفر دوم حوثی‌ها بعد از عبدالملک الحوثی به‌شمار می‌آمد.

 صماد در سال ۱۹۷۹ در شهرستان سحار در استان صعده  پایگاه حوثی‌ها در شمال یمن بدنیا آمد و در بسیاری جنگهای حوثی‌ها علیه دولت قانونی یمن شرکت داشت.

با کشته شدن الصماد رژیم ایران یکی از مهمترین عناصرش در یمن را که  برای بحران سازی در منطقه بکار می‌برد از دست داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5db0efd2-8f7b-48fe-94f5-3c8c0f64c448"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات