728 x 90

نفتکش رژیم ایران با ۲میلیون بشکه محموله نفت خام راهی سوریه شد

قاچاق نفت توسط رژیم ایران
قاچاق نفت توسط رژیم ایران

شرکت ردیابی نفتکش‌ها، تانکر ترکرز، روز شنبه ۲۰دیماه، گزارش داد که یک نفتکش رژیم ایران با د۲میلیون بشکه محموله نفت خام در حال گذشتن از کانال سوئز است و احتمالاً روز دوشنبه به بندر بانیاس سوریه خواهد رسید.

شایان ذکر است که ورود نفت خام رژیم ایران به سوریه در حالی است که طی روزهای گذشته گزارشها حاکی از نصف شدن سهمیه بنزین پمپ‌بنزین‌ها در ایران به‌خاطر کمبود بنزین است.

سوریه طی سال‌های گذشته نیاز به نفت خام برای پالایش و تولید بنزین، گازوییل و دیگر سوختها را با واردات نفت ایران تأمین کرده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش تانکر ترکرز سه نفتکش «فارست» ، «فورچون» و «فاکسون» رژیم ایران، در مجموع با ۱۳۰میلیون لیتر بنزین در حال رسیدن به ونزوئلا هستند.

این نفتکش‌ها به‌خاطر رد گم کردن، به جای کانال سوئز، جنوب قاره آفریقا را دور می‌زنند که مسیری بسیار طولانی است.

پیش از این نیز بلومبرگ گزارش داده بود ۱۰ نفتکش رژیم ایران با بار بنزین راهی ونزوئلا شده‌اند. معمولا، از مسیر جنوب آفریقا ۴۵روز طول می‌کشد که نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا برسند و انتظار می‌رود نفتکش‌های دیگر رژیم ایران نیز به‌زودی از جنوب قاره آفریقا رد شوند.

هم‌چنین این نفتکش‌ها معمولاً بعد از خالی کردن محموله‌های بنزین رژیم ایران در بنادر ونزوئلا، نفت خام سنگین آن کشور را به مقصد کشورهای آسیایی بار می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/866681de-4563-47ab-b76f-390a014ba126"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات