728 x 90

صادرات نفت ایران کاهش تصاعدی در سه ماه گذشته داشت

نفت ایران کاهش تصاعدی در سه ماه گذشته داشت
نفت ایران کاهش تصاعدی در سه ماه گذشته داشت

بنا‌به گزارش خبرگزاری رویترز در روز شنبه ۱۰شهریورماه، تولید روزانه نفت ایران در ماه گذشته میلادی، ژوییه، ۱۵۰هزار بشکه کاهش یافته است.

همچنین آمارهای بین‌المللی حاکی است که تولید نفت رژیم ایران از زمان خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت‌ماه گذشته به‌صورت تصاعدی در حال کاهش است.

بر اساس گزارشهایی که ماهانه اوپک از میزان کاهش تولید نفت رژیم تهیه می‌کند این کاهش در ماه ژوئن ۲۹هزار بشکه و در ماه ژوئیه بیش از ۵۶هزار بشکه ارزیابی کرده است.

در صورت در نظر گرفتن آمارهای خبرگزاری رویترز در ماه گذشته، تولید ایران در ماه گذشته نسبت به ماه مه، یعنی زمان خروج آمریکا از برجام، روزانه بیش از ۲۳۵هزار بشکه افت کرده است.

 

کشورهای اوپک در حال جبران افت تولید نفت ایران

گفته می‌شود که کل تولید روزانه نفت اوپک در ماه اوت حدود ۲۲۰هزار بشکه افزایش یافته و به ۳۲میلیون و ۷۹۰هزار بشکه رسیده است.

و این آمار حاکی از آن است که کشورهای صادر کننده نفت به سرعت در حال جبران افت تولید نفت رژیم ایران هستند تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

لازم به ذکر است که یکی از بزرگ‌ترین مشتریان نفتی ایران، کره جنوبی، از ماه ژوئیه خرید نفت از ایران را متوقف کرده است.

گفتنی است که روزنامه وال استریت جورنال بر اساس منابع صنعتی گزارش داده است که صادرات نفت ایران احتمالاً تا ماه آینده به ۱.۵میلیون بشکه در روز افت پیدا کند. بدین ترتیب، حتی قبل از شروع تحریم‌های نفتی آمریکا در آبان‌ماه، صادرات نفت ایران یک سوم، معادل یک میلیون بشکه در روز، کاهش خواهد یافت.

 

بیشتر بخوانید:

تحریم ایران، صادرات نفت ایران به هند ۱۶٪ کاهش یافت

بر اساس داده‌های منابع کشتیرانی و صنعتی، واردات روزانه نفت هند از ایران در ماه ژوئن سال جاری به معادل ۵۹۲۸۰۰بشکه است. در حالیکه که این رقم در ماه مه ۷۰۵۲۰۰بشکه در روز بود. که نشان از کاهش حدوداًً ۱۶درصدی واردات نفت از ایران دارد.

هند بعد از چین مهمترین واردکننده نفت ایران محسوب می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از هم‌پیمانان خود و خریداران نفت ایران خواست که واردات خود از ایران را به صفر برسانند.

پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ایران. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل ‌متحد اواخر خرداد ماه ضمن سفر به هند با نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد. او در این ملاقات از نخست‌وزیر هند خواست تا واردات نفت از ایران را متوقف سازند.

پس از دیدار نیکی هیلی و نارندرا مودی گزارشهایی مبنی بر این‌که هند از پالایشگاهها و تولیدکنندگان محصولات نفتی خود خواسته است تا از ماه نوامبر برای «کاهش شدید و حتی در حد صفر» واردات نفت از ایران آماده شوند منتشر شد.

 

کره جنوبی بارگیری نفت ایران را متوقف کرده است

کره جنوبی نیز بارگیری نفت و میعانات گازی ایران را در ماه ژوئیه به‌حالت تعلیق درآورده است.

با توجه به پایان ضرب‌الاجل تحریم ایران در آبان ماه، واشنگتن قصد دارد از ماه نوامبر خریداران را وادار به توقف واردات نفت از ایران کند. حسن روحانی، رئیس‌جمهوری رژیم ایران در جریان سفر اخیر خود به سوئیس تهدید کرد که چنان‌چه آمریکا متحدانش را برای خودداری از خرید نفت ایران تحت فشار بگذارد، آنگاه احتمالاً صادرات نفت منطقه نیز متوقف خواهد شد.

به‌دنبال تهدید ضمنی آخوند روحانی، پاسدار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه موسوم به ثارالله پاسداران نیز تهدید کرد، در صورتی رژیم ایران نتواند نفت صادر کند از عبور نفت‌کش‌ها از تنگه هرمز جلوگیری خواهد کرد.

سایر مقامهای رژیم ایران نیز به خبر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، واکنش نشان دادند از جمله اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، گفت، کاری می‌کنند که آمریکاییها متوجه شوند، نمی‌توانند صادرات نفت ایران را متوقف کنند.

پیشتر خبرگزاری رویترز از قطع واردات نفت ایران توسط کره جنوبی خبر داده بود و نوشت: در رابطه با تنگ‌تر شدن حلقه تحریم ایران ۳تن از کارشناسان امور نفتی گفته‌اند که کره جنوبی برای اولین بار از اوت ۲۰۱۲تا کنون در ماه جاری میلادی هیچ نفت خام و میعانات گازی از ایران بارگیری نخواهد کرد، این همزمان است با درخواست و فشار آمریکا برای قطع تمامی واردات نفت از ایران.

یکی از کارشناسان معاملات نفتی آسیای شمالی که با ترتیبات صادرات نفت ایران آشنا است گفت « دولت کره جنوبی برای قطع واردات نفت از ایران فشار آورده است و بارگیری نفت کره جنوبی از ایران در ماه ژوئیه صفر خواهد بود».

تحریم ایران، هدف به صفر رساندن درآمد نفت

 

شکست نشست وین

 

خرید نفت از ایران باید به صفر برسد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0532652c-b599-49ae-a0ed-f07cf8c57653"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات