728 x 90

نظام «مستغرق» چه با شیاد چه با جلاد

کودکان فقر در سایه حکومت آخوندها
کودکان فقر در سایه حکومت آخوندها

صرف‌نظر از نفرت عمومی مردم نسبت به نظام و خواست آنها برای سرنگونی رژیم که مطالبه اصلی مردم ایران است و به فرض محال که بتوان در عالم ذهن از این موضوع صرف‌نظر کرد، مشکل پایه‌یی جامعه بحران اقتصادی و معیشتی است. به همین دلیل اصلی‌ترین چالش دولت آخوند رئیسی هم حل همین بحران است و رسانه‌های حکومتی هر دو باند نیز به این امر اذعان می‌کنند.

رسانه‌های باند خامنه‌ای با طرح این موضوع که حل مشکلات اقتصادی نیاز به زمان دارد و مسأله‌ای نیست که ظرف مدت کوتاهی حل شوند، تلاش می‌کنند ناکارآمدی آینده دولت رئیسی را توجیه کنند.

روزنامه حکومتی سیاست روز ۱۳مرداد ۱۴۰۰ با طرح این موضوع که «حل مشکلات اقتصادی زمان بر است» و «در دولتهای گذشته مسأله مبارزه با فساد در قوه مجریه به‌خوبی اجرا نشد که نتیجه آن نیز اختلاس‌ها و فسادهای کلان اقتصادی و مالی بوده است که دلسردی و نارضایتی مردم را به همراه داشته است»، تلاش دارد تا پیشاپیش ناتوانی دولت منحوس آخوند جلاد در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را توجیه کند.

کیهان خامنه‌ای نیز با اشاره به مشکلات و بحرانهای گریبانگیر مردم آب پاکی را روی دست آنها ریخته و نوشته است: «هیچ انسان منصفی انتظار ندارد مشکلات فوق که بسیاری از آنها در طول سالیان متمادی و بر اثر مدیریت‌های ناکارآمد، سیاست‌های اشتباه، تحریم‌ها و... شکل گرفته یک‌شبه حل شود به‌طور نمونه، با توجه به این‌که دولت جدید با کمبود شدید منابع درآمدی مواجه است طبیعتاً در کوتاه‌مدت نمی‌تواند به‌دنبال اهدافی با هزینه‌های گران باشد».

توصیه کیهان خامنه‌ای به رسانه‌های حکومتی این است که در زمینه کارآیی و موفقیت دولت رئیسی هیاهو راه نیندازند چرا که «اقدامات دولت جدید هر چقدر که مفید و کارآمد باشد اگر پیوست رسانه‌یی جامع و کاملی نداشته باشد به احتمال زاید در منظر افکار عمومی با چالش مواجه خواهد شد» (کیهان ۱۳مرداد ۱۴۰۰).

روزنامه وطن امروز هم هشدار داده که در رابطه با حل مشکلات و معضلات نباید خوش‌خیال بود چرا که «تورم، گرانی، فساد، تبعیض، فقر، موانع تولید، انحصارات، فعالیت‌های ناسالم سوداگرانه مثل قاچاق و... از جمله دست‌اندازهای مسیر زندگی روزمره مردم هستند که باید دولت بر رفع و مبارزه با آنها تأکید و در این مسیر همت فراوان کند. قطعاً رئیس‌جمهور، باید بداند این مسیر چندان هم آسان و بدون سنگلاخ نخواهد بود»...

روزنامه ابتکار وابسته به باند مغلوب هم با ردیف کردن یکی سری مشکلات و معضلات پیچیده اقتصادی مسیر پیش روی دولت رئیسی را در زمینه اقتصادی مسیری «ناهموار» دانسته و نوشته است: «اقتصاد کشور مدت‌هاست که با مشکلات بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کند. اکنون نیز یک‌سری مشکلات اساسی پیش روی دولت سیزدهم است و اگر به درستی و دقت به آنها پرداخته نشود چالشهای بیشتری در سطح جامعه و اقتصاد به‌وجود خواهد آمد.

اولین چالش پیش‌پای دولت سیزدهم بحث نقدینگی است. اکنون نقدینگی قابل توجه‌ای در سطح کشور وجود دارد

چالش بعدی بحث تورم است، تا زمانیکه تورم کاهش پیدا نکند مشکلات در کشور هم‌چنان باقی خواهد ماند رقم کسری بودجه نگران‌کننده است».

کمتر کسی از مردم است که نداند علت این شرایط بحرانی اقتصادی و معیشتی برای مردم فسادی است به اعتراف احمد توکلی «سیستمی» و به اعتراف اسحاق جهانگیری «موریانه‌ای» که تارو پود اقتصاد کشور را درنوردیده است.

بزرگترین فاسدان و دزدان منابع کشور هم نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای به‌ویژه سپاه پاسداران و ستاد اجرایی خمینی ملعون ویک دو جین نهاد غارتگر دیگر ولی‌فقیه ساخته است.

راه‌حل اصلی هم برای سر و سامان دادن اقتصاد کشور خلع ید از غارتگران و عناصر فاسد خصوصاً نهادهای وابسته به بیت خامنه‌ای و در رأس آن سپاه پاسداران است که این امر نیز جز با سرنگونی نظام ولایت فقیه امکان‌پذیر نیست.

چرا که تمامی امکانات و زیرساخت‌های کشور که بتوان با اتکا به آنها وضعیت کنونی کشور را از بحران بیرون آورد و اوضاع را سر و سامان داد به دست رئیسی و سپاه جهل و جنایت خامنه‌ای و جنایتکارانی مانند آنها تخریب و نابود شده است.

روزنامه حکومتی فرهیختگان وابسته به باند خامنه‌ای روز ۱۲مرداد ۱۴۰۰ به مشکلات پیش روی دولت رئیسی جلاد در مطلبی با‌عنوان «قاب‌هایی تلخ از دولت روحانی که به سرمایه اجتماعی ایران ضربه مهلک زد» اعتراف کرده است، از جمله:

مشکل برق، مسکن، بحرانهای محیط‌زیستی، خزانه خالی، صف قحطی به‌جای صف کوپن، «تقریباً هیچ» برجام، ۵پیک کرونایی و قیمت دلار و انزوای رژیم... .

پاسدار عبدالله گنجی در روزنامه روز ۱۲مرداد ۱۴۰۰ جوان وابسته به سپاه پاسداران، دولت روحانی را دولت «مستغرق» یعنی غرق در بحرانهای لاینحل مختلف نامیده است.

به فرض این‌که دولت رئیسی جلاد مستعجل نباشد و بتواند طی مدت ۴سال دوام بیاورد و همراه با نظام توسط قیام مردم سرنگون نشود، بدون تردید سرنوشت دولت «مستغرق» روحانی در انتظار آن است. چون واقعیت این است که کل نظام مستغرق است. حالا دولت شیاد باشد یا جلاد...

اینان که خود تماماً عاملان تحمیل این وضعیت بحرانی و اسفناک بر مردم ایران هستند، چگونه می‌توانند تیغ را روی خود که علت همه این مشکلات هستند بکشند. چاقو دسته خود را نمی‌برد

بنابراین بی‌شک راه‌حل خروج از این اوضاع نه در درون رژیم که در بیرون آن یعنی برعهده مردم و مقاومت پیشتاز مردم ایران است.

واقعیت این است که شرایط انقلابی حاکم بر جامعه که در خیزش‌های مستمر مردم از جمله در آخرین آن یعنی خوزستان قهرمان دیدیم، ناشی از عملکرد جنایتکارانه ۴۲ساله حاکمیت آخوندی با تمام باندها و دسته‌جات درونی آن است. عملکردی که مردم این روزها رو در روی آن ایستاده‌اند و با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر ولایت فقیه خواست و اراده‌شان برای سرنگونی و به گور سپرده شدن این نظام را به‌عنوان تنها راه‌حل اعلام کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/53628959-e7a0-4ed1-9951-6062821dd8cc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات