728 x 90

نصب زنجیره سانتریفوژهای جدید در نطنز و فردو

تولید اورانیوم - عکس از آرشیو
تولید اورانیوم - عکس از آرشیو

غریب آبادی، نماینده رژیم ایران در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین، روز سه‌شنبه ۱۴بهمن، اعلام کرد که رژیم ایران در نطنز و فردو سانتریفوژهای جدید را نصب کرده است.
به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس(تسنیم) وی در ادامه از نصب دو زنجیره ۳۴۸تایی از سانتریفوژهای IR۲M در نطنز خبر داد. هم‌چنین در حال کار با UF۶ هستند و نصب دو زنجیره سانتریفوژهای IR۶ هم در فردو هم آغاز شده است، نصب تعداد بیشتری از سانتریفوژهای جدید، در راه است.

لازم به یادآوری است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۸آبان گزارش کرده بود که رژیم ایران تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا همان یواِف۶ به دستگاههای سانتریفوژ نسل دو را در نطنز آغاز کرده و این اقدام توسط رژیم ایران فراتر از محدودیت‌های برجام می‌باشد.

قدرتهای اروپایی نیز در روز ۲۹آبان در بیانیه‌یی از اقدامات رژیم ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار بازگشت رژیم ایران به تعهدات هسته‌یی خود در برجام شدند.

رژیم ایران با رد این درخواست‌ها، این اقدامات را واکنشی به خروج دولت آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های شدید علیه رژیم می‌دانند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/69f247bc-3a50-43f9-adb7-69127bf3efd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات