728 x 90

نشنال امارات: چشم انداز بازگشت رژیم ایران به برجام بعد از گفتگوهای مجمع عمومی ۲۰۲۱ ضعیفتر شده است

گرند هتل، محل مذاکرات اتمی در وین
گرند هتل، محل مذاکرات اتمی در وین

مقام ارشد آمریکا نسبت به زیر قول زدن دولت تندرو ایران در رابطه با تعهدات سلفش نگران است

نشنال(امارات) ۲مهر ۱۴۰۰ نوشت:

با وجود یک هفته ملاقات بین دیپلوماتهای آمریکایی، اروپایی و ایرانی و وعده مبهم دیپلومات ارشد ایران مبنی بر اینکه تهران خواهان از سرگیری مذاکرات است، روز جمعه یک احساس بدبینی به سرنوشت توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران ایجاد شد...
یک مقام ارشد آمریکایی به نشریه نشنال گفت که در نهایت، ایران به میز مذاکره باز خواهد گشت، اما او درباره دولت جدید تندرو ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محافظه کار ابراز نگرانی کرد.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در مورد گزینه‌های آمریکا در صورت متوقف ماندن مذاکرات، گفت "ما نگران هستیم که این تیم، نیت‌های متفاوتی داشته باشد.

همه کشورهای ۱+۵ توافق دارند که ما باید به زودی [به مذاکرات] بازگردیم و باید از جایی که در دور ششم آن را متوقف کرده بودیم شروع کنیم، اما هنوز هیچ نشانه‌ای در مورد زمان بازگشت [ایرانیان] نداریم. چه کسی قرار است تیم آنها را هدایت کند و آیا آنها آمادگی ادامه دادن در جایی را که ما در آن کار کردیم را دارند.
هر دولتی باید گزینه‌ها را بررسی کرده و برنامه‌ریزی کند. ما راه هایی برای مقابله با شرایطی خواهیم داشت که (رژیم) ایران از بازگشت به مذاکرات خودداری می کند، بازگشت خود را برای مدت طولانی به تاخیر می اندازد یا با مواضعی ناسازگار با بازگشت متقابل به توافق باز می گردد.

این مقام مسئول در حاشیه برجام افزود که در ملاقات خود، اعضای آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس توافق کردند که بازگشت به توافق هسته ای گامی مورد استقبال خواهد بود، اما برای مقابله با دیگر مسائل ایران، به دیپلماسی بیشتری نیاز است.
وی گفت: "اعضای شورای همکاری خلیج فارس همگی با ما همنظر بودند که حتی اگر با [ایران] به توافق برسیم، باید با دیگر فعالیت های [آن] نیز برخورد کنیم."
در آخرین ارزیابی خود، گروه سیاست اوراسیا این هفته گفت که احیای توافق هسته ای ایران بعید است امسال با توجه به عدم اطمینان زیاد در مورد منافع تهران و کاهش زمانبندی محقق شود.
این گروه شانس ادامه بن بست در سال 2021 را 70 درصد اعلام کرد در حالی که ماه گذشته 45 درصد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/921775b6-c6b3-4780-93db-8fc0f77db737"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات