728 x 90

نشست خبری مشترک دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، جلو جاه‌طلبی رژیم ایران را می‌گیریم

کنفرانس خبری دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین
کنفرانس خبری دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین پس از دو ساعت ملاقات در هلسینکی فنلاند، یک نشست خبری برگزار کردند.

در این نشست خبری ولادیمیر پوتین گفت ما یک ملاقات سازنده داشتیم. در مورد تحولات جهانی بحث کردیم. جنگ سرد به گذشته سپرده شده است. تقابل ایدئولوژیکی پایان یافته است. ما با چالشهای تازه‌یی روبه‌رو هستیم. مکانیزمهای خطرناکی وجود دارد. بحرانهای منطقه‌یی و خطر تروریسم و جرایم بین‌المللی وجود دارد. خطرات زیست محیطی وجود دارد. مذاکرات امروز بازتاب آرزوی ما برای رسیدگی به این وضعیت منفی بود. ما می‌خواهیم به‌عنوان قدرتهای هسته‌یی نظم جهانی را تضمین کنیم.

ما باید راه‌حلهایی برای عدم توسعه هسته‌یی پیدا کنیم. ما راه کارهایی به مقامهای آمریکایی ارائه دادیم. ما می‌خواهیم همکاریهای نظامی و غیرنظامی داشته باشیم. ما دنبال مبارزه مشترک با تروریسم هستیم. ما دنبال کار مشترک علیه تهدید سایبری هستیم.

 

پوتین:‌ ما با آمریکا برای مقابله با بحرانهای منطقه‌یی همکاری می‌کنیم

ما باید برای مقابله با بحرانهای منطقه‌یی همکاری کنیم. در مورد سوریه گفتگو کردیم. صلح و آشتی در سوریه می‌تواند زمینه همکاری ما باشد. ما باید بر وضعیت رقت‌بار سوریه غلبه کنیم و زمینه بازگشت آوارگان را فراهم کنیم.

ارتش آمریکا و ارتش روسیه باید هماهنگی کامل داشته باشند. در جنوب سوریه وضعیت باید کنترل شود. باید صلح را به بلندیهای جولان بیاوریم. ما علاقمندیم یک صلح پایدار را در سوریه مطابق قطعنامه‌های سازمان ملل‌متحد برقرار کنیم.

ما با برجام توانستیم کنترل برنامه هسته‌یی رژیم ایران را توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تضمین کنیم.

خوشحالیم که بحران کره شمالی در حال حل است.

 

دونالد ترامپ:‌ باید جلو جاه‌طلبی رژیم ایران را می‌گیریم

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری با ولادیمیر پوتین گفت:‌ ما یک دیالوگ سازنده و عمیق با ولادیمیر پوتین داشتیم. من و رئیس‌جمهور پوتین برای بسیاری از بحرانها و معضلات باید راه‌حلهایی پیدا کنیم.

رابطه ما با روسیه هرگز به این بدی نبوده است. من معتقدم این رابطه تغییر پیدا کرده است. ما در مورد یکی از چالشهای بزرگ یعنی تسلیحات هسته‌یی گفتگو کردیم. روسها دوست دارند در زمینه کره شمالی با ما همکاری می‌کنند.

ما درباره طاعون تروریسم اسلامی صحبت کردیم. آژانسهای ما در این زمینه همکاری می‌کنند. سال گذشته ما روسها را از یک حمله تروریستی در سن پترزبورگ مطلع کردیم.

تأکید کردم باید روی رژیم ایران فشار بگذاریم تا جلو جاه‌طلبی و فعالیتهای آن برای حمایت از خشونت در سراسر منطقه را بگیریم.

در مورد سوریه هم گفتگو کردیم. من روشن ساختم که ایالات متحده به رژیم ایران اجازه نخواهد داد از کمپین موفقیت‌آمیز ما علیه داعش سوء‌استفاده کند. ما تقریباً در حال نابود ساختن داعش در این منطقه هستیم. در سوریه ۹۸درصد زمینهای داعش را گرفتیم. روسیه با ما در سوریه همکاری می‌کند.

ما باید به مردم سوریه کمک کنیم تا به خانه و کاشانه خود برگردند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3eec27b3-d649-4076-a4f8-7b94a52f2406"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات