728 x 90

«نسل‌کشی»؛ محصول اتحاد ولایت با کرونا

کرونای-ولایت-و-کرونای-کووید۱۹
کرونای-ولایت-و-کرونای-کووید۱۹

پس از قیام آبان ۹۸، خامنه‌ای برای فرار از بحران سرنگونی طبق الگوی خمینی ملعون که جنگ ضدمیهنی با عراق را «موهبت الهی» می‌دید، او هم ویروس کرونا را «فرصت» و «موهبت» دانست و روی آن برای سد بستن در برابر قیام مردم سرمایه‌گذاری کرد و سیاست کلان تلفات را برای زمین‌گیر کردن مردم برگزید و به‌دنبال همین سیاست در یک اقدام جنایتکارانه خرید واکسن معتبر خارجی را ممنوع اعلام کرد (خامنه‌ای ۱۹دی ۹۹).

خامنه‌ای که برای نجات حاکمیت ننگین ولایت فقیه به رئیسی جلاد۶۷ دخیل بسته است؛ پس از ۴۳سال برای حل مشکلات اجتماعی ـ اقتصادی در هراس از خیزش اجتماعی و مطالبات مردم و خطر سرنگونی، در نمایش تنفیذ آخوند رئیسی گفت: «حل مشکلات اقتصادی زمان‌بر است. . این را مردم عزیز ما هم می‌دانند و بدانند که یک چیزی نیست که مشکلات را در مدت کوتاه بشود حل کرد، نه اینها زمان‌بر هست». (شبکه خبر رژیم ـ ۱۲مرداد۱۴۰۰).

 

 

رئیسی جلاد «حل مشکل یا تسریع‌گر زوال نظام»

سایت دویچه وله ۱۳مرداد۱۴۰۰ در مقاله‌یی با عنوان"ریاست‌جمهوری رئیسی؛ دولت حل مشکل یا تسریع‌گر زوال نظام" نوشت: «ابراهیم رئیسی نیز در عرصه بین‌المللی به‌لحاظ فردی با بحران عدم مشروعیت و عدم مقبولیت مواجه است و دولتهای غربی امکان تعامل با او را در کشورهای متبوعه ندارند. همکاری و ایجاد روابط راهبردی با چین و روسیه نیز با موانع جدی مواجه هستند. بنابراین در چنین وضعیتی که اراده نهاد ولایت فقیه مبتنی بر تقابل با خواست مردم و تداوم سیاست تقابلی در حوزه روابط بین‌الملل... و ابرچالشهای کشور در حال بزرگ‌تر شدن هستند؛ دولت رئیسی نه تنها نقطه عطفی در تحکیم نظام و خنثی سازی تهدیدها نیست بلکه، ممکن است تسریع‌گر زوال نظام سیاسی مستقر شود».

 

ایران، حاکمیتی که تلو‌تلو می‌خورد

خبرگزاری آسوشیتدپرس ۱۲مرداد ۱۴۰۰، در گزارشی از بحرانهای لاعلاج خامنه‌ای نوشت: «ولی‌فقیه رسماً شاگرد تندروی خود را به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی کشور تأیید کرد. [ایران] به‌خاطر تحریم‌های ویرانگر آمریکا که اقتصادش را نابود کرده و موجب سقوط ریال ایران شده و به مردم عادی آسیب‌زده است، تلو‌تلو می‌خورد. با تشدید ناامیدی ایران، ویروس کرونا از کنترل خارج شده و مقامات روز سه‌شنبه رکورد ۳۹۰۰۰مورد جدید ابتلا را گزارش کردند که تقریباً ۲۰۰۰مورد بیشتر از روز قبل از آن است».

روزنامه جهان صنعت (رژیم) ۱۲مرداد۱۴۰۰ با یادآوری "آینده‌نگری و چالش وجودی" پیش رو رژیم نوشت: «جابه‌جایی کارگزاران و تغییرات سطحی در برخی نهادها، منجر به «کارآمدی و پایداری» نظم مدیریت سیاسی نخواهد شد... دولت آینده نمی‌تواند ادعا کند که ارزیابی درستی از اوضاع نداشته و یا نمی‌دانسته که شرایط و موقعیت اقتصادی، اجتماعی یا سیاسی کشور چگونه است؟ اگر اعضای دولت سیزدهم بخواهند ناتوانی خویش را پنهان و ناکارآمدی خود را توجیه کنند، آنگاه باید در جهت هر چه بیشتر ویران نشان دادن کشور، [بخوانید سرنگونی رژیم] تلاش کنند».

 

قتل‌عام «کووید» در راه است!

رنگ‌بندی اخیر شهرهای ایران حکایت از شرایط بسیار وخیم و کشتار تازه‌یی است که خامنه‌ای و نظامش مسبب آن هستند. خبرگزاری حکومتی ایرناـ ۱۵مرداد ۱۴۰۰به‌نقل از وزارت بهداشت رژیم اعلام کرد: «در حال حاضر ۲۸۵شهر در وضعیت قرمز، ۱۱۰شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آمار بستریها وخیم‌ترین وضعیت از ابتدای کروناست، بیماران ICU ۶۲۷۹نفر، و آمار فوتی با ۴۵۸ بالاترین رقم از زمان شروع پاندمی است».

روزنامه حکومتی آرمان ملی ۱۲مرداد در مطلبی با عنوان "قتل‌عام «کووید» در راه است" نوشت: «گستردگی کرونا شرایط ترسناکی را برای کشور ما و ۹۴درصد جمعیت هدف واکسیناسیون که تاکنون سهمی از واکسنهای وارداتی و داخلی نداشته‌اند رقم زده است. دانشگاه واشنگتن پیش‌بینی کرده که تا یک ماه‌ونیم آینده آمار مرگ‌ومیر روزانه در ایران بر اثر کرونا ممکن است به ۶۰۰ تا ۸۰۰نفر برسد».

به بی‌کفایتی رژیم آخوندی در کنترل ویروس کرونا ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت نیز اعتراف کرد و گفت: «در مدت اخیر، معمولاً جزو ۱۰ تا ۱۲کشور نخست از نظر میزان بستری و فوت بوده‌ایم» (همان منبع). .

مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهدگفت: «امروز شاهد شرایط حاد در وضعیت فوتی‌های بهشت رضوان هستیم. شهر مشهد از لحاظ تعداد فوتی کرونا در مرز سه رقمی شدن است و نگران تشدید تعداد اموات و فاجعه‌یی بزرگ خواهیم بود» (ایسنا ۱۴مرداد ۱۴۰۰).

 

هشدار از وقوع «فاجعه» و «نسل کشی» دیگر

انتشار اخبار هولناک مبتلایان و فوتی کرونا و از طرفی پرشدن آرامستانها دل هر انسانی را به درد می‌آورد و به انزجار هر ایرانی نسبت به رژیم سراپا فساد خامنه‌ای می‌افزاید.

روزنامه آرمان رژیم ۱۰مرداد ۱۴۰۰ از "سیاست بحران در بحران مدیریت کرونا" در کشور از یک نسل‌کشی قریب‌الوقوع خبر داد و نوشت: «در روزهایی که همه حواس‌ها به بهارستان و طرح صیانت از فضای مجازی معطوف شده است... هم‌زمان کارشناسان مستقل و غیردولتی حوزه سلامت نسبت به‌وقوع یک فاجعه و نسل‌کشی در کشور هشدار می‌دهند».

روزنامه حکومتی «ایران» ۱۲مرداد در مقاله‌ٔ «بازی دلتا با اعداد مرگ» یک‌بار دیگر پنهان‌کاری رژیم آخوندی را در رقم‌سازی آمار فوتی کرونا افشا کرد و نوشت: «کرونا در حالی سیستم سلامت کشور را در آستانه فروپاشی و بحران جدی قرار داده است که آمارهای غیررسمی مبتلایان و فوتی‌ها بیش از آن چیزی است که در آمارهای روزانه وزارت بهداشت اعلام می‌شود».

تلگرام خبر فوری (رژیم) ۱۱مرداد۱۴۰۰ پس از برملا شدن دفن دسته‌جمعی قربانیان کرونا در کرمان نوشت: «... شیوه دفن اموات (کرونایی) به شکل طولی بوده است و محل دفن هرکس با یک سنگ‌قبر دیگر جدا می‌شود. علت دفن اموات به این شکل به آن دلیل بوده که ظرفیت آرامستان قبلی کرمان پر شده و... هنوز آرامستان جدید این شهر به نام «بهشت کریمان» با ظرفیت دفن ۵هزار نفر هنوز آماده نشده است».

ستاره صبح ۱۲مرداد۱۴۰۰ از پر بودن آرامستان سراسر کشور خبر داد و نوشت: «در شرایط کنونی وضعیت کشور در زمینه کرونا غیرقابل تصور و در حد فاجعه است. در شرایط کنونی وضعیت آرامستانها در تهران و شهرهای مختلف کشور نامناسب است و وضعیت فوتیهای ناشی از بیماری کرونا شدت چشمگیری پیدا کرده است».

 

وضعیت بیمارستانهای کشور اسفناک است

«علی اکبرمردانی» فوق تخصص بیماریهای عفونی به خبرگزاری حکومتی ایسنا ۱۵فروردین ۱۴۰۰گفت: «در حال حاضر در پیک پنجم کووید-۱۹ هستیم و وضعیت بیمارستانها اسفناک است. یعنی تخت خالی گیر نمی‌آید و یا به سختی پیدا می‌شود. آی سی یوها و ظرفیت پذیرش پر است».

استاندار اصفهان به خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۲مرداد۱۴۰۰ گفت: «ظرفیت همه بیمارستانهای استان تکمیل شده است و دیگر هیچ جایی برای پذیرش بیماران جدید در راهروی بیمارستانها و بر روی برانکاردها هم وجود ندارد. ظرفیت و پرسنل لازم را در بیمارستانها نداریم و کادر درمانی استان به‌شدت خسته شده‌اند».

خبرگزاری ایسنا ۱۲مرداد۱۴۰۰از وضعیت بحرانی دارو و درمان کشور نوشت: «مراکز سی.تی.اسکن به قدری شلوغ است که مردم جایی برای انجام سی.تی.اسکن پیدا نمی‌کنند. ابتلائهای خانوادگی به قدری زیاد است که برخی از خانواده‌ها همگی در بیمارستان بستری هستند». «این روزها حتی آب مقطر و سرم هم پیدا نمی‌شود چه برسد به داروهایی چون رمدسیویر و... جالب اینجاست هیچ‌کس هم هیچ کاری انجام نمی‌دهد».

 

سیستان و بلوچستان، مردمی که در کپرها جان می‌دهند

دکتر آرام اسحاقی وضعیت مردم سیستان و بلوچستان در تیرماه را فاجعه‌بار توصیف کرد و به خبرگزاری ایسنا۱۲مرداد۱۴۰۰، گفت: «وضعیت در سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت‌های درمانی و اوضاع زندگی خوب نبود و بسیاری از مردم در خانه‌های کپری زندگی می‌کردند. دارو به سختی تهیه می‌شد و کمبود آن به‌خصوص نبود رمدسیویر به‌شدت محسوس بود و بسیاری در همان کپرها جان خود را از دست می‌دادند. در حال حاضر وضعیت بسیار بدتر شده و نسبت به پیک‌های قبلی فاجعه در حال رخ دادن و کشور رها شده است».

 

رکورد شکنی کرونایی هرسه دقیقه مرگ یک ایرانی

در حالی‌که در بسیاری از کشورهای جهان اپیدیمی کرونا کنترل‌شده و حتی استادیوم‌های ورزشی با چند ده‌هزار نفر بازگشایی می‌شوند، اما در ایران آخوندزده شاهد بدترین وضعیت کرونایی از ابتدای شیوع آن هستیم.

تلویزیون شبکه خبر (رژیم) ۱۴مرداد۱۴۰۰اعلام کرد: «۴۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته جان باختند متأسفانه هر سه دقیقه یک ایرانی قربانی کرونا می‌شود».

محمدرضا محبوب فر، عضو انجمن علمی آموزش بهداشت رژیم گفت: «ایران نسبت به کشورهایی مانند هند و آمریکا و همه کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر رکورد شکن در تعداد مبتلایان و تعداد فوت‌شدگان است (ستاره صبح، رژیم ـ۱۲مرداد۱۴۰۰).

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر قلابی تهران به سایت سرپوش (رژیم) ۱۲مرداد ۱۴۰۰ گفت: «در بهشت زهرا شرایط به‌شدت بحرانی است و چنین وضعیتی تاکنون بی‌سابقه است... در بهشت زهرا قبر رایگان برای هر تهرانی در نظر گرفته شده و هزینه کفن و دفن حدود ۵۰۰هزار تومان است. یک آرامستان جدید در جنوب تهران در اطراف کهریزک قطعی شده و دو مورد دیگر نیز برای شرق و غرب در نظر گرفته شده است».

 

واکسن و منافعی که به خطر می‌افتد

در حالی‌که میانگین واکسیناسیون در جهان حدود ۵۰درصد است اما در رژیم آخوندی حدود ۱۶درصد مردم واکسینه شده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد (رژیم) ۱۳مرداد۱۴۰۰ نوشت: «بنا بر آمارهای رسمی تاکنون ۱۰میلیون و ۷۴۱هزار و ۹۵۶نفر دز اول و ۲میلیون و ۸۴۴هزار و ۲۵۰نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. در مجموع ۱۳میلیون و ۵۸۶هزار و ۲۰۶ دز واکسن در کشور تزریق شده است».

روزنامه اعتماد رژیم ۱۴مرداد در مطلبی با عنوان «کرونا، عصای سیاست»، به جنایت خامنه‌ای که با کرونا به‌عنوان ابزاری جهت سد بستن در برابر قیام استفاده می‌کند اعتراف کرد و نوشت: «مفهوم «کرونا» در انظار عموم، چند وجهی است... آنجا که نیاز است بر مباحث سیاسی فائق آید و هر قیل و قالی را سامان بخشد! عصای دستٍ سازشکارانی است که حل مشکلات را در همزیستی با این ویروس مرموز می‌دانند و از عوارض آن کمتر سخن به میان می‌آورند و عموم جامعه را در بی‌خبری بهداشتی نگه داشته و از این منظر به اهداف سیاسی خویش دست می‌یابند و مدتی در سایه آرامش به‌سر می‌برند».

 

دنیای اقتصاد ‍۱۲مرداد ۱۴۰۰ فاش کرد که: چند شرکت زیرمجموعه اتاق بازرگانی رژیم «که از شرکت‌های معتبر دارویی کشور به حساب می‌آیند و سابقه واردات واکسن دارند، موفق شدند ۶میلیون دز واکسن از نوع آسترازنکا و اسپوتنیک سفارش دهند. . اگر هر چه سریع‌تر واکسن وارد کشور می‌شد می‌توانست جان افراد بیشتری را از مرگ نجات دهد... . گاهی این فکر به ذهن هر ناظر بی‌طرفی می‌آید که شاید حکمتی در این حجم از کارشکنی نهفته باشد. شاید جایی منافعی در خطر است».

 

اعتراف به چشم‌انداز

روزنامه مستقل رژیم۱۲مرداد۱۴۰۰، نوشت: «قطعا کشوری با این همه مشکلات ریز و درشت آن‌هم در بحبوحه منازعه بزرگ با جامعه جهانی بر سر مسأله هسته‌یی آماده انفجار است. در شش ماهه نخست دولت رئیسی اگر مطالبات اقتصادی جامعه پیگیری و سپس مرتفع نگردد، دیر یا زود شاهد موج‌های تند اعتراضی مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه به‌عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم خواهیم بود».

واقعیت این است که خامنه‌ای به‌گفته خودش از «نعمت» کرونا برای به محاق بردن جامعه استفاده کرد ولی بعد از پرپر شدن بیش از ۳۵۰هزار تن از عزیزان این مرز و بوم، دیگر این برگ کارآیی‌اش را از دست داده است. خیزشهای اخیر و اعتراضات سراسری و گسترده به‌رغم وجود کرونا بیانگر این واقعیت است که برگ کرونا که خامنه‌ای و نظامش بر ضد مردم و مطالبات به حق آنها استفاده کردند حالا به‌صورت تنفر انفجاری جامعه نسبت تمامیت نظام علیه خودشان برگشته است. شعارهای «مرگ بر دیکتاتور» و «مرگ بر خامنه‌ای ـ رئیسی»، بیانگر همین خواسته و مختصات رابطه مردم با حاکمیت فاسد و ضدمردمی است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2986e2f-dfee-426e-be78-5c5ce04a9b5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات