728 x 90

ندپرایس: بازگشت به برجام ضروری است ولی در حوزه‌های دیگر نگرانی داریم

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، در خصوص مذاکرات احیای توافق هسته‌یی قدرتهای جهانی با رژیم ایران گفت، هر چند در ابتدا بازگشت دوجانبه به تعهدات توافق هسته‌یی برجام هدف آمریکا و ضروری است، ولی آمریکا درباره رژیم ایران در دیگر حوزه‌ها نیز نگرانی دارد که خارج از این توافق است.
سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱تیر، در جلسه‌ای با شرکت خبرنگاران برگزار کرد، در مورد بیانیه‌هایی که اخیراً از سوی رژیم ایران در مورد برنامه موشکی صادر شده گفت، بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا همواره گفته است که هدف آمریکا اول بازگشت به تعهدات دوطرفه بر اساس توافق هسته‌یی برجام است.
ند پرایس در ادامه افزود، آمریکا بارها گفته است بازگشت به توافق هسته‌یی برجام ضروری است ولی ناکافی، چون ما در حوزه‌های دیگر نگرانی داریم و آن شامل توسعه موشکهای بالستیک و اشاعه آن از سوی رژیم ایران می‌شود.
از این پیش‌تر جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید گفته بود، هدف این است که پس از بازگشت ما به آن توافق، در مورد توافق دیگری که بلندمدت‌تر و نیرومندتر است، مذاکره کنیم. این گام بعدی است که آمریکا به همراه شرکایش در ۵ +۱، خواهد برداشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/79b20bd2-387c-4bf6-827e-1b0e09e9c469"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات