728 x 90

ند پرایس: تکذیب گزارشها مبنی بر معامله بر سر مبادله زندانیان

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: تلویزیون دولتی روز یکشنبه گزارش داد، رژیم ایران در ازای دریافت میلیاردها دلار از ایالات متحده و انگلیس، زندانیانی که با غرب رابطه دارند را در ایران آزاد خواهد کرد. اما ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بلافاصله گزارش تلویزیون رژیم ایران را تکذیب کرد و گفت: «گزارشها مبنی بر معامله بر سر مبادله زندانیان درست نیست. همان‌طور که گفتیم، ما همیشه پرونده‌های آمریکاییهای بازداشت شده یا مفقود شده در ایران را مطرح می‌کنیم. ما تا زمانی که بتوانیم آنها را با خانواده‌هایشان بازگردانیم، متوقف نخواهیم شد».

 

آسوشیتدپرس نوشت: گزارش تلویزیون دولتی به‌نقل از یک مقام ناشناس درست زمانی که خامنه‌ای شروع به سخنرانی کرد منتشر شد. اما خامنه‌ای در سخنان خود هیچ اشاره‌یی به این تبادل زندانی نکرد.

آسوشیتدپرس افزود: تلویزیون دولتی به‌نقل یک مقام که در صحنه حضور یافت گفت: «آمریکاییها پذیرفتند ۷میلیارد دلار از اموال منجمد شده رژیم ایران را آزاد کند و چهار ایرانی را که در نقض تحریم‌ها علیه رژیم ایران دست داشتند را با چهار زندانی آمریکایی در ایران که به اتهام جاسوسی حبس شده‌اند، مبادله کنند.

تلویزیون دولتی هم‌چنین افزود آنها با انگستان نیز به یک توافق رسیده که در ازای پرداخت ۴۰۰میلیون پوند نازنین زاغری آزاد شود. اما در این رابطه ریچارد رادکلیف، همسر نازنین زاغری نیز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت ما چیزی درباره چنین توافق یا تبادلی که در جریان باشد نشنیده‌ایم. او گفت: «ما هیچ چیزی در این باره نشنیده‌ایم... بهرحال احساس من این است که نسبت به این خبر با شک و تردید نگاه کنم». (خبرگزاری آسوشیتدپرس۱۲ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a89756b-a003-492c-aa91-a15fe3bff273"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات