728 x 90

ند پرایس: پیشرفت‌های هسته‌یی مداوم ایران، بازگشت آمریکا به برجام را غیرممکن خواهد کرد

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز دوشنبه ۱۸بهمن؛ ضمن اعلام امکان توافق با رژیم ایران، پیشرفتهای مداوم این رژیم در زمینه هسته‌یی را دلیلی برای عدم بازگشت آمریکا به برجام نامید.
وی در سخنان خود گفت: «امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد اما چنین توافقی باید فوراً انجام بگیرد زیرا تهران توانایی هسته‌یی خود را ارتقا می‌دهد. اگر توافق مورد نظر در هفته‌های آینده حاصل نشود، پیشرفت‌های هسته‌یی مدام ایران، بازگشت آمریکا به برجام را غیرممکن خواهد کرد».

 

انریکه مور هماهنگ‌کننده مذاکرات اتمی وین روز دوشنبه ۱۸بهمن در صفحه توئیتر خود نوشت: هشتمین دور مذاکرات اتمی روز سه‌شنبه در وین از سر گرفته می‌شود. وی گفت: با توجه به روندهای نامطلوب مختلف که برجام را تضعیف می‌کند، نیاز به پایان دادن سریع به این مذاکرات وجود دارد.

 

اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز روز دوشنبه در توئیتر خود نوشت: به‌نظر می‌رسد مذاکرات در مرحله نهایی است که نیازمند عزم و تلاش همه شرکت‌کنندگان برای احیای کامل برجام است.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز روز دوشنبه اعلام کرد: به‌زودی به وین برمی‌گردد تا در دور بعدی مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته‌یی شرکت کند. خبرگزاری رویترز گفت: به‌نظر می‌رسد رابرت مالی به شروع مذاکرات در هفته آینده اشاره دارد.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نیز روز دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی خود بار دیگر اعلام کرد که رفع تحریم‌ها مرز سرخ حکومت آخوندی است. وی گفت: موضوع رفع تحریم‌ها موضوع انتفاع جمهوری اسلامی ایران از ابعاد رفع تحریمی و ابعاد اقتصادی برجام بسیار کلیدی‌ست و خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفع تحریمی‌ست انتظار ما این هستش که هیئتها وقتی به وین برمی‌گردند هیأت ایالات متحده که به وین برمی‌گردد با دستورالعمل روشن در خصوص عمل به تعهداتش در چارچوب برجام و حوزه رفع تحریمی برگردد موضوعات قابل توجهی هم‌چنان در دستور کار هست جز در تصمیم‌های سیاسی در واشنگتن گشایشی احتمالاً در آن متصور نیست ما امیدواریم آنچه که به‌عنوان گفتگوها یا اظهارات مثبت شنیده میشه در عمل تبدیل به تعهدات بشه (خبرگزاری ایران پرس رژیم ۱۸بهمن).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d61848c7-ef34-4dd8-9c4b-2a5b58a9a665"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات