728 x 90

ند پرایس: ما در مراحل نهایی مذاکرات هستیم، زمان تقریباً تمام شده است

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در بریفینگ روز دوشنبه ۲۵بهمن درباره سرنوشت مذاکرات وین و فضای مثبتی که جوزف بورل و نماینده روسیه از مذاکرات داده‌اند به خبرنگاران گفت: ما در مراحل نهایی مذاکراتی هستیم که با هر معیاری یک مذاکره پیچیده با طرف حساب‌های کلیدی است. واقعیت این است که این بازه زمانی نهایی و تعیین‌کننده است که در آن ما در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که تعیین‌تکلیف کنیم که آیا بازگشت متقابل به متابعت از برجام هم‌چنان امکانپذیر است.

 

ند پرایس افزود: شرکای اروپایی ما و هم‌چنین چین و روسیه، همه ما به فوریت به‌دنبال دستیابی به یک تفاهم هستیم ولی زمان تقریباً تمام شده است. زمان به‌سرعت می‌گذرد. ما به صراحت کامل گفته‌ایم که با سرعت کنونی پیشرفتهای هسته‌یی ایران زمان کمی برای ما باقی مانده است.

و دقیقاً به همین دلیل است که در یک مقطع مشخص زمانی، خیلی زود آن پیشرفتهای هسته‌یی مزایایی که برجام داشت، آنطور که در سال۲۰۱۵ نهایی شد و در سال۲۰۱۶ اجرایی شد، را از بین خواهد برد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: همان‌طور که در ابتدا گفتم تیمها به ملاقاتهایشان ادامه می‌دهند و ما به نوبه خودمان هم‌چنان گفتگوهایمان با هیأت ایران غیرمستقیم است. ولی ما می‌دانیم که ما در کنار شرکایمان در پنج به‌علاوه یک، یک صدا صحبت می‌کنیم. همه آنها بر به نتیجه رساندن این مذاکره به هر نحوی از انحاء و به‌سرعت اذعان دارند.

من باید بگویم که ما قصد داریم مقداری محتاطانه‌تر در رابطه با پیشرفتهایی که ممکن است در وین مشاهده کنیم، صحبت کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5fce05d-b7b1-4a68-99e9-db115705f1b4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات