728 x 90

نخست وزیر ایتالیا تأخیر در عرضه واکسن کرونا را غیرقابل قبول خواند

جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا
جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا

جوزپه کونته نخست‌وزیر ایتالیا تأخیر در عرضه واکسن ویروس کرونا از طرف دو شرکت فایزر و اَسترازِنِکا "غیرقابل قبول" خواند و قول اقدام حقوقی علیه این دو شرکت را داده است.

دو شرکت فایزر و اَسترازِنِکا هشدار داده‌اند به‌دلیل مشکلاتی در خط تولید، نخواهند توانست میزان توافق شده را تحویل کشورهای اتحادیه اروپا دهند. نخست‌وزیر ایتالیا آنها را به نقض جدی قرارداد متهم کرده است.

یک مقام ارشد بهداشتی ایتالیا اخطار داده است در صورت ادامه مشکلات در عرضه، این کشور باید در برنامه واکسیناسیون خود تجدید نظر کند.

یک سخنگوی استرازنکا روز جمعه گفت: "حجم محموله‌های اول پایین‌تر از پیش‌بینی اولیه" خواهد بود اما جزییات بیشتری ارائه نکرد.

یک مقام اتحادیه اروپا که نامش فاش نشد به خبرگزاری رویترز گفت: در سه ماهه اول سال جاری ۳۱میلیون دوز تحویل داده خواهد شد که ۶۰درصد کمتر از قرار اولیه است. این شرکت قرار بود تا ماه مارس ۸۰میلیون دوز به ۲۷کشور اتحادیه اروپا تحویل دهد.

هفته پیش فایزر اعلام کرد که در حال کاهش عرضه واکسن به اروپاست تا برای افزایش ظرفیت ساخت تغییراتی در خط تولید ایجاد کند. اتحادیه اروپا ۶۰۰میلیون دوز فایزر سفارش داده است.

کونته روز شنبه در فیس‌بوک نوشت: "برنامه واکسیناسیون ما... بر اساس وعده‌هایی تنظیم شده که شرکت‌های داروسازی آزادانه در قرارداد با کمیسیون اروپا قولش را داده‌اند."

او افزود: "این تأخیرها به‌معنی نقض جدی قرارداد است که باعث زیان بزرگ ایتالیا و سایر کشورها می‌شود."

شارل میشل رئیس شورای اروپا پنجشنبه گفت که مقامها در حال بررسی راه‌های مختلف جلوگیری از تأخیر بیشتر تحویل واکسن در آینده هستند.

فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، گفت هدف آنها هم‌چنان واکسینه کردن ۷۰درصد جمعیت اتحادیه اروپا تا تابستان است.

در سایر کشورهای اتحادیه اروپا هم نسبت به‌سرعت کم توزیع واکسن کرونا ابراز سرخوردگی شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8e6c284c-a783-494c-aa47-2a9a43adfd95"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات