728 x 90

نباید فکر کرد از نظام غافل می‌شوند! - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز شنبه هفتم اسفند، موضوع اول تا دهم اغلب روزنامه‌های حکومتی حمله روسیه به اوکراین است. روزنامه‌های حکومتی نشان می‌دهند که این موضوع از یک‌سو تبدیل به عامل تشدید شکاف بین دو باند حاکم شده است و از سوی دیگر ماهیت هر دو باند حاکم در چشمداشت به سهم نظام در این اشغالگری را برملا کرده است. در عین‌حال روزنامه‌های هر دو باند حاکم فرصت را برای سهم‌خواهی بیشتر در مذاکرات وین مغتنم شمرده و به نظام توصیه کرده‌اند فرصت را دریابد. روزنامه‌های باند خامنه‌ای که به‌گفته یک مهرهٔ باند مغلوب لحنشان بیشتر شبیه رسانه‌های مستعمرات روسیه است. در توهین به مقامات اوکراین و در توجیه اشغالگری کم گذاشته‌اند. در روزنامه‌های باند خامنه‌ای فرصت را برای تأکید بر ضرورت حفظ موشکی و اتمی نظام مغتم شمرده و به باند مغلوب حمله کرده و گوشزد کرده‌اند بلایی که سر اوکراین آمده به‌دلیل اعتماد به غرب و دادن تسلیحات اتمی‌اش می‌باشد.

اما در لابلای این دود و دمها هشدارهای دیگری هم به نظام داده‌اند

 

نباید فکر کرد از نظام غافل می‌شوند!

در روزنامه‌های باند مغلوب طیفی از هشدارها در مورد اشتباه محاسبهٔ خوش‌بینانه در مورد این‌که روند وقایع به سود نظام است، آمده و چشم‌انداز تیرهٔ در پیش رو را به نظام یادآوری کرده‌اند. شرق اظهارات آخوند منصف در نمایش جمعهٔ شهرک امید را انعکاس داده که از جمله گفته است: «بپذیریم جنگ، جنگ است، آنچه تابه‌حال تاریخ نشان داده، هیچ جنگی نه برای آغازکننده‌اش و نه برای ملت‌های درگیر منفعتی نداشته. مبادا در داخل عده‌یی مشغول دعوا بر سر جنگی بشوند که در آخر خودمان را مقابل خودمان قرار بدهد». جمهوری اسلامی در سرمقاله‌اش به نظام هشدار داده: «پوتین، اقدامات مشابهی در کارنامه خود دارد که روحیه جنگ‌افروزی و کشورگشایی او را نشان می‌دهند. ما نباید فراموش کنیم که روس‌ها در غیرقابل اعتماد بودن اگر بدتر از آمریکائی‌ها نباشند بهتر از آنها نیستند».

جهان صنعت در مطلبی اظهارات جلال ساداتیان سفیر پیشین رژیم در انگلستان را انعکاس داده که از جمله گفته است: «شاید درگیری اخیر به‌خاطر این‌که غرب و آمریکا را درگیر این موضوع می‌کند و سبب می‌شود که احتمالاً از ایران غفلت کنند، به ایران مجال دهد تا بر مواضع خود بیشتر اصرار کند. در داخل کشور تحلیل‌های اینچنینی را شاهدیم اما نباید فکر کرد که الآن روسیه، چین، سه کشور اروپایی یا آمریکایی‌ها از ایران غافل می‌شوند یا مذاکرات خیلی به نفع ما می‌شود».

 

بازی با ناتو یا مسکو برای نظام؛ دو باخت!

«پوتین قهرمان، در باتلاق اوکراین» عنوان مطلبی در آرمان به قلم علی خرم سفیر پیشین رژیم در مقر اروپایی ملل متحد است که به نظام در همراهی با روسیه هشدار داده و نوشته است «مصیبت‌بار این‌که ایران تصور نماید باید به‌خاطر اهداف ضدغربی، مستقیم یا غیرمستقیم به حمایت از تجاوز روسیه به اوکراین بپردازد و آن را به‌عنوان عملیات ویژه توجیه نماید و لجستیک روسیه را فراهم کند. اگر چنین شود امنیت ملی ایران در معرض خطر جدی خواهد بود و ممکن است وقایع شهریور ۱۳۲۰ به‌اشکال دیگری تکرار شود».

در روزنامه‌های باند خامنه‌ای هم به نظام هشدار داده شده فکر نکند از حمله به اوکراین ممکن است آبی برای نظام گرم شود. رسالت از باند مؤتلفه در مطلبی با عنوان «نقش بحران اوکراین در مذاکرات وین بررسی شد» از جمله نوشته است: «در شرایط حاضر، مقصر‌یابی ما در قبال بحران اوکراین بی‌شباهت به راه رفتن روی یک طناب باریک نیست و قطعاً بازی ما در هر یک از جبهه ناتو و یا مسکو، به‌معنای بازی دو سر باخت خواهد بود نیاز به موج‌سواری بر بحران اوکراین نیست».

حمله به مواضع رئیسی هم در روزنامه‌های مختلف دیده می‌شود.

اعتماد در مطلبی به قلم فیاض زاهد نوشته است: «به رفتار صدا و سیما توجه کنید، گویا این نیروهای حوثی یا مقاومت هستند که اوکراین را اشغال کرده‌اند! اظهارات وزیر خارجه ایران تأسف‌بارتر است. حداقل از مقامات طالبان! بی‌طرفی را بیاموزید. از آن بدتر! چه کسی به رئیسی گفته با پوتین تماس بگیرد؟ حال با آقای پوتین تماس گرفتید، به رئیس‌جمهور کشور مورد تعرض هم زنگی می‌زدید!».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/159e40dd-7145-4551-8782-3848693d7af0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات