728 x 90

ولید فارس: آمریکا مرکز عصبی رژیم ایران را لیست گذاری کرد/ حمایت نمایندگان کنگره آمریکا / انعکاسهای بین‌المللی

نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا
نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا

این خبر تکمیل می‌شود.

انعکاسهای بین‌المللی، نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی آمریکا:

 

 

حمایت نمایندگان کنگره آمریکا از نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

برخی نمایندگان کنگره آمریکا از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال کردند.

 

مارک گرین نماینده کنگره از ایالت تنسی:

(رژیم) منفور ایران مردم ایران و مناطق مجاور را مرعوب می‌کند.

 

 

تد باد نماینده کنگره از ایالت کارولینا شمالی:

لیست‌گذاری سپاه پاسداران باید بسیار پیش از این انجام می‌شد. این گروه از تروریسم در سراسر جهان حمایت کرده و خود حملاتی را انجام داده است.

 

سام گریوز نماینده کنگره:

برای سالیان رژیم ایران کشور حامی تروریسم بوده و از حملات وحشتناکی در جهان حمایت کرده است. خوشحالم که دونالد ترامپ می‌خواهد که جلوی این اوباشان بایستد.

 

آدام کینزینگرنماینده کنگره از ایالت ایلی نویز:

کاملاً از تصمیم کاخ سفید در لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی حمایت می‌کنم. رژیم ایران مدتها سازمانهای تروریستی خارجی را در خاورمیانه تأمین مالی کرده است در حالی که شهروندان خود آن در رنج و محنت به‌سر می‌برند.

 

 

ولید فارس: آمریکا مرکز عصبی رژیم ایران را لیست گذاری کرد

 

ولید فارس مشاور سابق سیاست خارجی دونالد ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی از نامگداری تروریستی سپاه پاسداران استقبال کرد و  به تلویزیون العربیه گفت آمریکا مرکز عصبی رژیم ایران، یعنی پاسداران را بعنوان یک نهاد ترور لیست گذاری کرد،. هدف فشار گذاشتن روی این نیروی شبه نظامی برای بیرون کشیدن از عراق، سوریه، لبنان و یمن است.

 

نماینده کنگره استیو ووماک: رژیم ایران اصلی‌ترین رژیم حامی تروریسم

استیو ووماک نماینده کنگره از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران حمایت کرد و گفت: رژیم ایران اصلی‌ترین رژیم حامی تروریسم است.

تصمیم دولت دونالد ترامپ برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی گامی دیگر در مورد حسابرسی از رژیمی یاغی است به‌خاطر اعمال بی‌ثبات کننده است.

 

 

عرب نیوز- مقاومت ایران گفت: لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران انقلاب ایران مدتها پیش باید صورت می گرفت

عرب نیوز در گزارشی از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران نوشت: مقاومت ایران گفت« لیست‌گذاری سپاه پاسداران منفور «یک گام مبرم و ضروری برای پایان‌ دادن به جنگ و تروریسم در منطقه و جهان است».

شورای ملی مقاومت ایران در بیانیه‌یی گفت: «این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت اکنون بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران تکمیل شود»....

مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران اقدام آمریکا را به‌عنوان «خواست دیرینه و به حق» مقاومت ایران و برای امنیت و صلح و ثبات منطقه امری مبرم توصیف کرد.

مریم رجوی گفت: «سپاه پاسداران، نیروی اصلی نظام ولایت ‌فقیه، ارگان محوری قهر و سرکوب، عامل اصلی جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و متصدی پروژه دستیابی به سلاح اتمی و پروژه‌های موشکی رژیم است».

او گفت این سازمان تروریستی «سپاه بخش اعظم اقتصاد ایران را در کنترل دارد».

مریم رجوی گفت: «بی‌جهت نیست که فاشیزم دینی حاکم بر ایران و حامیان و مزدورانش از لیست‌گذاری سپاه به‌شدت وحشت کرده‌اند».

شورای ملی مقاومت ایران گفت اکنون زمان آن است که اتحادیه اروپا نیز با لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد تروریستی همین کار را انجام داده و تأکید کند که رژیم ایران باعث بسیاری خون‌ریزی در سایر کشورها مانند عراق، سوریه، لبنان یمن و افغانستان شده است.

این جنبش گفت، چنین لیست‌گذاری به مردم و مقاومت ایران برای دستیابی به راه‌حل نهایی که خلاص نمودن جهان از این حکومت استبداد مذهبی در ایران است کمک خواهد نمود».

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس: آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمان تروریستی نامگذاری کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران نوشت: شورای ملی مقاومت ایران لیست‌گذاری سپاه پاسداران را « برای امنیت و صلح و ثبات خاورمیانه امری واجب و برای پایان‌ دادن به جنگ و تروریسم در این منطقه و جهان گامی فوری و ضروری نامید.

آسوشیتدپرس نوشت: این اولین بار است که آمریکا یک نهاد دولت دیگری را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری می‌کند و گروهی با منابع اقتصادی گسترده را که تنها به خامنه‌ای پاسخگو است را در عداد القاعده و داعش قرار می‌دهد....

 

وزارت‌خارجه یمن از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال کرد

وزارت‌خارجه یمن از تصمیم دولت آمریکا برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال کرد. سفارت یمن در واشنگتن گفت: « سفارت یمن قاطعانه بیانیه استقبال وزارت‌خارجه یمن از لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را مورد تأکید قرار می‌دهد. ضروریست تا همچنین فشار علیه شبه‌نظامیان حوثی افزایش یابد.»

 

 

سناتور میت رامنی: رژیم ایران،‌ رژیم حامی تروریسم است

سناتور میت رامنی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «تردیدی وجود ندارد که رژیم ایران،‌ رژیم حامی تروریسم است.من به‌طور کامل از تصمیم دولت برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حمایت می‌کنم.»

‌«ما باید اقدامات فشار حداکثری را ادامه داده و رژیم را بابت کارهایش، پاسخگو نگهداریم.»

 

سناتور تد کروز: لیست‌گذاری سپاه پاسداران باید خیلی پیش از این انجام می‌شد

سناتور تد کروز عضو ارشد سنای آمریکا از لیست‌گذاری سپاه پاسداران حمایت کرد و گفت:‌:‌«من از دونالد ترامپ تقدیر می‌کنم. لیست‌گذاری سپاه پاسداران باید خیلی پیش‌تر در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داده می‌شد.» «اعلام امروز باید با اقداماتی همراه شود که سپاه پاسداران را بابت رفتارهای بدخواهانه‌شان، گسترش موشکهای بالستیکی بین قاره‌ای، حرکت رژیم ایران به سمت سلاحهای اتمی، جنگ در یمن، نقض‌های متعدد حقوق‌بشر، حمایت از رژیم اسد و حمایت مالی از حزب‌الله، پاسخگو نگه دارد.»‌

 

 

سناتور تام کاتن: از امروز به بعد، سپاه پاسداران را به نام واقعیش صدا می‌زنیم

سناتور تام کاتن،‌ سناتور ارشد آمریکا  در پیامی از تصمیم دونالد  ترامپ برای اضافه کردن سپاه پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی خارجی حمایت کرد و گفت: «من سال‌هاست که همین موضع را داشتم.»

«سپاه پاسداران طراح حمله‌های تروریستی در آمریکا، آفریقا، خاورمیانه و اروپا بوده و خیلی بزدلانه صدها آمریکایی و هزاران عراقی را با بمب‌های کنار جاده‌ای کشته است.» «از امروز به بعد، سپاه پاسداران را به نام واقعیش صدا می‌زنیم.»

 

سناتور تاد یانگ: کمپین فشار حداکثری علیه رژیم ایران باید ادامه پیدا کند

تاد یانگ سناتور ایالت ایندیانا با استقبال از نامگذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی گفت کمپین فشار حداکثری علیه رژیم  ایران باید ادامه پیدا کند: «رژیم ایران بزرگترین رژیم  حامی تروریسم است و سپاه پاسداران، دستش به خون آمریکایی‌ها آغشته است.»

 

بحرین از لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا استقبال کرد

وزارت‌خارجه بحرین از اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی استقبال کرد.

بحرین اولین کشور عربی است که از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران حمایت می‌کند.

 

واشنگتن اگزمینر: مریم رجوی لیست‌گذاری سپاه پاسداران باید مدتها پیش صورت می گرفت

واشنگتن اگزمینر با اشاره به لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط آمریکا نوشت: مریم رجوی لیست‌گذاری را «گامی مبرم و لازمه پایان‌ دادن به جنگ و تروریسم در سراسر این منطقه و جهان خواند» و از اتحادیه اروپا خواست که از آمریکا تبعیت کنند.

مریم رجوی گفت: «سپاه پاسداران، نیروی اصلی قهر و سرکوب، عامل اصلی جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و متصدی پروژه دستیابی به سلاح اتمی و پروژه‌های موشکی رژیم است. سپاه بخش اعظم اقتصاد ایران را در کنترل دارد». « این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت اکنون بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران تکمیل شود».

 

واشنگتن اگزمینر نوشت: اگر‌ چه وزارت‌خارجه مدتهاست رژیم ایران را اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم در جهان نامگذاری کرده بود، پیش از امروز هرگز عنصری در یک دولت خارجی را به‌عنوان یک گروه تروریستی طبقه‌بندی نکرده بود.

سپاه پاسداران به لیستی که شامل القاعده، حزب‌الله،حماس، داعش و بوکوحرام است می‌پیوندد...

مایک پمپئو، قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس، بال خارجی سپاه پاسداران انقلاب را به اسم فراخواند.

پمپئو گفت: «ما با این لیست‌گذاری. یک پیام روشن به رهبران ایران، از جمله قاسم سلیمانی و گروه اراذل و اوباش می‌فرستیم که ما در برابر رفتار شرورانه این رژیم می‌ایستیم».

 

واشنگتن تایمز: مریم رجوی: لیست‌گذاری سپاه پاسداران باید با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات ایران تکمیل شود

واشنگتن تایمز نوشت: دونالد ترامپ به‌طور رسمی سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد. شورای ملی مقاومت ایران که ائتلافی از سازمانهای برجسته تبعیدی ایرانی مخالف رژیم در تهران است، این اقدام را مورد ستایش قرار داد و گفت دونالد ترامپ باید فراتر از این عمل کند.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب این شورا گفت « این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت اکنون بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات ایران تکمیل شود.»

مقامات رسمی آمریکایی گفتند اشخاص و کمپانی‌هایی که با سپاه پاسداران از جمله نیروی قدس معامله کنند با پیگرد جنایی مواجه خواهند شد...

پمپئو دوشنبه عصر[بوقت واشنگتن] به فاکس‌نیوز گفت « شما نمی‌توانید بدون تضعیف سپاه پاسداران صلح، امنیت و ثبات در این منطقه داشته باشید،»...

وزارت دادگستری آمریکا بعد از اعلام این لیست‌گذاری گفت وقتی که این لیست‌گذاری از هفته آینده اعمال شود هر گونه ارائه آگاهانه حمایت مادی یا منابع به سپاه پاسداران و تلاش در این جهت غیرقانونی خواهد بود...

اعضای ارشد جمهوریخواه کنگره اقدام ترامپ را مورد قدردانی قرار دادند و به حمایت طولانی‌مدت خود از اعمال محدودیت علیه این نیرو اشاره کردند.

سناتور جیمز ریش رئیس کمیته روابط خارجی سنا گفت « ثبات در خاورمیانه هرگز بدون تضعیف سپاه پاسداران امکانپذیر نخواهد بود و این یک اقدام حیاتی در انجام آن می‌باشد.».

مایکل مک‌کاوول عضو ارشد جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برنامه و طرح واکنش قانونی مجلس نمایندگان در رابطه با لیست‌گذاری که آستانه معاملات تحریم پذیر را کاهش می‌دهد و مجازات ایران برای تأمین مالی توسعه تکنولوژی موشک بالستیک را اعلام کرد. او گفت «آنها مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کنند و الآن بهمان شکل با آنها برخورد خواهد شد،»...

شورای ملی مقاومت ایران که ائتلافی از سازمانهای برجسته تبعیدی ایرانی مخالف رژیم در تهران می‌باشد، این اقدام را مورد ستایش قرار داد و گفت پرزیدنت ترامپ باید فراتر از این عمل کند.

مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب این شورا گفت « این اقدام که باید مدتها پیش صورت می‌گرفت اکنون بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات ایران تکمیل شود.»

 

  • نیویورک تایمز: دونالد ترامپ سپاه پاسداران را لیست‌گذاری تروریستی کرد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت:‌ دونالد ترامپ روز دوشنبه گفت که او بازوی ارتش رژیم ایران را بعنوان سازمان تروریستی خارجی لیست گذاری کرد، این اولین بار است که آمریکا قسمتی از دولت یک کشور را با این تهدید نام گذاری کرده است.

این حرکت، که در بالاترین سطوح دولت در رابطه با آن مباحثه شده است، علیه سپاه پاسداران اعمال شد. سپاه پاسداران عملیاتهایی را در خاورمیانه انجام داده است، شبه نظامیان شیعی عرب را آموزش داده است و قسمت زیادی از تجارت رژیم ایران را در دست دارد.

ترامپ در یک بیانیه گفت که این لیست گذاری متفاوت بودن اعمال بنیادگرایانه رژیم ایران را با سایر کشورها برجسته میکند. این عمل میزان فشار ما روی رژیم ایران را با میانگین زیاد افزایش میدهد و خیلی واضح این پیام را میدهد که وارد کار تجاری شدن یا تهیه حمایت برای سپاه پاسداران دارای ریسک است.

 

  • سناتور مایک براون: تصمیم شجاعانه دونالد ترامپ در نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران

    سناتور مایک براون گفت: تصمیم شجاعانه  دونالد ترامپ در نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی، موفقیت او در ریشه‌کن کردن شبه نظامیان داعش و امن کردن کشورمان از تهدیدات تروریست جهانی بنا می کند.

 

 

  • خبرگزاری فرانسه: آمریکا سپاه پاسداران ایران را بعنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری می کند

خبرگزاری فرانسه درباره  نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط آمریکا  در روز دوشنبه  گزارش داد: دونالد ترامپ اعلام کرد آمریکا بعنوان بخشی از تلاشهای خود برای افزایش فشارهای بین المللی بر  رژیم ایران، سپاه پاسداران را بعنوان یک «سازمان تروریستی خارجی » نامگذاری کرده است. آمریکا هرگز در گذشته از نامگذاری «تروریستی» برای یک نهاد دولتی خارجی استفاده نکرده است. امریکا پیشتر دهها فرد و نهاد را بخاطر وابستگی شان به سپاه پاسداران در لیست سیاه گذاشته بود اما نه تمامیت این سازمان را.

دونالد ترامپ طی بیانیه ای گفت  این اقدام « بر این واقعیت گواهی می دهد» که رژیم ایران یک حامی دولتی تروریسم است و اینکه سپاه پاسداران یک عامل فعال در این زمینه است. مقامهای دولت آمریکا گفته اند که این کار در منزوی کردن رژیم ایران در آینده کمک می کند و روشن می سازد که آمریکا با استمرار حمایت رژیم ایران از گروههای یاغی و سایرین که خاورمیانه را بی ثبات می کنند مدارا نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه افزود:  این نامگذاری تحریم های جدیدی را در پی خواهد داشت، دارایی ها را منجمد می‌کند و آمریکاییان را از تجارت با این گروه منع می سازد. منتقدین هشدار داده اند که این اقدام می تواند مقامهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا را در معرض اقدامات مشابهی از سوی دولتهای دیگر قرار دهد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نسبت به عواقب جدید کارکردن با سپاه پاسداران ، به بانکها و نهادهای تجاری هشدار داد.

وی به خبرنگاران گفت: «بانکها و نهادهای تجاری در سراسر جهان اکنون وظیفه روشنی دارند که مطمئن شوند شرکتهایی که با آنها تبادلات مالی انجام می دهند به هیچ شکل مادی توسط سپاه پاسداران اداره و هدایت نمی شوند».

 

  • سناتور مارکو  روبیو از نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریستی استقبال کرد

    سناتور مارکو روبیو سناتور ارشد آمریکا از نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریستی استقبال کرد وگفت:  «دولت ترامپ به خاطر نامگذاری سپاه پاسداران بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی، که باید سالیان پیش صورت می گرفت،  مستحق دادن اعتبار است. رژیم ایران علاوه بر اینکه دنبال توانایی اتمی و موشکی است، کماکان بزرگترین کشور حامی تروریسم است و مسئول مرگ صدها تن از نیروهای آمریکا در عراق و افغانستان است. دونالد ترامپ برای اینکه استراتژی ماکزیمم فشار را خوب پیش ببرد باید به تخفیف تحریم ها، خاتمه دهد.»

 

  • خبرگزاری آسوشیتدپرس: آمریکا سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی اعلام کرد

     

    خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: دونالد  ترامپ سپاه پاسداران را روز دوشنبه بعنوان یک «سازمان تروریستی خارجی» نامگذاری کرد . این  بخشی از تلاشها برای افزایش فشار بر رژیم ایران است که می تواند پیامدهای دیپلوماتیک قابل توجهی در خاورمیانه داشته باشد.

    آسوشیتدپرس افزود:  این اولین بار است که آمریکا بخشی از یک دولت دیگر را بعنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری می کند.

    با این نامگذاری تحریمهایی اعمال می شود از جمله دارایی‌های سپاه پاسداران که احتمالا در حوزه قانونی آمریکا باشد را مسدود می کند و ممنوعیتی بر آمریکایی‌ها که با این نهاد کار می کننند اعمال می نماید.

    به گزارش آسوشیتدپرس: دونالد ترامپ طی بیانیه یی گفت این گام بیسابقه به رهبری وزارت خارجه؛ این واقعیت را به رسمیت می شناسد که رژیم ایران نه تنها یک دولت حامی جلودار تروریزم است بلکه سپاه پاسداران یک نهاد فعال آن  است که در امور مالی دست داشته و تروریزم را بعنوان یک اهرم دولتی ترویج کرده است.

    این نامگذاری، به آمریکا این امکان را می دهد تا از ورود کسانی که با سپاه معامله دارند یا به آن کمک مالی می دهند به کشور، جلوگیری شود یا آنها را بخاطر نقض تحریمها تحت پیگرد قرار بدهد.

  •  

  • جف دانکن نماینده مجلس آمریکا: نامگذاری سپاه پاسداران اقدامی درست بود

     

    جف دانکن، Rep Jeff Duncan نماینده مجلس از کارولینای جنوبی  گفت:‌ نامگذاری سپاه پاسداران، شامل نیروی قدس، بعنوان یک سازمان تروریستی خارجی اقدامی درست در ادامه فشار به رژیم خطرناک و مرگبار ایران است.  افتخار به  دونالد ترامپ و مایک پمپئو به خاطر اتخاذ این اقدام بی نظیر.

 

  • لیندزی گراهام: سپاه پاسداران عامل تباهی در خاورمیانه

  • سناتور لیندزی گراهام عضو برجسته سنای آمریکا گفت:‌ من از تصمیم وزیر خارجه  و رئیس جمهور  که سپاه پاسداران را بعنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کردند، بطور کامل حمایت می کنم سپاه پاسداران در سراسر خاورمیانه تخریب و تباهی بوجود آورده و بازوی مستقیم سیاستهای کینه ورزانه خامنه است. دونالد ترامپ و مایک پمپئو بدرستی فشار عظیمی بر رژیم ایران گذاشته اند.

  •  

  • دیلی استار  ۸آوریل ۲۰۱۹ : ایالات متحده نیروی سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد

واشنگتن: ایالات متحده سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی را مشخص کرد، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه اعلام کرد که برای اولین بار واشنگتن نیروی نظامی یک کشور را در لیست تروریستی قرار می‌دهد.

 ایالات متحده در حال حاضر شمار زیادی از اشخاص و افراد را به‌خاطر وابستگی به سپاه پاسداران و و نه سازمان به‌طور کلی لیست کرده است.

 

  • حمایت گای رسچنتالر نماینده مجلس آمریکا از تصمیم لیست گذاری سپاه پاسداران:

توییتر گای رسچنتالر، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا:

«من با صدای بلند از تصمیم دونالد ترامپ و وزیر پمپئو برای نامگذاری سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک سازمان تروریستی حمایت می کنم. ضروری است ما این رژیم را به خاطر کارزار تروریستی جهانی اش مورد حسابرسی قرار دهیم».

 

  • خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۸آوریل۲۰۱۹– آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد

پرزیدنت ترامپ سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی نامگذاری کرد که بخشی از تلاشها برای افزایش فشار بین‌المللی علیه این کشور می‌باشد.
این یک حرکت بی‌سابقه است زیرا آمریکا هیچگاه قبلاً از نامگذاری برای یک نهاد از کل یک کشور استفاده نکرده است.
ترامپ طی اطلاعیه‌یی روز دوشنبه گفت این حرکت، این واقعیت را به‌رسمیت می‌شناسد که رژیم ایران یک دولت حامی جلودار تروریزم است و این‌که سپاه یک نهاد فعال آن می‌باشد.
مقامات دولتی گفته‌اند این گام بیش‌ از‌ پیش رژیم ایران را منزوی می‌کند و روشن می‌کند که آمریکا استمرار حمایت از گروه‌های شورشی و سایرین که خاورمیانه را بی‌ثبات کنند را تحمل نمی‌کند.

 

سایت فرانس۲۴ ، ۸آوریل ۲۰۱۹-

آمریکا سپاه پاسداران ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری می‌کند

سایت فرانس بیست و چهار، ۸آوریل ۲۰۱۹- روز دوشنبه پرزیدنت دونالد ترامپ اعلام کرد که آمریکا به‌عنوان بخشی از تلاشهای خود برای افزایش فشارهای بین‌المللی بر رژیم ایران، سپاه پاسداران این کشور را به‌عنوان یک «سازمان تروریستی خارجی یا اف تی او» نامگذاری کرده است. آمریکا هرگز در گذشته از نامگذاری «تروریستی» برای یک نهاد دولتی خارجی استفاده نکرده است. ایالات متحده پیش‌تر دهها فرد و نهاد را به‌خاطر وابستگی‌شان به سپاه پاسداران  در لیست سیاه گذاشته بود اما نه تمامیت این سازمان را.

روز دوشنبه ترامپ طی بیانیه‌یی گفت که اقدام مزبور « بر این واقعیت گواهی می‌دهد» که رژیم ایران یک حامی دولتی تروریسم است و این‌که سپاه پاسداران یک عامل فعال در این زمینه می‌باشد. مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که این کار در منزوی کردن رژیم ایران در آینده کمک می‌کند و روشن می سازد که آمریکا با استمرار حمایت ایران از گروه‌های یاغی و سایرین که خاورمیانه را بی‌ثبات می‌کنند مدارا نخواهد کرد.

این نامگذاری تحریمهای جدیدی را در پی خواهد داشت، داراییها را منجمد می‌کند و آمریکاییان را از تجارت با این گروه منع می‌سازد. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نسبت به عواقب جدید کار کردن با سپاه پاسداران ایران، به بانکها و نهادهای تجاری هشدار داد.

وی به خبرنگاران گفت « بانکها و نهادهای تجاری در سراسر جهان اکنون وظیفه روشنی دارند که مطمئن شوند کمپانی‌هایی که با آنها تبادلات مالی انجام می‌دهند به هیچ شکل مادی توسط سپاه پاسداران اداره و هدایت نمی‌شوند».

 

یورونیوز: ایالات متحده آمریکا سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، سپاه پاسداران رژیم ایران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داد.
به گزارش رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه‌یی به‌ نقل از آقای ترامپ اعلام کرد:‌ «سپاه پاسداران فعالآنه در اعمال تروریستی، کمک مالی و گسترش تروریسم به‌عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کنند.»

 

خبرگزاری فرانسه(خبرفوری) ۸مارس ۲۰۱۹: آمریکا سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی نامگذاری کرد.

 

فرانس ۲۴/فوری:

واشنگتن سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد.

 

العربیه فارسی: آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

کاخ سفید آمریکا بعد ازظهر روز دوشنبه ۸آوریل ۲۰۱۹طی بیانیه‌یی اعلام کرد، که این کشور سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد، ایالات متحده سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی بیگانه در فهرست سازمانهای تروریستی در این کشور قرار داده است.

ترامپ گفت که قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی از خیلی وقت پیش باید صورت می‌گرفت.

این اولین بار است که واشنگتن رسماً یک نیروی نظامی کشور دیگری را به‌عنوان یک گروه تروریستی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.

ایالات متحده پیش‌تر دهها تن از اشخاص و افراد را به‌دلیل ارتباط با سپاه پاسداران در لیست سیاه سازمانهای تروریستی قرار داده بود اما خود سپاه را به‌طور کامل در لیست تروریستی قرار نداده بود.

 

موضع‌گیری خانم رجوی: «لیست‌گذاری تروریستی سپاه سرکوبگر پاسداران خواست دیرین و برحق مقاومت ایران، لازمه امنیت و صلح و ثبات در این منطقه از جهان است.

این اقدام باید با لیست‌گذاری وزارت بدنام اطلاعات تکمیل شود».

 

 

استقبال جان بولتون از تصمیم کشورش درباره لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران:

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ۱۹فروردین با استقبال از لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران در پیامی گفت:‌ «با قرار دادن سپاه پاسداران رژیم ایران در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی که کار درستی بود، باید برای همه خطر حمایت از سپاه پاسداران واضح و مشخص شده باشد.»

بولتون افزود: «رژیم ایران به استفاده از تروریسم برای هدف گرفتن ایالات متحده، متحدان و شرکای ما، ادامه می‌دهد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04967694-a15b-4e85-8a38-7ef5456f2a02"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات