728 x 90

نامه ۲۵۰تن از اعضای مجلس ارتجاع برای احیای برجام به رئیسی جلاد

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

بیش از ۲۵۰تن از اعضای مجلس ارتجاع در نامه‌یی به رئیسی جلاد نوشتند: آمریکا باید برای عدم خروج از برجام تضمین بدهد. وجود مکانیسم ماشه عملاً به‌معنای شکست مذاکره است. در کنگره مصوب گردد که در آینده مانعی ایجاد نکنند.

خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) روز یکشنبه ۲۱فروردین متن نامه ۲۵۰تن از اعضای مجلس ارتجاع خطاب به رئیسی جلاد، را منتشر کرد که در آن شروطی مانند عدم خروج دوباره آمریکا از برجام و تصویب این موضوع در کنگره آمریکا، تضمین دادن آمریکا برای عدم اعمال مکانسیم ماشه پس از بازگشت به برجام، تضمین آمریکا برای عدم اعمال تحریم‌های جدید پس از احیای برجام، تضمین فروش نفت و انتقال کامل منابع مالی و راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها مطرح شده است.

مجلس ارتجاع ۲۱فروردین۱۴۰۱:

در مذاکرات جدید لازم است آمریکا تضمین قانونی دهد که از برجام خارج نمی‌شود و به شکل کاملاً قانونی موضوع در نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر آن کشور مانند کنگره نیز مصوب گردد که در آینده مانعی برای اجرای آن ایجاد نکنند.

۲- یکی از شرایط اصلی مذاکره، فقدان تهدید بعد از توافق است و وجود مکانیسم ماشه عملاً به‌معنای حفظ تهدید و شکست مذاکره است.

۳- متأسفانه در حین مذاکرات، آمریکا تحریم‌های جدید را علیه اشخاص؛ نهادها و دستگاههای کشور تصویب می‌کند که بیانگر نیت تخریبی در مسیر مذاکرات است؛ لذا مشخصاً در مذاکرات؛ تصویب و اعمال تحریم‌های جدید ممنوع گردد و قید گردد که تحریم‌های برداشته شده مجدداً وضع نخواهد شد.

۴ - جمهوری اسلامی ایران حق دارد در چارچوب سهمیه تعیین شده توسط اوپک قبل از اعمال تحریم‌ها نفت صادر کند و از طریق سیستم بانکی مبالغ مربوطه را دریافت نماید.

۵- انتقال منابع و منافع مالی جمهوری اسلامی ایران از جمله منابع حاصل از فروش نفت و منابع بلوکه شده و مسدود شده از همه کشورها.

 

امیرعبداللهیان وزیر خارجه رژیم روز یکشنبه در یک جلسه وزارت‌خارجه صحبت می‌کرد با اشاره به مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: [نظام] روی خطوط قرمز خود ایستاده و خواهد ایستاد. طرف آمریکایی در دو سه هفته گذشته زیاده‌خواهیها را مطرح کرد که در تعارض با برخی بندهای متن است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c73f7c68-c89b-4fc9-815c-7249faa17c14"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات