728 x 90

نامه پزشکان و اعضای جامعه پزشکی هوادار مقاومت ایران به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی

پرستاران در ایران - عکس از آرشیو
پرستاران در ایران - عکس از آرشیو

۷۰تن از پزشکان و اعضای جامعه پزشکی هوادار مقاومت ایران در اروپا و آمریکا با ارسال نامه‌یی به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با یادآوری این‌که تاکنون ۱۰۰تن از پزشکان،‌ پرستاران و اعضای جامعه درمانی در ایران جان خود را در تلاش برای مقابله با شیوع کرونا از دست داده‌اند، نوشتند: همکاران پزشک ما در ایران تأکید دارند علت اصلی گسترش سریع ویروس کرونا در چنین ابعادی، ناشی از مطامع سیاسی رژیم، عدم تلاش برای اطلاع‌رسانی به موقع به عموم مردم و بی‌کفایتی رژیم ایران برای مقابله با این بحران بوده است.

 

امضاکنندگان نامه به مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نوشتند: وقتی ویروس در چین در حال گسترش بود، تماسهای گسترده رژیم با چین هم‌چنان ادامه داشت و وقتی اولین علائم شیوع در قم کشف شد مقامات حکومتی از قرنطینه کردن قم خودداری کردند و باعث شیوع گسترده ویروس در ایران شدند.

در این نامه آمده است: سازمان بهداشت جهانی نباید هیچ اعتباری برای ارقام رسمی رژیم قائل شود در حالی که گزارشات انبوهی خلاف آن را نشان می‌دهند. شیوع سریع و گسترده کرونا و رقم به‌شدت بالای قربانیان در یک مدت زمان کوتاه،‌ قابل اجتناب بود.

 

بیمارستانها بر اثر سوء‌مدیریت رژیم حاکم، از کمبود مواد و تجهیزات اولیه برای مقابله با این ویروس رنج می‌برند. امکانات درمانی به‌طور اختصاصی توسط سپاه پاسداران کنترل می‌شوند. بیمارستانها و کلینیکهای به‌خوبی تجهیز شده به مقامات حکومتی، اعضای سپاه پاسداران و آخوندهای وابسته به رژیم اختصاص دارند. پنهان‌سازی حقایق و تدابیر سرکوبگرانه، باعث گسترش این فاجعه شده است. وظیفه اصلی سپاه و همه نیروهای وابسته به آن در چنین شرایطی کنترل جامعه و درهم‌شکستن هر گونه اعتراض عمومی است. بین مردم ایران و رژیم بی‌اعتمادی عمیقی ناشی از فریبکاری و پنهان‌سازی رژیم وجود دارد.

 

۷۰تن از پزشکان و اعضای جامعه پزشکی هوادار مقاومت ایران در اروپا و آمریکا در نامه خود به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی از این سازمان خواستند تا حقایقی را که رژیم آخوندی در مورد ابعاد شیوع کرونا پنهان می‌کند را به اطلاع جهانیان برساند و ترتیباتی اتخاذ کند تا کمکها مستقل از عوامل رژیم ایران به دست عموم مردم برسد.

 

خبرگزاری سوئیس ATS در گزارشی در این باره نوشت قریب به ۷۰پزشک و کادر پزشکی ایرانی در تبعید از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهند علیه رژیم ایران اقدام کند. آنها بر اساس شهادتهای همکارا نشان در داخل کشور حکومت ایران را متهم می‌کنند که وضعیت ویروس کرونا در ایران را مخفی می‌سازد.

 

خبرگزاری اسپانیا EFE در گزارشی نوشت:‌ پزشکان و کادرهای پزشکی ایرانی که در خارج ایران به‌سر می‌برند تأکید می‌کنند رژیم ایران تصمیم به مخفی کردن پیشرفت این اپیدمی برای دو برنامه‌یی که می‌خواست افراد بیشتری در آن شرکت کنند گرفت. یکی از آنها سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ۱۱فوریه و دیگری انتخاباتی بود که ۱۰روز بعد از آن برگزار شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/547334d3-bdca-4bef-8b73-64f00783a8ef"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات