728 x 90

جو بایدن: دستور حملهٔ نظامی هدفمندی علیه زیرساختها در شرق سوریه را صادر کردم

جو  بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا

جو بایدن به‌رهبران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: در سوریه و عراق، در صورتی که ضروری باشد، من در پاسخ به تهدیدات تروریستی، دستور اقدامات افزوده‌یی را برای حفاظت از افراد و منافع ایالات متحده خواهم داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در نامه‌یی به‌رهبران سنا و مجلس نمایندگان آمریکا پیرامون «گزارش اختیارات جنگی» با یادآوری حمله به‌مواضع شبه‌نظامیان وابسته به‌دیکتاتوری آخوندی در سوریه، نوشت: « در فوریه۲۰۲۱ من دستور حملهٔ نظامی هدفمندی را علیه زیرساخت‌ها در شرق سوریه دادم که توسط گروههای شبه‌نظامی غیر دولتی مورد حمایت (رژیم) ایران استفاده می‌شد. این گروههای شبه‌نظامی در حملات علیه پرسنل ایالات متحده و ائتلاف در عراق دخیل بودند. این گروهها هم‌چنین در حال برنامه‌ریزی مستمر برای چنین حملاتی در آینده بودند».

در بخش دیگری از این نامه، آمده است: «نیروهای مسلح ایالات متحده به عربستان اعزام شده‌اند تا از نیروها و منافع ایالات متحده در منطقه در برابر اقدامات خصمانهٔ (رژیم) ایران یا گروههای تحت حمایت (این رژیم) حفاظت کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا در نامهٔ خود به‌رهبران کنگره هم‌چنین، تأکید کرده است: «در سوریه و عراق، در صورتی که ضروری باشد، من در پاسخ به تهدیدات تروریستی، دستور اقدامات افزوده‌یی را برای حفاظت از افراد و منافع ایالات متحده خواهم داد» (سایت کاخ سفید ۱۸خرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2c01d5f6-bfc8-46ad-bd0d-c0dd703c176a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات