728 x 90

نامه انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر در آلبانی به میشل باشله‌: فراخوان به تشکیل کمیسیون تحقیق در مورد قتل‌عام۶۷ و رسیدگی به نقش مجرمانهٔ رئیسی

نامه انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر در آلبانی به میشل باشله‌
نامه انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر در آلبانی به میشل باشله‌

نامه انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر در آلبانی به میشل باشله کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل متحد

فراخوان به تشکیل کمیسیون تحقیق در مورد قتل‌عام۶۷ در ایران و رسیدگی به نقش مجرمانهٔ رئیسی در جنایت علیه بشریت

ما (این نامه) را برای شما می‌نویسیم تا نگرانی شدید خود را از معرفی ابراهیم رئیسی قاتل به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران ابراز کنیم.

ما بیانیهٔ عفو بین‌الملل در ۱۹ژوئن۲۰۲۱ و سایر سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر را تأیید می‌کنیم که رئیسی به‌جای تصدی قدرت، باید به‌خاطر جنایاتش تحت قانون بین‌المللی مورد تحقیق قرار گیرد.

بیانیه عفو بین‌الملل می‌گوید ابراهیم رئیسی عضوی از «هیأت مرگ» بود که اعدام چندین هزار نفر از اعضای مجاهدین خلق ایران و برخی دیگر از گروه‌های حاضر در زندانهای سراسر کشور را در سال۱۳۶۷ به‌اجرا گذاشت.

جهان اتفاق‌نظر دارد که انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران عادلانه و آزاد نیست.

همهٔ گزارشهای مستقل نشان می‌دهد به‌دلیل انزجار مردم ایران از رژیم حاکم و به‌ویژه از رئیسی، انتخابات اخیر در سراسر کشور تحریم شد.

به‌تازگی ۱۵۰مقام پیشین سازمان ملل و کارشناسان حقوق‌بشری و حقوقی خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق بین‌المللی در مورد این قتل‌عام شده‌اند.

ما از شما می‌خواهیم با تشکیل کمیسیون تحقیق در مورد کشتار زندانیان سیاسی در سال۶۷ در ایران، رسیدگی به نقش مجرمانهٔ رئیسی در جنایت علیه بشریت را طبق قوانین بین‌المللی آغاز کنید.

اگر مقامات مسئول «ناپدید شدن» ها و اعدام‌های غیرقانونی در ایران مورد پیگرد قانونی و مجازات قرار نگیرند، در تکرار جنایات آزاد خواهند ماند و دیگران نیز چنین می‌پندارند که می‌توانند قانون را با برخورداری از مصونیت از مجازات، نقض کنند.

دکتر مارگاریتا کولا- حقوقدان

رئیس انجمن بین‌المللی حقوق بشر- آلبانی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42929a63-87a0-4084-b350-b9399055d16d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات