728 x 90

میشل کیلو مخالف رژیم سوریه بر اثر کرونا در پاریس درگذشت - پیام مریم رجوی

میشل کیلو مخالف رژیم سوریه
میشل کیلو مخالف رژیم سوریه

به گزارش الشرق‌الأوسط میشل کیلو نویسنده و منتقد سرشناس سوری در تبعید و از مخالفان سرسخت رژیم اسد روز دوشنبه ۳۰ فروردین در پاریس بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

میشل کیلو رئیس مرکز بنیاد دفاع از آزادی بیان و عضو کانون موسوم به حریات بود که چندین کتاب در رابطه با اندیشه‌های سیاسی و هم‌چنین مقالات مختلفی در مطبوعات به ثبت رسانده است.
او پیش از این در اوایل دهه هشتاد توسط رژیم اسد بازداشت شد و پس از آزادی مدتی را در فرانسه گذراند. با شروع سلسله قیامها علیه رژیم اسد مجدداً در سال ۱۹۹۱ به سوریه بازگشت و در کمیته‌های احیای جامعه مدنی به فعالیت خود ادامه داد.

میشل کیلو در سال ۲۰۰۶ مجدداً توسط رژیم اسد دستگیر و تا سال ۲۰۰۹ را در زندان به‌سر برد. وی بعد از آزادی از زندان با شروع اعتراضات در سوریه در سال ۲۰۱۱ به جبهه دمکراتیک‌ سوریه پیوست و به عضویت ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و اپوزیسیون سوریه درآمد.
میشل کیلو در دوران بیماری کرونا قبل از وداع در نامه به مردم سوریه نوشت: «هیچ هدف رهایی‌بخش دیگری به جز آزادی وجود ندارد پس به آن چنگ بزنید و در هیچ شرایطی از آن دست برندارید. فقط آزادی، استبداد را از پای درمی‌آورد. زندگی معنای آزادی است و زندگی بدون آزادی مرگ است... مردم ما بیشتر از هر چیز دیگر به آزادی نیاز دارند تا خود و هویت خود را باز یابند و به واژه شهروندی در این مرز و بوم معنا ببخشند».

 

پیام خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

درگذشت دریغ‌انگیز میشل کیلو نویسنده و روشنفکر نامدار، مبارز بزرگ و از پیشتازان انقلاب سوریه که شجاعانه در مقابل دیکتاتوری اسد و نظام منحوس ولایت فقیه در ایران ایستاد و سال‌های شکنجه و زندان را به جان خرید به مردم سوریه و همرزمان و خانواده او تسلیت می‌گویم.

دوستی و حمایت بی‌دریغ میشل کیلو از مردم و مقاومت ایران که تا آخرین روزهای حیاتش ادامه داشت، در خاطره تاریخی مردم ایران همیشه ثبت است و دیر نخواهد بود که با سرنگونی دیکتاتوری خامنه‌ای و اسد و آزادی خلق‌های سوریه و ایران، آرزوی بزرگ او محقق شود.

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/19f857bf-60a7-498c-802f-d79e5ee4c41b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات