728 x 90

میزان مرگ و میر کرونا در کشور حدود ۳ تا ۴برابر آمار رسمی است

میزان واقعی مرگ و میر کرونا در ایران
میزان واقعی مرگ و میر کرونا در ایران

عضو شورای عالی نظام پزشکی روز یکشنبه ۴آبان گفت: بر اساس گزارشهای میدانی کادر درمان و هم‌چنین با بررسی آمار دفن شدگان، می‌توان گفت میزان مرگ و میر کرونا در کشور حدود ۳ تا ۴برابر آمار رسمی است.

حسین قشلاقی گفت: «شرایط کنونی از مدتها قبل از سوی کارشناسان پیش‌بینی شده و هشدارهای لازم داده شده بود».

وی افزود: «میزان مرگ و میر واقعی قابل کتمان نیست و وزارت بهداشت صرفاً مواردی را که تست مثبت دارند در آمار فوت‌شدگان محسوب می‌کند».

عضو شورای عالی نظام پزشکی در ادامه گفت: «فوتی هایی که بر اساس یافته‌های پاراکلینیکی و بالینی رخ می‌دهد بر تیم درمان کاملاً محرز بوده اما در لیست فوتی‌های وزارت بهداشت قرار نمی‌گیرد».

قشلاقی هم‌چنین افزود: «عدم اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق وضعیت موجود این بیماری در کشور و صرفاً اعلام وضعیت زرد یا قرمز در شهرها، اشتباهی خطرناک و غیرقابل جبران و از دلایل مهم افزایش مبتلایان و فوت‌شدگان است».

وی اضافه کرد: «متأسفانه بخشی از ماسک‌های عرضه شده فاقد کیفیت و استاندارد لازم هستند و از طرفی مردم به‌علت مشکلات معیشتی یک ماسک را چندین بار و گاهاً چندین روز استفاده می‌کند، در صورتی که حداکثر زمان مفید استفاده از یک ماسک استاندارد چهار ساعت است و اگر به هر علتی ماسک از روی صورت برداشته شود نباید مجدداً استفاده شود».

عضو شورای عالی نظام پزشکی گفت: «بستری بیماران بعد از شدت گرفتن علائم، خستگی مفرط و یا بیمار شدن تعداد قابل توجهی از کادر درمان، کافی نبودن و یا از کار افتادن برخی تجهیزات حیاتی از جمله دستگاههای ونتیلاتور و اکسیژن سازهای سانترال در بیمارستان ها که به جهت تحریم‌های آمریکا تعمیر و یا جایگزین کردن آنها بسیار سخت شده است، از دیگر علل افزایش مرگ و میر کرونا در کشور است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d71c8ec2-9d98-411d-8846-f0ac2bfbb46e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات