728 x 90

میخائیل اولیانوف در پاسخ به امیر عبداللهیان: پیش‌نویسهای ماه ژوئن را نمی‌توان به سطل آشغال پرتاب کرد

میخائیل اولیانوف
میخائیل اولیانوف

میخائیل اولیانوف سفیر روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پاسخ تندی به امیر عبداللهیان که گفته بود ما نمی‌خواهیم از نقطه بن‌بست مذاکرات وین وارد گفتگو شویم، گفت: «پیش‌نویس های ماه ژوئن، محصول تلاش جمعی است و نمی‌توان آن را به سطل آشغال پرتاب کرد».

وی افزود: «البته رژیم ایران این حق را دارد که نسبت به مواضعش تجدید نظر کند، اما توضیح هم باید بدهند. مگر مشکل پیش نویسها چیست؟».

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین تاکید کرد که سفر علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه رژیم به مسکو تنها در قالب تبادل نظر دوجانبه است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا ۶آبان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز پنج‌شنبه در توییتی در پاسخ به توییت کاربر دیگری که در خصوص سفر باقری به مسکو برای دیدار با مقامات روسی گفت: برای جلوگیری از گمانه‌زنی به شما اطمینان خاطر می‌دهم که این دیدار جهت تثبیت مسیر جداگانه‌ای برای مذاکرات بر سر برجام نیست. این تنها تبادل نظری دوجانبه است، همانند همانی که ایران و اتحادیه اروپا دیروز در بروکسل داشتند. ما مشتاق ازسرگیری مذاکرات وین هستیم.

پولیتیکو روز ۵آبان در مطلبی با عنوان «آیا رژیم ایران نسبت به گفتگوهای اتمی جدی است» نوشت: دولت رئیسی با از سرگیری مذاکرات توافق هسته‌یی در پایان نوامبر موافقت کرده، اما در آمریکا بسیاری با شک و تردید به این موضع واکنش نشان دادند. چرا که مشکل اینجاست که در دولت آمریکا افراد کمی وجود دارند که به راستگویی رژیم ایران اعتقاد دارند.

یک دستیار مقام ارشد دموکرات در کنگرهٔ آمریکا به پولیتیکو گفت: «کش دادن مذاکرات مضحک‌ترین تاکتیک رژیم ایران است».

وقتی پولیتیکو از این مقام دموکرات پرسید آیا شما به حرفهای رژیم ایران باور دارید؟ او پاسخ داد: «حتی برای یک ثانیه هم باور نداریم!».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a8274c87-f485-450c-9c5c-3c560af11ffc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات