728 x 90

«میخ آخر» بر امید نظام! - مروری بر رسانه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در عنوانهای صفحات اول روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه ۲۳تیرماه، بیشترین تیترها بعد از کرونا و دعوای نمکی با عضو مجلس رژیم، به گرانیهای زنجیره‌یی اعم از شیر، لبینات، شکر و نان اختصاص یافته است. در کنار آن جنگ باندها در سهم‌خواهی از کابینه رئیسی دیده می‌شود. بحرانهای اجتماعی - اقتصادی و بن‌بست مذاکرات برجام از دیگر عنوانهای صفحات اول است. رو کردن بخشی از دزدیهای پاسدار قالیباف در دعوای باندی و خلاصه چشم‌انداز تیره در جلوی دولت رئیسی از دیگر مطالب روزنامه‌های حکومتی است.

«میخ آخر» بر امید نظام!

گردهمایی بزرگ سه روزهٔ مقاومت تنها موضوعی است که روزنامه‌های هر دو باند حاکم از پیامدهای و از تغییر تعادل‌قوا علیه رژیم ابراز وحشت کرده‌اند. از نمونه‌های روزنامه شرق و آرمان که بگذریم این ابراز وحشت در روزنامه‌های باند خامنه‌ای با وضوح بیشتری دیده می‌شود.

«میخ آخر بر تابوت امید بستن به آمریکا» عنوان مطلب روزنامه رسالت از باند مؤتلفه است که از جمله نوشته: «واشنگتن در سیاست‌های عملی خود عقب‌نشینی کامل تهران از خط نفوذ در منطقه، حوزه دفاعی – موشکی و سیاست صفر هسته‌یی را به‌عنوان اهداف اصلی خود در تقابل با (نظام) اعلام کردند. حمایت از (مجاهدین) خلق و نیروهای برانداز کاملاً عیان در جریان است».

«از بالقوهٔ ترامپ تا بالفعل بایدن!» این عنوان وحشتنامه سیاست روز از باند خامنه‌ای است، که با یادآوری برباد رفتن امیدهای نظام از آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا، ضمن اشاره به اعلام آمادگی آمریکا برای دور جدید مذاکرات نوشته است: «در حالی از آمادگی برای حضور در دور هفتم این مذاکرات سخن گفته‌اند که مروری بر رفتارهای اخیر بایدن در نظام بین‌الملل نکاتی مهم را نشان می‌دهد که می‌تواند برای تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی در وین قابل توجه باشد». در ادامه مطلب هم بلافاصله روی درد اصلی نظام دست گذاشته و نوشته است: «حضور مقامات ارشد و نمایندگانی از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در (گردهمایی مجاهدین) را باید به این اقدام ضد (نظام) افزود در حالی که در این مدت به بهانه‌های مختلف آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه (ما) وضع کرده است».

کیهان خامنه‌ای هم نوشته است: « (مجاهدین خلق) خیلی راحت در اروپا گردهمایی چند روزه برگزار می‌کنند و برای (نظام) خط و نشان می‌کشند ولی دولت ما کاملاً خنثی است و هیچ کاری با کشورهای اروپایی که به (مجاهدین) میدان داده‌اند ندارد».

دروغ، بن‌بست و غارت

در مورد بحرانهای اقتصادی اجتماعی روزنامه‌های حکومتی به دروغ‌درمانی و تداوم غارت و چپاول و بی‌راه‌حلی و چشم‌انداز تیره برای مردم محروم تأکید کرده‌اند.

آفتاب یزد زیر عنوان «درخواست طبیانه» نوشته است: «به‌رغم وعده‌های بسیار در مورد واکسیناسیون کرونا، هیچ مستند واقعی دال بر عملی شدن آنها وجود نداشته و همگی این رپورتاژ آگهی‌ها به نوعی کوبیدن بر طبل‌های تو خالی است».

«رانت‌خواران و سفته‌بازان روی اقتصاد چنبره زده‌اند»، این عنوان مطلب روزنامه اعتماد است که به‌نقل فرشاد مومنی اقتصاددان حکومتی نوشته است: «آنچه درباره‌اش کمتر صحبت شده مسأله منافع مافیاهاست. اکنون اقتصاد ایران در گروگان منافع آنهاست و چوب مافیا‌پروریها را هم مردم ایران می‌خورند». در ادامه هم تأکید کرده: «ما با پدیده تسخیر‌شدگی ساختار قدرت به دست مفت‌خورها، دلال‌ها و فاسدها روبه‌رو هستیم»،

آرمان در مطلبی به‌نقل هاشمی طبا کاندیدای پیشین ریاست جمهوری، در مورد چشم‌انداز معیشت مردم در دولت رئیسی نوشته است: «بودجه دولتی که مجلس تصویب کرده در زمان رئیسی هم بر طبق همین بودجه باید عمل شود. یعنی چیزی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارند. بنابراین راههای تأمین کسر بودجه همین راه‌هایی است که تاکنون روحانی رفته است. حتی من می‌گویم بودجه ۱۴۰۱ هم که باید تا ۱۰آذر تقدیم مجلس شود کپی همین بودجه ۱۴۰۰ است. یعنی نوع نگاه به بودجه و دیگر کارهای کشور همین خواهد بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/141caf4c-9661-4431-bc52-569bae04683e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات