728 x 90

موش و گربه بازی رژیم آخوندی در قبال طرح جوزف بورل

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اروپا
جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اروپا

باقری سرکرده تیم رژیم در مذاکرات برجامی درباره پیشنهاد جوزف بورل گفته است: به پیشنهاد جوزپ بورل پاسخ دادیم و به‌دنبال به نتیجه رسیدن مذاکرات هستیم، . وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در مورد موضع ایران در توئیتی نوشت: «ما ایده‌های پیشنهادی خود را چه از نظر ماهیت و چه در شکل به اشتراک گذاشتیم تا راه را برای نتیجه‌گیری سریع مذاکرات وین هموار کنیم. و این در مقابل پشنهاد بورل است که متن پیش‌نویس جدیدی را برای احیای توافقی که بر اساس آن ایران برنامه هسته‌یی خود را در ازای رهایی از تحریم‌های اقتصادی محدود می‌کند، پیشنهاد کرده است. (رویترز ۹مرداد)

-کنعانی سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در این رابطه گفت: طرح آقای بورل بررسی شده و احتمال دارد شاهد دور جدید مذاکرات باشیم. هم‌چنین گفت: جوزف بورل از مجموعه دیدگاههای طرف‌های مختلف مذاکرات پیش نویسی تهیه کرده و به‌عنوان پیشنهاد هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به همه طرف‌ها ارائه داده و در پایتختها در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.
وی در ادامه گفت: چارچوب مذاکرات، خطوط قرمز و هدفی که در مذاکرات دنبال می‌کنیم، روشن است و پس از این‌که دیدگاهها مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت، آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا در زمان تعیین شده، هیأت‌های ایران، ۱+۴ و آمریکا به‌طور غیرمستقیم در وین بتوانند راجع به جزئیات بیشتر، گفتگوهای خود را برای پیگیری نتایج هر گونه توافقی دنبال کنند. (خبرگزاری ایران پرس رژیم: ۱۰مرداد)

-روزنامه رسمی دولت رئیسی نوشت: پیش‌نویس اتحادیه اروپا راهی از پیش نمی‌برد. نظام دیگر مانند گذشته، اضطرار احیای برجام را ندارد (روزنامه ایران رژیم ۱۰مرداد)

-کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم ضمن اعتراف به شکست مذاکرات تصریح کرد: دستور راه‌اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ داده شده است که متشکل از انواع ماشین پیشرفته IR۶ و IR۱ است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی رژیم افزود: این اقدام را در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ایران و رسیدن به حداقل میزان غنی‌سازی ۱۹۰هزار سو انجام شده که کف نیاز کشور است. در این رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی اطلاع‌رسانی شده است (خبرگزاری حکومتی ایرنا ۱۰مرداد).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea2ebf3a-5365-4629-8573-1fb784e914e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات