728 x 90

مورگان اورتگاس خواستار آزادی کلیهٴ زندانیان سیاسی ایران شد

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز ۱۵مهرماه در یک یادداشت توئیتری از رژیم آخوندی خواستار آزادی بیدرنگ تمامی زندانیان سیاسی از زندانهای شلوغ و غیربهداشتی شد.

مورگان اورتگاس افزود: آمریکا از وخیم‌تر شدن وضعیت کرونا در ایران نگران است و پیشنهاد کمک خود را تکرار می‌کند.

در همین روز میشل باشله کمیسر حقوق‌بشر سازمان ملل خواستار آزادی زندانیان سیاسی در ایران به‌دلیل شیوع کرونا شد.

وی با اشاره به وضعیت بسیار بد زندانهای رژیم در ایران که عموماً دچار مشکل کمبود فضا و ضعف بهداشت هستند، تأکید کرد که زندانیان سیاسی حتی نسبت به سایر زندانیان تحت تبعیض قرار دارند و نمی‌توانند از مرخصی برخوردار شوند.

وی در بیانیه‌یی که صادر کرد به محدودیت‌های مضاعف زندانیان سیاسی در زندانهای رژیم ایران اشاره کرد و گفت که اکثر کسانی که بدون دلیل قضایی روشن زندانی شده‌اند – مثل افراد دوتابعیتی، اتباع خارجی، مدافعان حقوق‌بشر، وکلا، فعالان محیط‌زیست و سایر زندانیان عقیدتی – از فرآیند آزادی‌های موقت و مرخصی محروم مانده‌اند.

در بیانیه میشل باشله آمده است: «افرادی که فقط به‌خاطر عقاید سیاسی و یا فعالیت‌های حقوق‌بشری در زندان هستند اصلاً نباید بازداشت می‌شدند و در هرصورت نباید با این زندانیان سختگیری بیشتری کرد و یا آنان را در معرض خطر قرار داد».

وی هم‌چنین افزود: «در کشوری چون ایران که بازداشتگاهها به‌طور معمول دچار مشکل جمعیت زیاد و شرایط بد بهداشتی هستند، زندانیان سیاسی در معرض ابتلا به بیماری کووید۱٩ قرار گرفته‌اند».....

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/746226a5-31d2-4122-83b9-979747356057"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات