728 x 90

موج پنجم کرونا، شیادی روحانی: باز هم مردم مقصرند!

ازدحام در مترو تهران در شرایط شیوع کرونا
ازدحام در مترو تهران در شرایط شیوع کرونا

آخوند حسن روحانی مدعی است علت طولانی شدن موج چهارم کرونا، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است، او در رابطه با موج پنجم کرونا هم پیش‌دستی کرد و آنرا به گردن مردم انداخت.

روحانی در ستادی که روزنامه‌های رژیم به طعنه از آن به نام «ستاد توسعه کرونا» نام می‌برند گفت: «امروز هم ما در آمار و ارقام دیدیم این‌که مراعات مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی در کشور به‌طور متوسط ۶۱درصد هست و این بسیار خطرناک هست وقتی ۳۹درصد به‌طور متوسط مراعات نمی‌کنند اصول بهداشتی را در این شرایط موج چهارم معنی آن این است که بیشتر در موج چهارم بمانیم معنایش این است که دیرتر از این موج خارج بشویم

اگر در آینده موج پنجمی هم ما با آن مواجه شویم در سایه این هست که ما اصول بهداشتی را مراعات نکردیم» (تلویزیون شبکه خبر ۱۱اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

روشن است که شیخ شیاد می‌خواهد به بهانه عدم مراعات پروتکل‌ها توسط مردم بی‌عملی و سیاست ضدمردمی دولتش در واکسینه نکردن مردم را توجیه کند، و هم این‌که در ادامه پیشبرد سیاست کلان تلفات کرونایی، مردم را هر چه بیشتر در هیولای کرونا گرفتار کند.

مردم فقیر ناگزیرند برای یک لقمه نان تلاش می‌کنند و در این مسیر به‌دلیل وضعیت کرونا جانشان را به خطر بیاندازند.

در صورتیکه وظیفه حاکمیت است که در شرایط قرنطینه و بحران کرونا، معیشت مردم را تأمین کند. اما در شرایطی که کشورهای زیادی کمکهای مالی قابل توجهی به مردم خود کرده‌اند اما از جانب رژیم آخوندی هیچ اقدامی در این رابطه نشده است.

در همین رابطه محمد باقر مجتبایی دبیرکل حکومتی اتاق اصناف در مصاحبه با شبکه خبر ۱۴اردیبهشت ۱۴۰۰ گفت: «گزارشی که دیروز جناب آقای دکتر رئیسی در جلسه کمیته امنیتی کرونا ارائه کرد وضع مردم آلمان بهتر شد چرا؟ پول را کمک را از دولت گرفتند برای وقتی که در خانه بودند هزینه بیرونی هم نداشتند به رستورانها هم مراجعه نمی‌کردند سفر نمی‌رفتند اتفاقاً پولدار شدند و پس‌انداز کردند اما ما اینجا چطور؟ در نتیجه یک رابطه‌ای مستقیمی وجود دارد بین حمایتها که متأسفانه حمایتها در سطح بسیار ناچیزی بود حتی این سه مصوبه اخیر جز کمترین و کوچکترین موارد پیشنهادی اتاق اصناف ایران بود».

البته پیش از کرونا نیز مردم محروم ایران با فقر و تنگدستی مواجه بودند اما بحران کرونا آنها را بیش از پیش در تنگنای معیشت قرار داد، در حالی که از هیچ نظام حمایتی برخوردار نبودند.

بی‌عملی رژیم در این رابطه در شرایطی است که امواج پی‌درپی کرونا با ویروس‌های جهش‌یافته در کمین مردم است.

 

در زمینه احتمال شیوع پیک پنجم کرونا روزنامه فرهیختگان ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۰ با عنوان «خطر ساده‌انگاری و بفرما به پیک پنجم» نوشت: «وضعیت فعلی و رکوردشکنی‌هایی که در پیک چهارم داشته‌ایم، ماحصل عدم برنامه‌ریزی‌ها، ساده‌انگاریها و سیاست‌های نادرست و متناقض در نزدیکی تعطیلات و گسیل مردم به شهرها و نقاط مختلف کشور بوده است. تازه آن روزها خیلی خبری از جهش‌های گوناگون نبود و یک جهش انگلیسی کرونا وجود داشت و ما هم تمام و کمال آن را به خورد ملت و مبتلایان داده‌ایم!».

در شرایطی که آخوند حسن روحانی عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم را عامل پیک چهارم و پنجم می‌داند، در جدال باندی با او روزنامه فرهیختگان نوشت: «این‌که دلخوش کنیم و با افتخار بگوییم شهرها را لاک داون کردیم و محدودیتها به‌صورت کامل اجرایی شد، بیشتر شبیه شوخی است... بیشتر این مردم بودند و هستند که رعایت می‌کنند، یک وقت دوباره پس‌فردا در دعوای بین مدیران و مسئولان مربوطه حین سند زدن موفقیت احتمالی در عبور از پیک چهارم به‌نام خودشان، یادمان نرود که چه بود و چه شد».

بی‌عملی و بی‌مسئولیتی در قبال سلامت مردم آن‌چنان واضح است که روزنامه آرمان وابسته به باند روحانی در زمینه بی‌پشتوانه بودن تصمیم‌های دولت در رابطه با جلوگیری از موج‌های کرونا نوشت: «تصمیم‌هایی هم که برای جلوگیری از موج های کرونا گرفته می‌شود قابلیت اجرا ندارد، زیرا حمایتی پشت آن وجود ندارد؛ یعنی آن چیزی که ما از آن تحت عنوان حقوق شهروندی یاد می‌کنیم که در اینجا بحث معیشت و سلامت هستند، وجود ندارد.

حدود ۶۰درصد مردم در فقر زندگی می‌کنند و کرونا هم آن را بیشتر کرده است. پس عادی پنداری و عادی جلوه دادن و عدم احساس مسئولیت و عدم پیگیری برای واکسن همه و همه باعث شده تا جامعه شاهد موج چهارم کرونا باشد» (آرمان ۱۲اردیبهشت ۱۴۰۰).

 

واقعیت این است دولت ضدمردمی برای خالی نبودن عریضه به ظاهر پروتکل‌هایی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا می‌نویسد، اما در عمل مشغول برنامه‌ریزی برای گسترش کرونا و استفاده سیاسی از آن در راستای حفظ حاکمیت ننگین آخوندها است.

عدم مقاله با کرونا خصوصاً واکسینه نکردن عمومی مردم م باعث شیوع چند موج پی‌درپی کرونا آن هم با ویروس جهش‌یافته در کشور شد.

در حال حاضر همین واکسنی که ورود آن برای واکسینه شدن عموم مردم به کشور ممنوع شده توسط دلالان حکومتی به قمیت‌های گزاف در بازار سیاه دست به دست می‌گردد.

واکسن‌هایی هم که ورود آنها به کشور مجاز شمرده شده و مقدار اندکی از آنها وارد شده، از مردم دریغ شده و بسیاری از آن توسط مقامات رژیم در استانهای مختلف بالا کشیده شده است.

امری که رسانه‌ها و مهره‌های رژیم از آن به‌عنوان «واکسن خواری» نام می‌برند و باعث نفرت عمومی مردم نسبت به حاکمیت شده است.

روزنامه آرمان ۱۵اردیبهشت ۱۴۰۰ نوشت: «تناقض میان آمار مرگ و میر وزارت بهداشت و مسئولان استانی و به‌تازگی نیز ماجرای واکسن و واکسن خواری مسئولان باعث عمیق‌تر شدن شکاف اجتماعی در کشور شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63df02d6-6192-41d8-abe4-d2356cf97634"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات