728 x 90

مهندسی لو رفته در ولایت جرواجر

پازلهای سرنگونی
پازلهای سرنگونی

تشکیک در تصمیم‌های شورای نگهبان ارتجاع و به‌چالش کشیدن آن در روزهای منتهی به نمایش انتخابات، اوج تازه‌یی یافته و شقه و شکاف بین باندهای حاکمیت را به مدار جدیدی بالغ کرده است.

تعریف خامنه‌ای از شورای نگهبان

دفاع خامنه‌ای از این گماشتگان ساطور به‌دست و پاس‌دارندگان تاریکخانهٔ اشباح و مهندسی‌خانهٔ انتخابات، نتوانست غائله را بخواباند و مانع از آن شود که مهره‌های احراز صلاحیت نشده برای آن شاخ و شانه نکشند. یادآوری می‌شود که خامنه‌ای در اظهارات سالهای پیشین خود «اعتبار نظر شورای نگهبان را هموزن اعتبار قانون اساسی»! اعلام کرده بود.

«اعتبار نظر شورای نگهبان، هموزن اعتبار اصل قانون اساسی است. این، خیلی مطلب مهمی است. هم‌چنین وظیفه‌ٔ نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و تضمین صحت انتخابات، از جمله‌ٔ کارهای بسیار بزرگ و مهمی است که در قانون اساسی بر عهدهٔ شورای نگهبان گذاشته شده است. اگر نظارت شورای نگهبان نباشد، و اگر تأیید صحت انتخابات به وسیله‌ٔ شورای نگهبان انجام نگیرد، اصل این انتخابات زیر سؤال خواهد رفت و اعتبار خود را از دست خواهد داد؛ چه انتخابات مجلس، چه انتخابات خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، و هر انتخاباتی که نظارت آن بر عهده‌ٔ شورای نگهبان است» (سایت خامنه‌ای. ۲۰تیر۸۶).

افتضاح «مصلحی‌گیت»!

درست شرایطی که ولی‌فقیه می‌خواست هر گونه تشکیک در تصمیم شورای نگهبان را آب‌بندی کند و مهره‌های رد صلاحیت شده را به تمکین در برابر آن وادارد، اظهارات جنجالی آخوند مصلحی، وزیر اطلاعات دوران احمدی‌نژاد، حاکمیت آخوندی و به تبع آن نمایش انتخابات را وارد چالش جدیدی کرد.

به دو فرضیه در این مورد می‌توان فکر کرد:

۱ـ مصلحی خواسته است با یادآوری یک رخداد در سلسله مهندسی‌های انجام شده در انتخابات نمایشی، به لاریجانی، احمدی‌نژاد و امثال آنها که در این دور سرک کشیده و خواهان سهم خود شده بودند، نشان دهد که شاخ و شانه کشیدن آنها راه به جایی نخواهد برد؛ زیرا وقتی پای هزینه ـ فایده [منافع و هژمونی خامنه‌ای] در میان باشد، او به احدی رحم نخواهد کرد؛ ولو این فرد هاشمی رفسنجانی باشد.

۲ـ از آنجا که در این رژیم سگ صاحبش را نمی‌شناسد، او نیز مانند آخوند محمود علوی، وزیر اطلاعات روحانی، بی‌آن که بخواهد و متوجه باشد، یکی از اسرار پشت‌پرده را فاش کرده و در بحبوحهٔ افشای آن متوجه پیامدهایش نبوده است.

علوی در اظهاراتی مناقشه‌برانگیز گفته بود: «رهبری صراحتاً در فتوای خود فرمودند که تولید سلاح هسته‌یی خلاف شرع است و جمهوری اسلامی سراغ آن نمی‌رود و آن را حرام می‌داند. اما اگر گربه‌ای را گوشه‌یی گیر بیندازند ممکن است رفتاری کند که گربه‌ای که آزاد است آن رفتار را نمی‌کند» (انتخاب. ۲۱بهمن ۹۹).

خط قرمز قیام

این اظهارات مشخص کرد که آنچه برای خامنه‌ای اهمیت دارد «کف خیابان» و خط قرمز قیام است. «بچه حزب‌اللهی‌ها»! [منظور دار و دستهٔ پاسدار لومپن‌ها، بسیجی‌ها، لباس‌شخصی‌ها، عربده‌کش‌ها و در یک‌کلام، قداره‌به‌دستان «شوتز شتافل‌» های خامنه‌ای یا همان اس‌. اس‌های ریشدار و یقه‌چرکین] هستند که هر انتخاباتی را اداره و مهندسی می‌کنند.

آنچه بر زبان مصلحی رفته بود با هر نقطه عزیمت به‌مثابهٔ نفت ریختن بر آتش بود و بخشی از پشت‌پردهٔ مهندسی انتخابات را برملا کرد. کدخدایی سخنگوی تاریکخانهٔ اشباح برای ماستمالی این افتضاح، در توئیتی طبق معمول ناسنجیده و شتاب‌زده نوشت:

«مصلحی هرگز چنین مطلبی را در جلسه شورا بیان نکرد و نسبت به دیگر مطالب کلی او نیز به‌شدت اعتراض شد و اعضا آن را قبول نداشتند».

بازتاب بلافصل اظهارات مصلحی، سربرداشتن دوبارهٔ جهانگیری و لاریجانی و اصرار آنها بر مشروح مذاکره در مورد رد صلاحیت رفسنجانی در سال۹۲ شد. آنها در این پوش مطالبهٔ دلیل رد صلاحیت خود را نیز از سر گرفتند.

ولایت جرواجر

در هر حال آنچه این‌روزها بعد از صحبت‌های مصلحی رو آمده قبل از هر چیز فضیحت بزرگی است برای سیرک انتخاباتی رژیم و مشخصاً ولی‌فقیه مفلوک ارتجاع.

زیر سؤال رفتن شورای نگهبان ارتجاع و علنی شدن رازهای مهندسی انتخابات ا؛ رازهایی است که تاکنون سر به مهر بود و کسی جرأت افشای آن را نداشت. بی‌آبرویی نهاد دست‌نشاندهٔ خامنه‌ای بعد از حرفهای آخوند مصلحی، زبان‌زد خاص و عام شده و با اظهاراتی این‌چنینی مواجه هستیم:

«خروجی تصمیمات شورای نگهبان از این به بعد با توجه به حرف‌های اخیر مصلحی، مصلحت‌گرایانه تلقی خواهد شد. اگر در این باره بررسی صورت نگیرد این تصور ایجاد می‌شود که قانون اساسی و عملکرد افراد فصل‌الخطاب نیست» (جهان صنعت. ۲۵خرداد۱۴۰۰).

این صحنه قطعاً خوشایند خامنه‌ای و حیاط خلوت او نیست وقتی روزنامه‌های حکومتی در زیر گوش او می‌نویسند:

«عدم شفاف شدن این مسأله قطعاً موجب افزایش بی‌اعتمادی در جامعه است و اگر این بی‌اعتمادی به نهادهای بالادستی تبدیل به یک اپیدمی‌شود، بسیار خطرناک خواهد بود... لازم است که اکنون اظهارات مصلحی راستی‌آزمایی شود تا معلوم شود که چه کسی دروغ گفته است. برخی می‌پرسند که باید به چه نهادی از شورای نگهبان شکایت کرد» (همان منبع).

بروز چنین شقه و شکافی در روزهای نمایش انتخابات بیانگر جرواجر شدن ولایت خامنه‌ای است. این جرواجر شدن محصول تحریم سراسری انتخابات و فعالیت‌های مقاومت ایران برای طرد و افشای ابراهیم رئیسی جلاد و پراتیک‌های اختناق‌شکن کانو‌نهای شورشی در سراسر میهن اشغال‌شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d09a8013-82b1-4016-a6f8-82d56b318aa1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات