728 x 90

مهدی جهانگیری (برادر اسحاق جهانگیری) به ۴سال حبس محکوم شد

مهدی جهانگیری
مهدی جهانگیری

مهدی جهانگیری، برادر معاون اول آخوند روحانی (اسحاق جهانگیری) که به جرم قاچاق ارز در بازداشت به‌سر می‌برد به تحمل ۲سال حبس و ضبط ارز قاچاق شده و پرداخت جزای نقدی چهار برابر بهای ریالی محکوم شده است.
وی هم‌چنین به اتهام تحصیل مال نامشروع به تحمل ۲سال حبس و رد مال محکوم شده است. او در رابطه با خودداری از ارائه اطلاعات به سازمان بورس نیز به تحمل ۷۴ضربه شلاق محکوم شده است (سایت ۵۵آنلاین رژیم ۷بهمن).

 

پیشتر اسحاق جهانگیری در خصوص دستگیری برادرش گفته بود: «از دلیل، چگونگی دستگیری، اتهام و شاکی برادرم ندارم. امیدوارم که سوء‌استفاده سیاسی نباشد و عدالت مبارزه با فساد و حاکمیت قانون برای همه یکسان اجرا شود.»

 

رسانه‌های حکومتی روز جمعه ۱۴مهر۹۶ به دستگیری مهدی جهانگیری اشاره کرده و درباره سمتهای او نوشته بودند:‌ «برادرِ معاون رئیس جمهور، بنیانگذار و مؤسس بانک گردشگری بوده است. شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز که بخشی از حوزه تحت مدیریت جهانگیری است، که تیرماه ۱۳۸۸ با سرمایه ۲۰میلیارد تومانی به ثبت رسیده، ظرف مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند.
او هم‌چنین رئیس هیأت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون هندبال، رئیس هیأت مدیره شرکت نگین گردشگری، رئیس هیأت مدیره شرکت هدلینگ صنایع و معادن ماهان و... است و سوابق همکاری طولانی با طیف مشایی در دولت احمدی‌نژاد و هم‌چنین با دولت کنونی داشته است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dc968a91-2917-4379-8da8-442d642085b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات