728 x 90

«منتظر درو کردن توفان باشیم» - مروری بر روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی روز پنجشنبه ۲۴تیرماه، از سوزوگداز علیه مقاومت و گردهمایی بزرگ جهانی مجاهدین که بگذریم، بحران کرونا و بحرانهای اقتصادی بیشترین عنوانها را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه پس لرزه‌های جنگ قدرت در جریان نمایش انتخابات در روزنامه‌های هر دو باند حاکم دیده می‌شود. روزنامه‌های باند مغلوب به‌طور خاص شرایط انفجاری جامعه را بهانه کرده و به رئیسی و کل نظام هشدار داده‌اند.

«منتظر درو کردن توفان باشیم»

«آن که باد بکارد» عنوان مطلب روزنامه حکومتی شرق، به قلم مصطفی هاشمی طبا، کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری رژیم است که با یادآوری ناکارآمدیهای حکومتی در عرصه‌های مختلف، از جمله برق و خاموشیهای خسارت بارش، مسکن، بیکاری و... تهدید خیزش اجتماعی و جارو شدن نظام را به حاکمیت گوشزد کرده و نوشته است: «ایران آن‌قدر وسیع است که می‌شود دهها باد در آن بکاریم و منتظر دروکردن توفان باشیم، توفانهایی را رد کرده‌ایم و در انتظار توفانهای دیگر نشسته‌ایم». در ادامه نوشته است: «رئیسی وارث ویرانه‌های روحانی شده و کیهان می‌نویسد که دو سال باید صرف آواربرداری شود، آنچه آوار خوانده می‌شود، آوار نیست، بلکه حاصل کشت بادهایی است که تنها محصول عملکرد روحانی نیست، نهال بی‌تفاوتی نسبت به خاصه‌خوری و رانت‌خوری و زندگی لوکس و مرفهانه را کاشتیم و امروز توفان فساد و تضاد طبقاتی و محرومیت را درو می‌کنیم».

آرمان در تیتر یک مطلب خود از رئیسی خواسته با اکثریت هم‌سو باشد و در ادامه او را با طالبان و داعش مقایسه کرده و نوشته است: «ادبیات طالبانیسم یا همان داعشیسم مثل قطره آب کدری‌ست که انبوه آب صاف و زلال را به چالش می‌کشد!... بنابراین اگر اندیشه اجرایی شما در جایگاه ریاست‌جمهوری متناسب با خرد‌عمومی جامعه امروز ایران نباشد و فقط بر اساس دیدگاه امنیتی و نظامی باشد در فرآیند زمان چالشهای جدی را تجربه خواهید کرد». این مقاله در ادامه به رئیسی گوشزد کرده است: «حضوری که با ارعاب و تهدید و زور و اسلحه باشد؛ معنی و مفهوم حضور نمی‌دهد!».

«اوضاع غیرقابل تحمل»

بحرانهای اقتصادی و اجتماعی چه در عرصهٔ کرونا و چه در سایر زمینه‌ها در روزنامه‌های حکومتی به‌صورت انفجاری و مهار ناپذیز دیده می‌شوند.

روزنامه حکومتی جهان صنعت نوشته است: «دیگر اوضاع غیرقابل تحمل‌تر از آن است که بتوانیم چیزی بگوییم». این سخنان کادر درمان بیمارستان نیکشهر، در شهرستان نیکشهر است». این گزارش در ادامه با یادآوری هزینهٔ بالای درمان کرونا در سیستان و بلوچستان نوشته است: «مردمی که مدتهاست به‌خاطر کرونا و بسته شدن مرزها، وضعیت معیشتی بغرنجی دارند، امروز در رنجی مضاعف اسیر شده‌اند و جان‌شان در معرض خطر است. در این بین، وضعیت کودکان کار و زباله‌گرد این استان به‌شدت بحرانی است».

آرمان از باند مغلوب هم با اشاره به فضای انفجاری مطالبات مردم برای واکسن کرونا و وعده‌درمانیهای مقامات حکومتی نوشته است: «نمی‌توان به خیلی از صحبت‌های دست‌اندرکاران این واکسن‌ها اطمینان کرد. این در حالی است که ایران هم‌چنان در تحریم ورود واکسنهای فایزر و مدرنا قرار دارد قطعاً تاریخ این نحوه مدیریت و عملکرد را به همراه سیاسی کردن واکسیناسیون در ایران فراموش نخواهد کرد. مردمی که اسباب‌بازیهای واکسنی مقامات شده‌اند و هر روز تعداد کثیری از آنها به‌خاطر همین بازی‌ها جان خود را از دست می‌دهند. زمان به‌سرعت می‌گذرد؛ اما هنوز مسئولان غرق در شعارهای حماسی‌اند».

روزنامه‌های باند ولی‌فقیه تلاش کرده‌اند این نفرت مردمی را از کل نظام به سمت باند مغلوب منحرف کنند. از جمله جوان وابسته به سپاه پاسداران نوشته است: «به واسطه عملکرد بحث‌برانگیز دولت کنونی در حوزه‌های مورد اشاره اعتماد عمومی جامعه به‌شدت مورد تهدید قرار گرفته است تا جایی که غربی‌ها و شبکه گسترده اپوزیسیون تلاش می‌کنند این‌گونه القا کنند که اعتماد مردم به اصل نظام به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است و دولت سیزدهم نیز نمی‌تواند تأثیر آن‌چنانی در بهبود فضای حاکم بر جامعه در جهت تقویت روابط مردم با حاکمیت بردارد، بنابراین پروژه ناامیدسازی مردم از آینده کشور و دولت سیزدهم نیز یکی از چالشهای دولت آتی است»...

کیهان خامنه‌ای هم به شیوهٔ فرافکنی از عمیق‌تر شدن شکاف میان نظام و جامعه بعد از نمایش انتخابات ابراز نگرانی کرده و نوشته است: «رسانه‌های معاند اتهام «مهندسی انتخابات» را با یک چرخش استراتژیک به «یکدست‌سازی حاکمیت» توسط نظام جمهوری اسلامی مبدل ساختند که موضوع طی یک عملیات پیچیده روانی در حال تزریق به متن جامعه است. آنها سعی دارند در اقدامی مشترک و در فرایند تشریح و تثبیت دروغ مذکور به آن شکل هجمه داده و نهادهای عالی نظام را تخریب کنند». کیهان خامنه‌ای به باند مغلوب که توسط ولی‌فقیه از حاکمیت جراحی شده‌اند هشدار می‌دهد که «همسویی راهبردی با مجاهدین» باعث مرگ آنها می‌شود و برای باند مغلوب خط و نشان کشیده که باید «با پوست‌اندازی به آغوش» نظام برگردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/96253c66-ea5c-456b-b67f-59f50a0b8804"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات