728 x 90

ممانعت از برگزاری نماز اهل سنت در برخی مساجد تهران

ممانعت از برگزاری نماز اهل سنت در برخی مساجد تهران
ممانعت از برگزاری نماز اهل سنت در برخی مساجد تهران

رژیم آخوندی اجازه نماز عید قربان را به اهل سنت در برخی مساجد شهر تهران نداد.

به گزارش رسانه‌های اهل سنت مأموران رژیم به نماز گزاران در مساجد رسالت، یافت آباد، نبی‌ رحمت پونک و خلیج‌فارس در تهران اجازه برگزاری نماز عید قربان ندادند.

نیروهای امنیتی رژیم گردانندگان بسیاری از مساجد اهل‌سنت تهران را یک روز قبل از برگزاری نماز احضار کرد و به آنان نسبت به برگزاری نماز عید قربان هشدار داده بودند.

تهران حدود یک میلیون اهل سنت دارد که عمدتاً با محدودیتهایی در اعمال مذهبی‌شان مواجه هستند.

علاوه بر مسلمانان اهل سنت، سایر پیروان ادیان و آئینها با مشکلات زیادی در ایران مواجه هستند.

 

بیشتر بخوانید:

الشرق‌الأوسط: جلوگیری از برگزاری نماز اهل سنت در ایران

شرق الاوسط روز پنجشنبه ۱۷تیر ۹۷ با عنوان ”جلوگیری از برگزاری نماز اهل سنت در ایران“ نوشت: «منابع امنیتی روز چهارشنبه تأکید کردند نیروهای امنیتی در لباس غیرنظامی به نماز خانه ”تهران پارس “و ”پونک “و ”الصالحیه “در اسلامشهر شمال غرب تهران حمله کرده و از ورود نمازگزاران اهل سنت به داخل آن جلوگیری کردند«.

خاطرنشان می‌شود رژیم آخوندی در آستانه عید فطر در اقداماتی سرکوبگرانه و همزمان ، نماز خانه‌های اهل تسنن در تهران را پلمپ کرد .

 

هیأت جهانی علمای مسلمین نقض حقوق اهل سنت در ایران را محکوم کرد

هیأت جهانی علمای مسلمان وابسته به سازمان همبستگی اسلامی طی بیانیه‌یی نقض حقوق اهل سنت توسط رژیم ایران را به‌شدت محکوم کرد.
هیأت علمای مسلمین، اهل سنت را جزیی از ایران دانسته و از رژیم ایران خواسته‌ است حقوق شهروندی این بخش از شهروندان را تأمین کند.

هیأت جهانی علمای مسلمان در این بیانیه از سازمانهای بین‌المللی خواسته است به وظیفه‌ٔ خود در قبال نقض آشکار حقوق اهل سنت در ایران عمل کنند.

 

زندانیان سیاسی زندانهای اوین و گوهردشت اعدام جمعی زندانیان اهل سنت را محکوم کردند بیانیه هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران در محکومیت اعدام هموطنان اهل سنت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b64c358-9b13-4862-944d-0778d79e5dcd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات