728 x 90

ملک سلمان پادشاه عربستان خواهان برگزاری نشست سران کشورهای عربی برای بررسی حوادث اخیر در منطقه شد

حمله به دو ایستگاه پمپاژ نفت در  عربستان سعودی
حمله به دو ایستگاه پمپاژ نفت در  عربستان سعودی

 وزارت‌خارجه عربستان  روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸   اعلام کرد ملک سلمان پادشاه عربستان سران کشورهای عرب را به یک اجلاس دو روزه در ۲۵ و ۲۶رمضان در عربستان دعوت کرده است. به گزارش رسانه های خبری یکی از اهداف این اجلاس بررسی و هماهنگی موضع کشورهای عرب در مقابل رژیم ایران در بحران کنونی منطقه می باشد. بیانیه وزات خارجه عربستان عنوان می کند در این اجلاس تمامی مسایل مربوط به تقویت امنیت و ثبات در منطقه در پی حمله به کشتیرانی تجاری در آب‌های سرزمینی امارات  به‌علاوه حملات شبه‌نظامیان تروریست حوثی تحت حمایت رژیم ایران به دو ایستگاه پمپاژ نفت در  عربستان سعودی بررسی خواهد شد.

هفته گذشته، دو نفتکش متعلق به عربستان سعودی و دو نفتکش دیگر متعلق به امارات و نروژ در آب‌های بندر فجیره در امارات عربی متحده هدف حملات خرابکارانه قرار گرفتند و خساراتی به آنها وارد شد اما هیچ طرفی مسئولیت این حملات را نپذیرفت.

 رویترز به‌ نقل از کارشناسان یک شرکت بیمه نروژی گزارش کرد  احتمالاً سپاه پاسداران رژیم ایران با این انفجار ارتباط داشته است.

هفته گذشته نیز عربستان سعودی گزارش کرد  چند پهپاد حامل مواد منفجره به خطوط لوله نفتی این کشور حمله کرده و خساراتی بر جای گذاشته‌اند. گروه شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت رژیم ایران، مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

علت برگزاری این نشست فوق‌العاده که پنجشنبه آینده در مکه برگزار خواهد شد را منبع وزارت‌خارجه عربستان، بررسی این تهاجمات و تبعاًت آن برای منطقه ذکر کرد.

این نشست همزمان با نشست سران کشورهای اسلامی برگزار خواهند شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64ad4b3f-f1e6-4301-b76d-fdb3a98e1b99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات