728 x 90

مقاومت ایران و یک قطعنامه بی‌سابقه علیه فاشیسم دینی

قطعنامه کنگره آمریکا حمایت از قیام مردم ایران
قطعنامه کنگره آمریکا حمایت از قیام مردم ایران

قطعنامهٔ ۷۵۲کنگرهٔ ایالات متحده در محکومیت جنایات سرکوبگرانهٔ رژیم آخوندی و ‏حمایت از اعتراضات مردم ایران، بی‌تردید یک پیروزی منحصر به‌فرد است. ‏

نگاهی به‌مفاد این قطعنامه که در روز ۸بهمن ۹۸ با آراء نمایندگان هر دو حزب به‌تصویب رسید، نشان ‏می‌دهد که این سند علاوه بر یک پیروزی حقوق بشری، به‌لحاظ سیاسی نیز دستاوردی بس درخشان برای مردم و ‏ مقاومت ایران در برداشته‌ است. ‏

 

شکی نیست که این موضع‌گیری نمایندگان کنگره در عداد ضربات سلسله‌واری است که پس و ناشی از قیام سراسری ‏آبان بر پیکر پوسیدهٔ رژیم وارد آمده ‌است؛ اما از آن جهت با اهمیت و ارزشمند است که، به‌شکلی صریح و قوی بر حمایت سیاسی نمایندگان کنگره از مبارزات ملت ما بر علیه رژیم آخوندی دلالت دارد؛ واقعیتی که به‌رغم فدای بیکران مردم و مقاومت ایران در مبارزه با یکی از سیاه‌ترین دیکتاتوریهای معاصر، و نثار خونهای ‏پاک دهها هزار تن از مجاهدان و مبارزان میهن و تلاشهای دیپلماتیک مقاومت ایران در سراسر جهان طی ۴دههٔ ‌ متمادی، به‌دلیل سیاست کثیف مماشات با نظام آخوندی امکان بروز ‏نیافته‌ بود. اما اکنون نمایندگان صدها میلیون تن از مردم آمریکا با صریح‌ترین لحن به‌ حقانیت آن گواهی داده و اذعان کرده‌اند.‏

 

نمایندگان کنگره در این قطعنامه به‌صراحت کشتار آبانماه مردم ایران را محکوم کرده و صحت آمار مقاومت ایران در مورد تعداد شهدای قیام را مورد تأیید قرار می‌دهند: ‌«قطعنامهٔ امروز نشان‌دهنده ‏همبستگی با مردم ایران و محکومیت سرکوب تظاهر کنندگان توسط رژیم حاکم است. رژیمی که در اعتراضات ‏آبانماه حدود ۱۵۰۰تن را در جریان وحشیانه‌ترین و گسترده‌ترین سرکوب از انقلاب سال ۱۹۷۹ به‌قتل رساند».

 

نمایندگان آمریکایی در ادامه ‏بر حمایت خود از مبارزات ملت ما تأکید‌ کرده‌ و افزوده‌اند: «مجلس نمایندگان آمریکا در کنار مردم ایران در جریان ‏تظاهرات مشروع شان علیه رژیم سرکوبگر و فاسد حاکم بر ایران می‌ایستد».

قطعنامه مجلس نمایندگان که از حمایت کلیه نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کمیته روابط خارجی برخوردار است، خواستار محکومیت توطئه تروریستی رژیم ضدبشری در مارس ۲۰۱۸ در آلبانی و در ژوئن ۲۰۱۸ علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس شده‌ است. این مسأله بیانگر این است که اکثریت قاطع مردم و منتخبان در آمریکا صرفنظر از وابستگی‌های حزبی و سیاسی‌شان در حمایت از قیام مردم و محکوم کردن عملیات تروریستی و جاسوسی رژیم آخوندی از جمله در ویلپنت و آلبانی و آمریکا علیه مجاهدین و مقاومت ایران، متحد و همصدا هستند. به‌خصوص ‌که در همین قطعنامه از قتل‌عام وحشیانه هزاران زندانی سیاسی شامل زنان باردار و افراد کمتر از ۱۸سال در سال ۱۳۶۷ به‌عنوان بخشی از تاریخچه طولانی سرکوب خشونت‌آمیز هرنوع صدای مخالف یاد شده‌است که اشاره به‌قتل‌عام ۳۰هزار زندانی مجاهد و مبارز میهن ماست.

 

نکتهٔ برجسته دیگر در این قطعنامه این است‌ که اکثریت کنگرهٔ آمریکا «از همه دولتها و ارگانهای دموکراتیک ‏جهان می‌خواهد تا به‌صورت آشکار از حق مردم ایران برای زندگی در یک جامعه آزاد حمایت نمایند». معنای این ‏موضع‌گیری تأکید بر حقانیت و مشروعیت مبارزه ملت بزرگ ایران است. حقیقتی که به‌دلیل ‏سیاست ضدمردمی مماشات طی سالیان نه فقط نادیده گرفته‌ می‌شد، بلکه برعکس با لیست‌گذاری مجاهدین و مقاومت مشروع ملت ‏ایران، حقانیت هر گونه مبارزه با رژیم را زیر علامت سؤال می‌برد. اما اینک در تحولی کاملاً متفاوت، این نمایندگان مردم ‏آمریکا هستند که همهٔ ملتها و ارگانهای دموکراتیک را به‌ حمایت از مردم و مقاومت ایران فرا می‌خوانند! ‏

 

قطعنامه هم‌چنین دولت آمریکا را موظف می‌کند که با اتخاذ اقدامات ضروری، اینترنت را برای تظاهرات کنندگان در ایران وصل نگهدارد. از کمپانیها می‌خواهد که درخواستهای این رژیم برای قطع کردن مردم ایران از رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرمهای ارتباطاتی را رد کنند.

 

آنچه امروز از آن به‌عنوان تعادل‌قوای جدید ناشی از قیام آبان یاد می‌کنیم، واقعیتی انکارناپذیر است. واقعیتی که جز بر پایهٔ تلاش‌ها و فداکاریهای بی‌وقفه یک مقاومت سراسری و سازمان‌یافته با کانون‌های شورشی، اعضاء و هواداران از جان گذشته‌اش معنا و مفهومی پیدا نمی‌کرد.

 

اگر نبود مقاومتی خستگی‌ناپذیر که به‌رغم همهٔ نامردی‌ها و نامردمی‌ها، حتی یک روز و یک ساعت دست از فعالیت و مبارزه بر نداشت، هرگز و هیچگاه چنین دست‌آوردهای بزرگی میسر و محقق نمی‌شد. همگان به‌روشنی می‌دانند که چنین قطعنامه‌ای جدا از مقاومت و ایستادگی تاریخی مجاهدان را ه آزادی به‌عنوان مبنا، محصول یک کار سترگ حقوقی و سیاسی و افشاگرانه در خارج توسط مقاومت ایران و اشرف‌نشانهای فداکار میسر شده است.

 

چه بسیار ایرانیان آزاده و اشرف‌نشانهای استوار در گرما و سرما از کار و زندگی خود را وقف این رزم شکوهمند کردند؟ چه بسیار اشرف‌نشانان غیرتمند در پشت صحنه بدون این‌که اسمی از آنان برده شود، بی‌نام و بی‌نشان و تنها با عشق به‌آزادی ایران‌زمین، خود را وقف پیش‌برد این مبارزه کرده‌اند؟

آنها با عشق و ایمان خلل‌ناپذیر به‌مسیر مقاومت ایران برای آزادی میهن از چنگال اهریمن آخوندی، بر سر هر کوچه و خیابان‌ در کشورهای مختلف، آزادی مردم محبوب‌شان را فریاد زدند و مردم دنیا و نمایندگان آنها را به‌ حمایت از مردم ایران تشویق کردند.

این زنان و مردان بی‌نام و نشان امروز رو به‌میهن و در همراهی با جوانان شورشگر مجاهد و مبارز، چنان عرصه جهانی و بین‌المللی را بر رژیم تنگ کرده‌اند که خواب راحت از چشمان خامنه‌ای و مزدورانش ربوده‌اند.

دیر نیست ایران‌زمین این زیباترین وطن به‌یمن همین ایستادگیها و تلاشها و رزم و نبرد جوانان و کانونهاش شورشی از لوث وجود اهریمنان عمامه‌دار پاک گردد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7148df24-5b2b-4253-a409-a34ec229dd9a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات