728 x 90

مقامهای کانادا از دولت این کشور خواهان اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم ایران شدند

مقامهای کانادا از دولت این کشور خواهان اعمال تحریم های جدید علیه رژیم ایران شدند
مقامهای کانادا از دولت این کشور خواهان اعمال تحریم های جدید علیه رژیم ایران شدند

قانونگذاران کانادایی و یک وزیر دادگستری سابق با اشاره به افزایش نقض حقوق‌بشر در ایران تحت حاکمیت آخوندها، مصرانه از دولت کانادا خواهان اعمال تحریمهای جدید علیه مقامهای کلیدی این رژیم شدند.

اروین کوتلر وزیر سابق که در حال حاضر ریاست مرکز حقوق‌بشر رائول والنبرگ را به‌عهده‌ دارد گفت « سال ۲۰۱۸ شاهد تهاجم بی‌سابقه‌یی به حقوق‌بشر در ایران بوده‌ایم،».

 

بیشتر بخوانید

وزیر خارجه کانادا از قطعنامه ملل ‌متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران استقبال کرد

کانادا از خواست جامعه بین‌المللی برای رعایت تعهدات حقوق‌بشر توسط رژیم ایران استقبال می‌کند.

کریستیا فرلند، وزیر امور خارجه، با انتشار بیانیه تصویب قطعنامه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل ‌متحد در هفتاد و سومین جلسه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران استقبال کرد.

 

وزیر خارجه کانادا گفت:

تصویب این قطعنامه سازمان ملل ‌متحد توسط کشورها از هر منطقه‌یی از جهان پیامی قوی برای رژیم ایران می‌فرستد که باید به حقوق‌بشر احترام بگذارد.

این قطعنامه همچنین حمایت کانادا و جامعه بین‌المللی از مردم ایران در مبارزه خود برای بهره‌گیری از حقوق و آزادی‌هایی که حق‌شان است را ارائه می‌کند.

کانادا از رژیم ایران خواسته است که به نگرانیهای جدی حقوق‌بشر که در این قطعنامه اشاره شده است، رسیدگی کند.

 

تصویب شصت و پنجمین قطعنامه ملل ‌متحد در محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران

روز پنجشنبه ۲۴آبان ۹۷شصت و پنجمین قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی به‌خاطر نقض فاحش حقوق‌بشر در اجلاس کمیتهٔ سوم مجمع عمومی ملل ‌متحد در نیویورک تصویب شد.

قطعنامهٔ مصوب کمیتهٔ سوم مجمع عمومی ملل ‌متحد نقض حقوق اولیه و آزادیهای اساسی و شمار بالای اعدامها و به‌ویژه اعدام نوجوانان و همچنین شکنجه و رفتار بیرحمانه در زندانها توسط رژیم آخوندی را محکوم کرده است.

در قطعنامه کمیته سوم ملل ‌متحد لزوم از بین‌ بردن تمامی اشکال تبعیض و سایر نقض‌های حقوق‌بشر علیه زنان و دختران ایران و افراد متعلق به اقلیتها مورد تأکید قرار گرفته است.

 

آسوشیتدپرس: کمیته سازمان ملل ‌متحد نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کرد

آسوشیتدپرس درباره تصویب قطعنامه محکومیت رژیم آخوندی در اجلاس کمیتهٔ سوم مجمع عمومی ملل ‌متحد به‌دلیل نقض حقوق‌بشر گزارش داد: این قطعنامه مصرانه از رژیم ایران خواست تا بازداشت گسترده خودسرانه را متوقف کند و نسبت به افزایش اعدام ابراز نگرانی جدی کرد.

در این قطعنامه به‌طور مشخص به نقض حقوق‌بشر در زمینه تعقیب و اذیت و آزار و تهدید علیه اقلیتهای مذهبی اشاره شده است. یقین زیادی وجود دارد که این قطعنامه در ماه آینده توسط ۱۹۳کشور عضو مجمع عمومی هم به تصویب برسد.

 

این قطعنامه که توسط کانادا حمایت شده همچنین از ایران خواستار پایان دادن به محدودیتهای گسترده و جدی شامل آزادی تجمع مخالفان سیاسی، مدافعان آزادی، رهبران کارگری، فعالان محیط‌زیست، دانشگاهیان، فیلم‌سازان، خبرنگاران، بلاگرها، رسانه‌های اجتماعی و سایرین شده است.

در حالیکه این قطعنامه از حذف مجازات اعدام برای برخی متخلفان مواد مخدر استقبال کرده از تعدد بالای شوک‌آور استفاده از مجازات اعدام از جمله علیه نوجوانان ابراز نگرانی جدی کرده است…

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b326d568-166e-426a-a501-3cacc9172824"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات