728 x 90

مقام‌های آمریکا: هیچ شکی وجود ندارد که رژیم ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان است/اسپانیا حمله رژیم آخوندی به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد

حمله به شرکت نفتی آرامکو عربستان
حمله به شرکت نفتی آرامکو عربستان

به گزارش خبرگزاری رویترز مقام‌های آمریکا گفتند: ”هیچ شکی وجود ندارد که رژیم ایران مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی است. مهم نیست چطور آنرا تفسیر می‌کنید، هیچ گریزی از آن نیست. هیچ کاندید دیگری وجود ندارد. شواهد و مدارک نشان می‌دهد که هیچ‌کس غیر از رژیم ایران برای این اقدام مسئولیت نداشته است.”

رویترز افزود: یک مقام آمریکا گفت دامنه و دقت حملات اجرا شده روی تأسیسات نفتی عربستان سعودی نشان می‌دهد که این حمله توسط شبه‌نظامیان حوثی‌ها اجرا نشده‌اند و از سمت غرب – شمال غرب اجرا شدند، و نه جنوب از سمت یمن.

العربیه گزارش داد: یک مقام ارشد امروز دوشنبه در مصاحبه با سی.ان.ان گفت:‌ رژیم ایران با شلیک ۱۲موشک کروز و ارسال بیش از ۲۰پهپاد از داخل خاک خود، تأسیسات نفتی آرامکو عربستان سعودی را هدف قرار داد. این مقام ارشد آمریکایی همچنین افزود دونالد ترامپ کاملاً آگاه است رژیم ایران پشت این حملات قرار دارد

روزنامه واشنگتن پست نیز طی گزارشی نوشت: «آمریکا مطمئن است که حملات به تأسیسات عربستان سعودی از خاک یمن صورت نگرفت و شبه‌نظامیان حوثی در آن هیچ نقشی نداشتند.

 

اسپانیا حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم کرد

اسپانیا نیز حملات رژیم آخوندی به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را قویاً محکوم کرد. وزارت‌خارجه اسپانیا طی اطلاعیه‌یی مصرانه خواستار خاتمه چنین حملاتی شد و گفت این‌گونه حملات تهدیدی برای جان شهروندان است و تنشها در منطقه را بالا می‌برد و امنیت این منطقه را مورد تهدید قرار می‌دهد و به امنیت انرژی جهانی صدمه می زند.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفت: مسبب (حمله به عربستان سعودی) را می‌شناسیم و مسلح و هدفگیری کرده و آماده‌ایم و منتظر شنیدن حرف عربستان هستیم که بگوید مسبب کیست. بعد از آن ما مشخص می‌کنیم با چه برنامه‌یی پیش برویم

در همین حال خبرنگار ارشد امور جهانی ای.بی.سی به‌ نقل از یک مقام ارشد دولت ترامپ فاش کرد:

حدود ۱۲موشک کروز و بیش از ۲۰پهپاد به تأسیسات نفتی عربستان سعودی حمله کرده‌اند. رژیم ایران و نه حوثی‌ها این موشکها را پرتاب کرده‌اند.

 

تلویزیون سی.ان.ان گزارشی از حمله رژیم ایران به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و پیامدهای آن پخش کرد.

دونالد ترامپ گفت:«دلایلی داریم که ما باور کنیم مجرم را می‌شناسیم و هدفگیری و مسلح کرده‌ایم و بستگی به نتیجه راستی‌آزمایی دارد اما در انتظار شنیدن حرف عربستان سعودی هستیم که بگویند مسبب این حمله چه کسی بوده است. بعد از آن مشخص می‌کنیم به پیش برویم!»

ترس آن می‌رود که این حمله بر بازار نفت تاثیر‌ گذارد مقامات دولت همچنین به سی.ان.ان گفتند این حمله از ایران بوده است. ما تصاویر دست اولی به‌دست آوردیم خسارت وارد شده را نشان می‌دهد که بر ۵درصد تولید نفت جهانی تاثیر داشته است.

خبرنگار ما از کاخ سفید گزارش می‌دهد:

این جدی‌ترین اظهارنظریست که تاکنون ما از رئیس‌جمهور در مورد این حملات علیه تأسیسات سعودیها شنیده‌ایم. رئیس‌جمهور در اینجا می‌گوید آمریکا هدف گیری کرده و مسلح است که نشان‌دهنده نوعی پاسخ نظامی احتمالی در زمانی خواهد بود که آمریکا با قطعیت بتواند شناسایی کند که چه کسی مسئول این حمله به تأسیسات نفتی سعودی بوده است.

وزیر خارجه مایک پمپئو مستقیماً رژیم ایران را به‌خاطر حمله به این تأسیسات نفتی سعودی مقصر شناخت

هنوز سؤالاتی هست که دقیقاً چه کسی مسئول است و این‌که آیا آمریکا می‌خواهد این تصمیم را بگیرد. رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که منتظر مقامات سعودی است که بسیار محتاط‌تر بوده‌اند که چه کسی را به‌خاطر آن مقصر بدانند.

او منتظر مقامات سعودی است تا آنها بگویند معتقدند که چه کسی مسئول بوده است ولی بهرحال پرزیدنت اینجا می‌گوید که آمریکا زمانی که تصمیم بگیرد چه کسی این حمله را انجام داده است، برای آن هدف گیری و مسلح کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c21ffdf5-21e3-480d-bbc8-7aa6559e6a86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات