728 x 90

مقام پیشین آمریکایی: رژیم ایران در حال حاضر اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب دارد

رابرت جوزف
رابرت جوزف

رابرت جوزف، معاون وزیر خارجه پیشین در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل روز یکشنبه ۲تیر، اظهار داشت رژیم ایران در حال حاضر اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن حداقل یک بمب اتم دارد.

وی در گفتگوی خود با روزنامه انگلیسی «‌دیلی میل» با استناد به‌گفته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان این‌که رژیم ایران اورانیوم غنی شده با غلظت ۶۰درصد را داراست که میزان لازم برای تولید حداقل یک بمب است گفت: «ما سال‌هاست داریم می‌گوییم آنها در حال نزدیک شدن به نقطه شکست هستند. آنها حالا آنجا هستند».

متیو آفورد، نماینده پارلمان بریتانیا در همین رابطه به «دیلی میل» گفت: «ما مدام می‌شنویم که رژیم ایران پیوسته موشک‌های بالستیک آزمایش می‌کند، و در آستانه دستیابی به اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید سلاح هسته‌ای هستند.»

وی افزود: «مسئله موشک‌های بالستیک ایران برد بلند آنهاست. تهدید آنها از منطقه نزدیک به خودشان، یعنی مثلا اسرائیل، فراتر رفته است. الان با آن موشک‌ها می‌توانند مسافات بسیار دورتری را هدف قرار دهند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه مه اعلام کرد که «زمان شکست» برای ایران، یعنی مدت زمانی که می‌تواند در آن به اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، به دو هفته کاهش یافته است. با این وجود، «موسسه علوم و امنیت بین‌المللی» یک ماه بعد گفت زمان شکست برای تهران به «صفر» رسیده است.(العربیه ۲مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7387684e-46bf-40a0-8e76-7c749964e83b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات