728 x 90

مقام وزیر خارجه انگلستان تهدید نظامی آشکار دیگری علیه ایران صادر می‌کند

آماندا میلینگ، وزیر مشاور در امور آسیا و خاورمیانه در وزارت‌خارجه انگلستان
آماندا میلینگ، وزیر مشاور در امور آسیا و خاورمیانه در وزارت‌خارجه انگلستان

دی کلاسیفاید یو کی، خبرنگاران تحقیقاتی در مورد سیاست خارجی و امنیتی انگلستان در یک پیام توئیتری سه‌شنبه ۴مرداد نوشت: مقام وزیر خارجه انگلستان تهدید نظامی آشکار دیگری علیه ایران صادر می‌کند.

آماندا میلینگ، وزیر مشاور در امور آسیا و خاورمیانه در وزارت‌خارجه انگلستان، یک تهدید نظامی آشکار دیگری علیه ایران صادر می‌کند.

وی به نقل از آماندا میلینگ نوشت: نگرانی‌های انگلستان نسبت به تسلیحات هسته‌یی ایران با اسراییل که باور بر این است که دهها سلاح هسته‌یی در اختیار دارد و انگلستان با این کشور توافقنامه مخفیانه همکاری نظامی دارد، تفاوت می‌کند.

دی کلاسیفاید یو کی در توئیت خود بخشی از جلسه پرسش و پاسخ میتو آفورد نماینده حزب محافظه‌کار مجلس عوام انگلستان و آماندا میلینگ، وزیر مشاور در امور آسیا و خاورمیانه در وزارت‌خارجه انگلستان در مورد توافق اتمی با رژیم ایران را ضمیمه توییت خود کرده است: 

پرسش دکتر متیو آفورد، نماینده حزب محافظه‌کار مجلس عوام انگلستان: از وزیر خارجه سؤال دارم که ارزیابی که وزارت‌خانه شما در مورد اثر گذاری توافقنامه هسته‌یی ایران کرده است، چیست؟

پاسخ در تاریخ ۲۵ژوئیه ۲۰۲۲ توسط آماندا میلینگ، وزیر مشاور در امور آسیا و خاورمیانه در وزارت‌خارجه انگلستان: ایران از سال۲۰۱۹ به تعهدات هسته‌یی خود پایبند نبوده است. برنامه هسته‌یی ایران هرگز به میزانی که در حال حاضر پیشرفت کرده، پیشرفت نکرده بود. تشدید فعالیت‌های هسته‌یی ایران صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را تهدید کرده و نظام جهانی منع گسترش تسلیحات هسته‌یی را تضعیف می‌کند.

ما به پایان مذاکرات در وین در مورد احیای توافقنامه هسته‌یی رسیده‌ایم. یک توافق قابل اتکا روی میز قرار دارد که که ایران را به تعهداتش بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک [برجام] بر می‌گرداند و آمریکا را به توافقنامه بر می‌گرداند. این توافق تشدید تنش هسته‌یی ایران را معکوس، برنامه هسته‌یی ایران را به محدودیتهای سختگیرانه برجامی برگردانده و نظارت شدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را احیا خواهد کرد. در صورتی که ایران این توافق را امضا نکند افزایش فعالیت‌های هسته‌یی آن منجر به فروپاشی برجام خواهد شد. ما در این سناریو در همکاری با متحدانمان همه گزینه‌ها را به‌دقت بررسی خواهیم کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cbc85233-ff26-4e26-929d-f677c3afc238"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات