728 x 90

یک مقام ارشد دولت ترامپ: ظریف وزیر پروپاگاندا است نه وزیر خارجه

جواد ظریف
جواد ظریف

خبرگزاری فرانسه ۱۰مرداد ۹۸ در گزارش مشروحی از تحریم جواد ظریف نوشت:‌ «یک مقام ارشد دولت ترامپ گفت تصویر دیپلماتیک ظریف با انگلیسی روان و خنده‌ها و پیشینه تحصیلات آکادمیک در آمریکا، گمراه‌کننده بود. موضوع کلیدی این است که او ظاهر فریبنده یک میانجی را برای رژیم داشت. هدف امروز ما این است که او چنین چیزی نیست».

این مقام آمریکایی گفت: «پرزیدنت ترامپ تصمیم گرفت که دیگر بس است و ظریف را متهم کرد که به‌عنوان وزیر پروپاگاندا و نه وزیر خارجه عمل می‌کند».

 

خبرگزاری فرانسه افزود: واشنگتن علاو ه بر تلاش برای مسدود کردن سرمایه‌ها، توانایی ظریف را نیز برای عمل کردن به‌عنوان دیپلماتی که سفرهای بسیار می‌کند محدود می‌کند.

انتظار می‌رود که او بتواند از سازمان ملل در نیویورک بازدید کند هر چند که تحت محدودیتهای شدیدی خواهد بود.

در اواسط ژوئیه وزیر خارجه مایک پمپئو گفت که برای ظریف ویزا صادر خواهد شد ولی محدود به منطقه‌ای شامل ۶چهارراه اطراف مقر سازمان ملل خواهد بود.

ترامپ سال گذشته توافق برجام اوباما با رژیم ایران را ترک کرد و تحریم‌های فلج کننده‌ای را علیه اقتصاد تهران اعمال کرد و همچنین قول داد که نفوذ منطقه‌ای رژیم تهران را مهار کند.

مقام ارشد آمریکایی گفت« دیپلماتهای آمریکا ظریف را به‌عنوان نفر تماس اصلی‌مان نمی‌بینند. او اختیاراتی ندارد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7565daad-0c35-4e4c-9d3b-4a5f42d60e53"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات