728 x 90

مقابله انگلستان، آمریکا، فرانسه و آلمان در برابر تبدیل شدن رژیم ایران به قدرت هسته‌یی

وزیر خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی
وزیر خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی

دومنیک راب در توئیت خود سه‌شنبه ۳فروردین نوشته است، انگلستان، آمریکا، فرانسه و آلمان از تلاش برای صلح در یمن تا جلوگیری از تبدیل شدن رژیم ایران به یک قدرت هسته‌یی، در کنار هم ایستاده‌اند.
دومنیک راب پس از دیدار حضوری با وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و آلمان این توئیت را منتشر کرده است.

بر اساس گزارش یک مقام ارشد وزارت‌خارجه آمریکا آنتونی بلینکن در این دیدار بار دیگر بر آمادگی آمریکا برای شرکت در مذاکرات با رژیم ایران به میزبانی اتحادیه اروپا تأکید کرده است.


خامنه‌ای: عجله‌ای نداریم
شایان ذکر است که خامنه‌ای طی سخنانی در مورد برنامه اتمی رژیم گفت: «امروز هم معلوم نیست سرنوشت این رئیس‌جمهور چه جوری خواهد شد. خب ما ضمنا این را هم بگوییم ما در این مطلبی که به‌عنوان راه‌حل پیشنهاد کردیم عجله هم اصلاً نداریم. حالا بعضی‌ها می‌گویند آقا فرصت هست فرصت سوزی نباید کرد. بله ما معتقدیم که از فرصتها باید به موقع استفاده کرد و فرصت سوزی نباید کرد منتهی عجله هم نباید کرد عجله در مواردی خطرش و ضررش از فرصت سوزی بیشتر است کما این‌که در قضیه برجام ما عجله کردیم ما نباید عجله می‌کردیم. آن کارهای آنها همه‌اش روی کاغذ بود کارهای ما روی زمین بود. ما عجله کردیم کارهای خودمان را انجام دادیم، آنها کارشان را انجام ندادند تعهداتشان را انجام ندادند... . یک عده‌یی شناختم از این سیاسیون دنیا و اینها می‌گویند آقا این اول من اول تو دیگه چه فرقی می‌کند. حالا شما می‌گویید اول آمریکا، آمریکا می‌گوید اول شما. بحث اول من اول تو نیست، بحث این است که ما به آمریکایی‌ها اطمینان کردیم زمان اوباما و کارهایی که باید انجام می‌دادیم بر اساس برجام انجام دادیم، آنها تعهد خودشان را انجام ندادند، ... ما به کار اینها اعتماد نداریم تعهد اینها برای ما ارزشی ندارد».


سایت مؤسسه واشنگتن، روز۲فروردین۹۹ نوشت: ولی‌فقیه رژیم ایران بدون کوتاه آمدن از مواضع هسته‌یی خود، کماکان ادعا کرد که ایران می‌تواند تحریم‌ها را خنثی کند و چالشهای اقتصادی خود را به تنهایی هم با استفاده از توانایی‌های داخلی و هم نشان دادن حمایت انتخاباتی مردم از رژیم حل کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75a0e125-a489-4ee1-a5dd-5567b686dccd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات