728 x 90

معیشت نخستین دغدغهٔ معلمان

معلمان کارنامه سبز، خرید خدمات، معلمان بخش انتفاعی و هر عنوانی که برای معلمان مشخص کنند، فرقی به‌حال معلمان نمی‌کند. حقوق معلمان حداقل ۳برابر زیر خط فقر است، اعتراضهای معلمان زحمتکش این روزها به تصویری دائمی در شهرهای ایران تبدیل شده است؛ زیرا زندگی‌شان بسیار سخت است.

متأسفانه روز ۲۶شهریور خبر خودکشی یک معلم در فضای مجازی منتشر شد. او غلامحسین یحیی‌پور دبیر ریاضی در گراش استان فارس بود.

غلامحسین یحیی‌پور مدتها به‌دنبال یک وام ۵۰میلیون تومانی بود؛ اما وضعیت اقتصادی او آن‌قدر خراب بود که از تأمین ۵میلیون تومان سپرده برای دریافت وام هم ناتوان مانده بود. او در آخرین نامه‌اش به یکی از دوستانش نوشته بود:

«اگر در توانت هست فقط بزرگی کن و یک و دویست فقط برای چهل‌و هشت ساعت کمکم کن تا وام ریختن، تقدیم می‌کنم. اگر میتونی کمکم کن و دستم بگیر تا با خیال راحت مثل آدم اول مهر بتونم برم کلاس و یه نفس راحتی بکشم»

متأسفانه این معلم زحمتکش خودکشی کرد و جانش را از دست داد.

هنگامی‌که معلمان در سراسر جهان با توجه ویژه‌ٔ حکومتها به زندگی‌شان ادامه می‌دهند، معلمان کشور ما در چنین شرایطی زندگی می‌کنند. وامی که غلامحسین یحیی‌پور می‌خواست کمتر از یک‌دوم حقوق متوسط یک ماه معلم در اروپاست. چرا باید زندگی معلمان با این همه ثروت و نعمت این گونه سخت و پر مشقت باشد؟

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd647364-bf2f-473f-844f-d3b202b52262"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات