728 x 90

معنی قدرت‌نمایی موشکی رژیم در این دوران

موشک هویزه ۸ نظام آخوندی،کپی‌برداری از نسخه چینی آن!
موشک هویزه ۸ نظام آخوندی،کپی‌برداری از نسخه چینی آن!

روز ۱۳بهمن ۹۷ نظام آخوندی با رونمایی از یک موشک کروز به‌نام هویزه ۸ ماهیت جنگ‌طلبانه خود را به نمایش گذاشت و نیاز مطلق خود را هم به قدرت‌نمایی نشان داد.

پرتاب و آزمایش موشک کروز که تکنولوژی آن متعلق به چند دهه پیش آمریکاست و به گفتهٔ کارشناسان، آن را از روی نسخهٔ چینی کپی‌برداری کرده، به ادعای رژیم ۱۳۰۰کیلومتر برد دارد. این اقدام به‌منظور جبران شکست موشک ماهواره‌بر موسوم به پیام در ماه گذشته صورت گرفت، اما به جای نمایش قدرت به نمایش ضعف و درماندگی نظام تبدیل شد.

تلویزیون آخوندها ۱۳بهمن ۹۷ اخبار مربوط به رونمایی موشک هویزه ۸ را با آب و تاب پخش کرد: «پیشرفت موشک‌های قابل‌ملاحظه در موشک‌های کروز ایرانی با رونمایی از هویزه. موشک هویزه با برد بیش از ۱۳۰۰کیلومتر توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را با توجه به قابلیت‌های تاکتیک‌پذیری خود دارد. پیش از این موشک کروز زمینی سومار که سال ۹۳ رونمایی شده بود، ۷۰۰کیلومتر برد داشت».

موسوی، فرمانده ارتش هم گفت: «با آمادگی که با زمانی که برای آمادگی اون در واقع مورد نیاز است، زمان بسیار کوتاه پرواز در ارتفاع کم دارای قدرت سر جنگی بلند انشاء‌الله خواهد توانست زنجیره دفاعی کشور عزیزمان را مستحکم بکند».

 

این قدرت‌نمایی پوشالی در آستانه چهلمین سالگرد به حکومت رسیدن آخوندها انجام می‌گیرد که صرفاً برای لاپوشانی ضعفها و شکست‌هایش طی ۴دهه گذشته است. ضعف‌ها و شکست‌هایی که ناظران سیاسی و تحلیگران امور ایران نسبت به آن اتفاق‌نظر دارند.

 

گزافه‌گویی رژیم

خبرگزاری رویترز طی گزارشی درباره این آزمایش ادعای رژیم را مورد تردید قرار داد و نوشت: «کارشناسان غربی می‌گویند هر چند در مورد موشک‌های برد بلند نگرانی‌هایی وجود دارد ولی رژیم ایران اغلب در میزان توانمندی‌هایش گزافه‌گویی می‌کند».

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که در مصاحبه قبلی‌اش حقه‌بازی‌ها و پنهان‌کاری‌های رژیم از آژانس انرژی اتمی را شرح می‌داد، در اظهارات دیگری که از تلویزیون حکومتی پخش شد، به‌طور مضحکی برای ساختن نیروگاه در کشورهای همسایه اعلام آمادگی کرد.

در این رابطه تلویزیون ۱۳بهمن ۹۷ گفت: «سازمان انرژی اتمی از آمادگی ایران برای ساخت نیروگاه در کشورهای همسایه گفت».

علی‌اکبر صالحی همچنین گفت:‌ «ما این آمادگی را داریم که برایشان طراحی کنیم در اختیارشون قرار بدیم آموزششون بدیم که تولید رادیو داری خودشون را بکنند، انجام تستهای لازم را بکنند».

پاسدار حسین سلامی جانشین سرکردهٔ سپاه پاسداران که مأموریتش رجزخوانی‌های قدرت‌نمایانه است، این بار از ترس عواقب این قدرت‌نمایی‌های پوشالی با یک فقره عقب‌نشینی از افزایش برد موشک‌ها در اظهاراتی که در سایت عصر ایران منعکس شده گفت: «اگر برد موشک‌هایمان را بر یک عدد خاصی محدود می‌کنیم به‌دلیل راه‌بردهای ماست».(سایت عصر ایران ۱۳بهمن ۹۷)

اکنون این سؤال پیش می‌آید که با وجود مشکلات و بحرانهای لاعلاجی که نظام در سطح بین‌المللی و داخلی با آن مواجه است و مشکلاتی که این موشک‌پرانی‌ها برای آن به‌وجود می‌آورد چرا اقدام به این کار می‌کند؟

 

تلاش برای لاپوشانی ضعف و زبونی

علت روی آوردن رژیم به این اقدامات ابلهانه، قدرت‌نمایی پوشالی در آستانه چهلمین سالگرد به حکومت رسیدن آخوندها برای لاپوشانی ضعفها و شکست‌هایشان طی ۴دهه گذشته است.

ضعف‌ها و شکستهایی که ناظران سیاسی و تحلیلگران امور ایران نسبت به آن اتفاق‌نظر دارند.

واقعیت این است که محصول ۴۰سال حاکمیت سرکوب و غارت رژیم آخوندی، ویرانی ایران، فقر و فلاکت مردم و ایجاد بحرانهای لاعلاج اجتماعی و اقتصادی است.

بحرانهایی نظیر بیکاری،حاشیه نشینی، کارتن خوابی، گورخوابی، کودکان کار، اعتیاد و به زیر فقر رفتن اکثریت ۹۶درصدی مردم و خانه‌ خرابی آنها....

آری، این قدرت‌نمایی همچنین برای پرده‌پوشی وضعیت شکننده نظام در مقابله با مردم معترض و قیام‌کننده و کانونهای شورشی است که نظام ولایت فقیه را به چالش کشیده است و خواهان براندازی و سرنگونی آن هستند.

بحرانی که این روزها سردمداران حاکمیت و آخوندهای خامنه‌ای به‌غایت از آن هراسان هستند و نسبت به عواقب آن که قیام و خیزش مردم در سال ۹۸ است به یکدیگر هشدار می‌دهند.

بحران سرنگونی که به اذعان بسیاری از مهره‌های هر دو باند حکومتی نسبت به بحران سال ۸۸ بسیار خطرناک‌تر و خیزش مردم در این شرایط نیز از خیزش مردم در سال ۸۸ هم قوی‌تر خواهد بود.

همچنین این موشک‌پرانی برای مقابله با انزوای شدید منطقه‌ای و بین‌المللی رژیم است.

بنابراین قدرت‌نمایی موشکی رژیم در این دوران که در تمامی زمینه‌های اجتماعی سیاسی و بین‌المللی در بن‌بست قرار دارد اقدامی از سر استیصال برای پوشاندن آن است در حالی‌که امروزه کاملا روشن شده است که هیچ راه خروجی از این بن‌بست برای نظام وجود ندارد جز سرنگونی تمامیت آن که مردم و مقاومت پیشتاز و سازمان‌یافته آنها به آن همت گمارده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f2dd33f-61e2-4703-8352-9b850d04425d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات