728 x 90

معنای تحریم شبکه پهپادی سپاه در متن بحران اتمی

تحریم شبکه پهپادی  سپاه پاسداران
تحریم شبکه پهپادی سپاه پاسداران

خزانه‌داری آمریکا شبکه پهپادهای سپاه و نیروی تروریستی قدس و سرکردگان آن را تحریم کرد. ۴تن از سرکردگان سپاه شامل پاسدار سرتیپ سعید آقاجانی، فرمانده پهپاد نیروی هوافضای سپاه پاسداران به‌علاوه ۲ شرکت رژیم در میان تحریم شدگان هستند. سعید آقاجانی مسئولیت طراحی، تهیه تجهیزات و آموزش عملیات پهپادی سپاه رژیم را برعهده دارد.

خزانه‌داری در بیانیه تحریم‌ها گفته است: سپاه پاسداران و نیروی قدس از این پهپادهای مرگبار برای گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران، از جمله حزب‌الله، حماس، کتائب حزب‌الله و حوثی‌ها و هم‌چنین عواملش در اتیوپی برای تشدید بحران بی‌ثباتی در منطقه تکثیر و استفاده کرده است.

این پهپادها هم‌چنین در حملات به کشتیرانی بین‌المللی و نیروهای آمریکایی هم مورد استفاده قرار گرفته است. خزانه‌داری هم‌چنین تأکید کرده است که به حسابرسی از رژیم ایران برای اقدامات خشونت‌آمیز آن ادامه خواهد داد.

البته سپاه پاسداران در سال۲۰۰۷ و هم‌چنین در سال۲۰۱۷ بر طبق چند دستور اجرایی مختلف در لیست تحریم‌ها قرار گرفت که آخرین آن در ۱۳اکتبر ۲۰۱۷ یعنی ۲۱مهر ۹۶ بود که تمامیت سپاه پاسداران در لیست تحریم‌ها قرار گرفت.

واقعیت این است که یکی از تسلیحات محوری رژیم برای صدور تروریسم و جنگ‌افروزی پهپاد است، به همین خاطر در طول یک دهه گذشته رژیم سرمایه‌گذاری سنگینی روی تولید پهپاد کرده و به‌رغم بحران شدید اقتصادی، بودجه کلانی به آن اختصاص داده است.

نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران از پهپادها برای تهاجمات تروریستی خود استفاده می‌کند و انواع مختلف پهپادها را در اختیار گروه‌های شبه‌نظامی مزدور خود در منطقه قرار می‌دهد.

به این ترتیب رژیم آخوندی ضعف شدید نیروی هوایی و فرسوده و عمدتاً از دور خارج شده‌اش را نیز تا اندازه‌ای از این طریق جبران می‌کند.

شورای ملی مقاومت ایران در تاریخ ۱۴ مهر۱۴۰۰ یعنی حدود سه هفته پیش برای اولین بار سیستمهای تولید و به کارگیری پهپاد را بر اساس اطلاعاتی که سازمان مجاهدین خلق کسب کرده افشا کرد.

لازم به توضیح است که شبکه پهپادی رژیم شامل سه بخش است.

اول: بخش تولید پهپاد، که توسط وزارت دفاع رژیم اداره می‌شود

دوم: بخش حفظ و بکارگیری و فرماندهی پهپاد که توسط نیروی هوا فضای سپاه انجام می‌شود

سوم: بخش استفاده از پهپادها که توسط نیروی تروریستی قدس به گروه‌های نیابتی و تروریستی رژیم در سراسر منطقه منتقل می‌شود

رژیم آخوندی برای تولید پهپاد، بخشی از قطعات اصلی آن مانند موتور و قطعات الکترونیک را به‌صورت قاچاق از کشورهای خارجی وارد کرده و بخش دیگری از آنرا در مجموعه صنایع مختلف در ایران تولید می‌کند.

بنا بر اطلاعات به‌دست آمده در مجموع ۸ صنعت، دست‌اندرکار ساخت پهپاد در ایران هستند.

بخشی از این صنایع زیر مجموعه «سازمان صنایع هوایی» وزارت دفاع هستند. بخش دیگری از این کارخانجات مربوط به نیروی هوا-فضای سپاه و دیگر نیروهای مسلح رژیم و یا در ظاهر غیردولتی هستند.

هر کدام از اینها مسئول ساخت قسمتهای مختلف پهپادها هستند و در نهایت هم آنها را روی هم سوار می‌کنند.

مقاومت ایران در تاریخ ۸مهر ۹۸ در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن برای اولین بار نقش پاسدار سرتیپ سعید اقاجانی را که در تحریم جدید خزانه‌داری آمده است در پروژه موشکی رژیم آخوندی به‌طور خاص در حمله موشکی به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان فاش کرده بود.

افشاگری دیگر همان‌طور که اشاره شد حدود سه هفته پیش صورت گرفت که به‌طور خاص نقش پاسدار سعید آقاجانی در فعالیت‌های پهپادی سپاه برملا شد

این تحریم‌ها در شرایطی که آمریکا و کشورهای اروپایی به‌دنبال توافق اتمی با رژیم هستند، خصوصا تحریم نهادهای وابسته به سپاه که رکن انقباضی و افراطی رژیم هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مشخصاً رژیم دنبال این است که با گرانفروشی و بازی دادن جامعه جهانی امتیازات بیشتری از کشورهای غربی بگیرد و طبعاً دنبال این است که تحریم‌ها لغو شوند. در مقابل، آمریکا برای عقب نشاندن رژیم تحریم‌های بیشتری را علیه آن اعمال می‌کند. چنان‌چه شاهد واکنش هیستریک خطیب‌زاده سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم نسبت به تحریم‌های جدید خزانه‌داری آمریکا علیه برنامه پهپادی رژیم بودیم. وی گفت:

«اعمال تحریم‌های جدید نشان‌دهنده رفتار کاملاً متناقض کاخ‌سفید است. دولت آمریکا از قصد بازگشت به برجام می‌گوید، اما همان روش دولت قبل را در اعمال تحریم ادامه می‌دهد... آمریکا با ارسال این پیام واقعاً قابل اعتماد نیست. . آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران شامل چهار شخص و نهاد وضع کرد».

البته این را نباید فراموش کرد که عنصر کلیدی در مقابل برنامه اتمی و موشکی رژیم آخوندی افشاگریهایی است که مقاومت ایران مدام در صحنه بین‌المللی طی بیش از ۲۰سال گذشته علیه رژیم انجام داده و سیاست مماشات را هدف گرفته است. در حقیقت همین تحریم‌هایی که علیه اتمی رژیم اعمال شده و رژیم را به چنین وضعیت اسفباری در برابر جامعه جهانی کشانده و باعث نظارت مستقیم جامعه جهانی روی فعالیت‌های هسته‌یی‌اش شده، محصول افشاگریهای مقاومت ایران از سال۲۰۰۲ به بعد بوده است که به این واقعیت غیر از خود رژیم رسانه‌ها و مقامات بالای کشورهای غربی بارها اذعان کرده‌اند.

واقعیت این است که مقاومت ایران تنها طرفی هست که در طول چهار دهه گذشته هر جا رژیم خواسته راه نفسی برای اقدامات تروریستی‌اش پیدا کند، جلوی رژیم پیچیده و راه آن را سد کرده است.

به همین خاطر هم هست که رژیم اصلی‌ترین و محوری‌ترین هماورد خودش را نه آمریکا و اروپا و این کشور یا آن کشور، بلکه مجاهدین و مقاومت ایران می‌داند و طی این سال‌ها حداکثر تلاش خودش را به‌عمل آورده تا مقاومت ایران را با شیوه‌های تروریستی و بمب و موشک از سر راه خود بردارد ولی ناکام مانده است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6de6ad52-9f1c-43a2-9695-a549d669c771"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات