728 x 90

پیام بایکوت جهانی رئیسی و ظهور اعتصابهای پساانتخابات

دستان آخوند رئیسی به خون آلوده است
دستان آخوند رئیسی به خون آلوده است

بیش از یک هفته از انتصاب ابراهیم رئیسی می‌گذرد و شمار رؤسای جمهور و مقامات جهانی که به وی تبریک گفته‌اند کمتر از ۲۰ مقام رسمی است. آن تعدادی هم که تبریک گفته‌اند، ۹۰ درصدشان متحدان سیاسی آخوندها و همراه یا دنباله‌رو آخوندها هستند.

در چند دهه گذشته که چیزی به نام انتخابات در ایران برگزار شده، نمونه‌یی وجود ندارد که مقامات و رؤسای کشورها چنین تحریم و به‌رسمیت نشناختنی را نسبت به یک مقام ایرانی اعمال کرده باشند. از کل اروپا فقط اتریش تبریک گفت که آن هم با شدیدترین اعتراضات رسانه‌یی مواجه شد.

 

بیش از یک هفته از انتصاب ابراهیم رئیسی می‌گذرد و وجوه برجستهٔ اخبار ایران و جهان درباره وی، درخواست بازداشت و محاکمه و حسابرسی نسبت به جنایات ۴۰سال گذشته‌اش می‌باشد.

بیش از یک هفته از انتصاب ابراهیم رئیسی می‌گذرد و دنیا وی را تحریم نموده است. ابراهیم رئیسی را به انزوا پشت انزوا سوق دادن، تبدیل به یک جنبش جهانی شده است. اکنون ندای محاکمه رئیسی، صدای جهان می‌شود.

 

یک روز از انتصاب ابراهیم رئیسی گذشته بود که یکی از بزرگ‌ترین اعتصابات کارگری ایران به حرکت درآمد. شورای مرکزی این اعتصاب، فراخوان به اتحاد و همبستگی کارگران ایران علیه سرکوب زحمتکشان و چپاولگری حاکمیت داد. کارگران گروه گروه به هشتگ #اعتصاب_سراسری می‌پیوندند و با همکاران خود اعلام همبستگی و اتحاد می‌کنند. شورای مرکزی اعتصاب کارگران، روز ۹تیر را زمان پیوستن کارگران صنعت نفت به اعتصاب سراسری اعلام کرد.

 

گر گرفتن شعلهٔ اعتصاب کارگران در دومین روز پس از نمایش حکومتیِ ۲۸خرداد، آن روی سکهٔ تحریم رأی‌گیری نظام ملایان توسط اکثریت قاطع مردم ایران است.

بدین‌گونه اولین اثر پساانتخابات نمایشیِ حکومتی، بروز اجتماعی و سراسری یافته و طنین قدرتمند آن در صدر اخبار رسانه‌های جهان جای گرفته است. اکنون رنجبران، نان‌آوران و زندگی‌سازان در همبستگی با دیگر اقشار مردم ایران، پاسخی کوبنده و قاطع به توهین خامنه‌ای به مردم و تمدن ایران می‌دهند.

 

به موازات تحریم و بایکوت رئیسی از جانب رؤسای کشورهای آزاد دنیا، این نخستین پاسخ و پیام قدرتمندترین قشر اجتماعی جامعهٔ ایران به انتصاب ابراهیم رئیسی توسط خامنه‌ای و شورای نگهبان ارتجاع است.

حالا ابراهیم رئیسی که مقام رسمی به وی تزریق و حکم شده، طرف رودرروی مطالبات مردم ایران قرار گرفته است.

 

حالا رنج‌های به‌هم پیوستهٔ رنجبران ایران که وجهی از آن در تحریم نمایش حکومتی بارز شد، باعث شده است که همهٔ درون‌مایهٔ نظام رو بیاید و دو صف‌بندی و دو جبهه تعیین‌تکلیف شوند. اکنون طرف مردم، تمامیت نظام می‌باشد. بازیهای ریاکارانهٔ باندی برای پاس دادن مطالبات اقشار مردم ایران به باند رقیب، به پایان رسیده است. اکنون همهٔ سیرک‌های مجلس‌نشینان حزب‌اللهی که بخشی از گرم کردن تنور بازی باندی بود، به پایان رسیده و همهٔ نظام همین است که روبه‌روی مردم قرار گرفته است.

 

یک هفته بعد از انتصاب ابراهیم رئیسی، ایران‌زمین پتانسیل خشم ضد طبقاتی و فراگیر خود را علیه غارت‌گرترین طبقهٔ سیاسی و مذهبی، طنین ایرانی و جهانی داده است. پیداست گندم رأیی را که خامنه‌ای برای رئیسی تدارک دید، در گلویش گیر کرده و به کام ریاست‌مداری‌اش نمی‌رود.

«ای پوزار گرگ فقر بر سفره‌های مردم!

ای زیسته در انزوای ننگ!

باش تا ارثیه‌های عاطفی خلق

بر آستانهٔ رستاخیز آزادی فرود آیند؛

بنگر چسان انسان و ایران و زمان از تو بگذرند... !»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e21abe58-e4ef-42e3-b2c9-2ca40759d663"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات