728 x 90

معمرالاریانی: تبدیل فرودگاه صنعا به کریدوری برای قاچاق سلاح، فناوری نظامی رژیم ایران و حزب‌الله

معمر الاریانی
معمر الاریانی

معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن اعلام کرد: حوثی‌ها فرودگاه صنعا را تبدیل به کریدوری برای قاچاق سلاح، فناوری نظامی و کارشناس نظامی برای رژیم ایران و حزب‌الله لبنان کردند.
وزیر اطلاع‌رسانی یمن گفت: شبه‌نظامیان حوثی مسئول تعطیلی فرودگاه بین‌المللی صنعا هستند و پیامدهای منفی آن بر شهروندان یمنی است.
العربیه روز دوشنبه ۲۲شهریور با انتشار سلسله توئیتهایی از معمر الاریانی وزیر اطلاع‌رسانی یمن نوشت: آنها از فرودگاه صنعا برای اهداف نظامی استفاده کرده و آن را به کریدوری برای قاچاق سلاح، فناوری نظامی و نقل و انتقال کارشناسان نظامی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان تبدیل کردند.
وی در ادامه افزود، دولت یمن طی دوره‌های مختلف مذاکرات، تعدادی از طرح‌های ابتکاری را برای بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا بر پروازهای داخلی و خارجی به نمایندگان سابق سازمان ملل ارائه کرد.
طرح‌های ابتکاری که دولت یمن در این زمینه ارائه داده شرایطی را تضمین می‌کند که شبه‌نظامیان حوثی از نظر نظامی و لجستیکی نمی‌توانند از آن استفاده کنند و در عین حال به درد و رنج شهروندان که ناشی از تعطیلی فرودگاه است، پایان می‌دهد.


شبه‌نظامیان حوثی همه ابتکارها و پیشنهادهای دولت قانونی یمن و نهادهای بین‌المللی را رد کرده و اصرار ورزیدند که باید خطوط پرواز مستقیم میان صنعا و رژیم ایران و دیگر پایتختهایی که شبه‌نظامیان فرقه‌گرای وابسته به رژیم ایران آن را کنترل می‌کنند، برقرار شود. این در حالی است که تا قبل از کودتای شبه‌نظامیان حوثی علیه دولت قانونی یمن هیچ‌گونه پرواز مستقیمی بین صنعا و پایتخت‌های تحت کنترل شبه‌نظامیان فرقه‌گرا در برخی کشورهای منطقه برقرار نبود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/455d7cc8-71b3-42ac-93e3-096d033adb0e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات