728 x 90

معطلی ۲ماهه کشتی‌های رژیم ایران در چین به ارزش دهها میلیون دلار

کشتی بارگیری شده - عکس از آرشیو
کشتی بارگیری شده - عکس از آرشیو

بیش از دو ماه است که کشتی‌های رژیم ایران در بنادر چین به‌دلیل تحریم‌های آمریکا متوقف و اجازه حرکت ندارند. فعالان اقتصادی علت اصلی آن را تبعیت پکن از تحریم‌های آمریکا علیه این کشتی‌ها می‌دانند.
یورونیوز ۲مرداد نوشت: «بازرگانان رژیم ایران از توقف تخلیه و بارگیری کشتی‌های ایرانی در بنادر چین طی بیش از ۲ماه گذشته خبر می‌دهند؛ اقدامی که پکن آن را مرتبط با عدم رعایت استانداردهای زیست‌محیطی سوخت شناورهای متعلق به شرکت کشتیرانی رژیم ایران دانسته ولی علت اصلی تبعیت چین از تحریم‌های آمریکا است.


در حالی که برخی رسانه‌ها در ایران اعلام کرده‌اند که شش کشتی ایرانی متعلق به شرکت کشتیرانی رژیم ایران، دو هفته‌ است که در بنادر چین، لنگر انداخته‌اند و اجازه حرکت ندارند، پدرام سلطانی، عضو شورای عمومی فدراسیون جهانی اتاق‌های بازرگانی، روز پنجشنبه با انتشار توئیتی اعلام کرد که دوره زمانی معطلی کشتی‌های ایرانی در بنادر چنین بیش از ۲ماه است.
وی خاطرنشان کرد این کشتی‌ها حامل محموله‌هایی به ارزش دهها میلیون دلار است که بخشی از آنها به‌دلیل معطلی طولانی کشتی‌ها در حال از بین رفتن هستند. البته او در ادامه پیام توئیتری خود تأکید کرد که تکیه چین بر عدم اجرای قانون سوخت کم سولفور توسط شناورهای ایرانی علت اصلی این بلاتکلیفی نبوده و مسأله واقعی اجرای تحریم آمریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است».

یورونیوز در ادامه نوشت: روزنامه شرق، به‌نقل از یک منبع مطلع در وزارت‌خارجه ایران خبر داده که تحت تاثیر اعتراضهای اخیر نسبت به توافق ۲۵ساله میان ایران و چین، پکن «کمی گله‌مند شده» و همین امر حل مسأله کشتی‌های ایرانی را به تأخیر انداخته است.
علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، روز پنجشنبه در واکنش به خبر اعلام شده توسط آقای سلطانی، سفیر چین در تهران را خطاب قرار داد و از او خواست تا در مورد علت واقعی توقف کشتی‌های ایرانی در بنادر چین توضیح دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d795a856-b2b5-49e4-b21c-362d8cac76a6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات